var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=922;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("922","0","בורסקי לא במערב","15/09/09 17:46","כו אלול","תשס"ט","17:46","אבי פ","הגמרא אומרת שאין עושים בורסקי במערב משום תדירא שכינה. לא הבנתי. מה כוונת שכינה במערב? ביחס לאותה עיר?! במערבו של עולם? ואם יש שני ערים לא רחוקות זו מזו, העיר המערבית עושה במזרחה שהיא במערב העיר המזרחית, יש בורסקי במערב בפועל במקום שיש בו שכינה.","89","","5347","True","True","False","","855","95.86.88.70","0","0","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("924","922","תפארת ישראל (יכין) תירץ:","15/09/09 22:37","כו אלול","תשס"ט","22:37","הראל",""...יש ליישב קצת קושיתינו,
דאף דהרווח שבין ב' העיירות, הוא מערב לזאת ומזרח לזאת,
עכ"פ דנינן לכל עיר כפי מה שנראה להן, ואותן שנראה להן אותו הרווח כמזרח מותר, וכמערב אסור.
ועדיין לא נחה דעתי דהרי כל כדור הארץ עגול הוא, ואין שם נקודה שנכנהו מזרח ולא יהיה גם כן מערב, דבעלות לשם השמש הוא מזרח, ובהתעלמה משם נקרא מערב, ואיך א"כ נוכל לומר שכינה במערב.
ולכן לפענ"ד דשכינה במערב דבר נעלם משכל אנושי. ואנן רק ניחש לשמא הכא..."","46","","5347","True","True","False","","209","77.127.63.69","0","922","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("926","924","זכות הרבים","15/09/09 23:27","כו אלול","תשס"ט","23:27","אבי פ","תוך כדי העברת השיעור אמרתי דברים שלא חשבתי עליהם לפני כן.
יתכן שניתן להסביר שהדבר נידון על פי כל אדם (כל עיר). מכיון שהשכינה במערב, אל לו לאדם לעשות דברים למערבו שהם דברים שיש בהם זלזול. הזלזול הוא לצד השכינה. העיר שבמערב, שעושה את הבורסקי למזרחו, מכיר ויודע שהשכינה במערב ואינו מזלזל בשכינה על ידי השמת הבורסקי שם. גם אם בפועל הבורסקי הוא למערב העיר המזרחי אין זה זלזול בשכינה מכיון שאנשי אותו העיר הקפידו שלא לעשות דבר מזלזל למערבם אלא למזרחם.הכל סובייקטיבי כלפי האנשים ולא מדובר על זלזול "אובייקטיבי".","89","","5347","True","True","False","","153","95.86.88.70","0","922","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("929","926","דברי ר' אבי נראים נכוחים","16/09/09 13:59","כז אלול","תשס"ט","13:59","ברוך","כדאי להוסיף, שגירסא שונה של הגמרא, אשר ניתן למצוא בדק"ס (וכן גרסו היד רמ"ה וראשונים נוספים) היא "שתדירה בתפילה", ולא בשכינה. על פי גירסא זו מובן שאין בעיה אם במרחק רב מן המתפלל יש בורסקי, אך אם הבורסקי נמצא במערב אותה העיר בה נמצא המתפלל, הרי שהמתפלל פונה ישירות אל הבורסקי.
בנוסף יש לציין, שהגירסא "בתפילה" נראית הגיונית יותר, שהרי מה שייך לומר תדיר על השכינה.
נקודה מעניינת נוספת: מן הירושלמי משמע שרבי עקיבא התכוון לתדיר ברוחות, וכדעה אותה דחה הבבלי.","86","","5346","True","True","False","","287","87.68.44.183","0","922","בבא בתרא|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);