var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91715;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91715","0","בדעת שמואל","20/07/21 11:14","יא אב","תשפ"א","11:14","ישי ד",""כמה יהא בין סוכה לסוכה ותהא תחתונה פסולה?
... ושמואל אמר בעשרה,
מאי טעמא דשמואל?
כהכשרה כך פסולה."
וקשה!
לדעת שמואל למה העושה סוכתו תחת האילן והבית פסולה?

ועוד רבי ירמיה אמר
"פעמים ששתיהן פסולות
היכי דמי? כגון דתרוייהו צלתן מרובה מחמתן
וקיימא עליונה למעלה מעשרים אמה."
האם הוא חולק על שמואל ? שהרי סובר שסוכה הגבוהה 20 אמה פוסלת את הסוכה שתחתיה אע"פ שגם היא פסולה.

וכי תימא ה"נ, מאי דפריך לקמן פשיטא, הא איכא שמואל דפליג עלה!!!

וי"ל דגם לשמואל בין דבר שראוי לדירה אך פסול לסוכה,[שפוסל סוכה שתחתיו]
לבין דבר שאינו ראוי לדירה כלל [שאינו פוסל] .
ולישנא ד"כהכשרה" כונתו מהשיעור שנהיית כשרה
ולאו דווקא שתהיה כשרה.
אם יש לכם תרוץ שיותר מתקבל על הלב אשמח לשמוע.","1371","","1033","True","True","False","","391","37.60.47.195","0","0","סוכה|י ע"א",""),new Message("91734","91715","מה כוונתך ?","20/07/21 15:09","יא אב","תשפ"א","15:09","אבי גרינבלט","כשכתבת :
"וקשה!
לדעת שמואל למה העושה סוכתו תחת האילן והבית פסולה?"","539","","1033","True","True","False","","71","77.126.91.236","0","91715","סוכה|י ע"א",""),new Message("91736","91715","[ללא נושא]","20/07/21 15:48","יא אב","תשפ"א","15:48","יחיה",""לדעת שמואל, למה העושה סוכתו תחת האילן והבית פסולה"?
לענ"ד, התשובה היא שבברייתא ט, ב: תנו רבנן: [בסכת] תשבו - ולא בסוכה שתחת הסוכה, ולא בסוכה שתחת האילן, ולא בסוכה שבתוך הבית. אכן נתמעטו 3 מיעוטים נפרדים: סוכה שתחת הסוכה, הסוכה שתחת האילן, סוכה שבתוך הבית.
סוכה תחת סוכה, כשמה כן היא: סוכה תחת סוכה, וכהכשרה כך פסולה, וכלשון רש"י: וכי לית בה בעליונה הכשר סוכה - לאו סוכה היא, ולא פסלה.
אבל בשום אופן, לא לומדים מכאן לדין הסוכה שתחת האילן, גם לא לסוכה שבתוך הבית, כי שם פיסולם, מצד היותם תחת ל"בית" או ה"אילן". הלא אילן הוא בהחלט, אף בית גמור כאן.
העיקרון הוא אחיד: הסוכה להיפסל, צריכה להיות תחת "סוכה", או "אילן", או "בית", לא שכולם פוסלים משום סוכה תחת סוכה!","1493","","1033","True","True","False","","63","5.102.239.44","0","91715","סוכה|י ע"א",""),new Message("91738","91715","[ללא נושא]","20/07/21 16:19","יא אב","תשפ"א","16:19","יחיה",""ועוד רבי ירמיה אמר
"פעמים ששתיהן פסולות
היכי דמי? כגון דתרוייהו צלתן מרובה מחמתן
וקיימא עליונה למעלה מעשרים אמה."
האם הוא חולק על שמואל? שהרי סובר שסוכה הגבוהה 20 אמה פוסלת את הסוכה שתחתיה אע"פ שגם היא פסולה.
וכי תימא ה"נ, מאי דפריך לקמן פשיטא, הא איכא שמואל דפליג עלה!!!
וי"ל דגם לשמואל ??? בין דבר שראוי לדירה אך פסול לסוכה, [שפוסל סוכה שתחתיו]
לבין דבר שאינו ראוי לדירה כלל [שאינו פוסל] .
ולישנא ד"כהכשרה" כונתו מהשיעור שנהיית כשרה
ולאו דווקא שתהיה כשרה".

נדמה לי שטעות כאן. הפסול של התחתונה המדוברת כאן, הוא לא משום "סוכה תחת סוכה"! אלא להיפך, כי הסכך פסול! של העליונה, הגבוהה למעלה מעשרים אמה, הינו מצטרף בסכך סוכה התחתונה, ופוסל את כולו, וכמבואר ברש"י.","1493","","1033","True","True","False","","51","5.102.239.44","0","91715","סוכה|י ע"א",""),new Message("91750","91715","התשובה לשאלתך הראשונה - בביאור הלכה","20/07/21 22:44","יא אב","תשפ"א","22:44","yechieli3","כתבו המפרשים, שכל מה שמחדש שמואל שפסול רק כאשר יש רווח בין הסככים וכו', הוא רק בשתי סוכות כשרות (סכך כשר מעל סכך כשר). אבל בסכך פסול מעל כשר, גם ללא רווח פסול.

וכך מבואר להדיא בביאור הלכה, סימן תרכו ד"ה בכל עניין, שכתב לגבי סוכה תחת אילן, "דענייננו לא דמי לסוכה תחת סוכה, דשם דווקא בשסוכה עליונה רחוק מתחתונה עשרה טפחים, והכא אפילו הבית או האילן הוא למעלה מן הסוכה רק מעט גם כן אסור".","1306","","1033","True","True","False","","47","212.179.24.129","0","91715","סוכה|י ע"א",""),new Message("91754","91750","כנ"ל","21/07/21 00:55","יב אב","תשפ"א","00:55","יחיה","","1493","","1032","False","True","False","","41","5.102.239.44","0","91715","סוכה|י ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);