var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91621;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91621","0","איסור לפני עיוור כשהדבר מותר למכשיל","18/07/21 22:36","ט אב","תשפ"א","22:36","אלעד סטופל","ואסור לנכשל.

כך לכאורה משמע מכך שרב נחמן הלין רב הונא ורב חסדא בסוכה שנוייה מופלגין מד"ט ושפסולה לשיטתם וכשרה לשיטתו.

בריטב"א העלה סברא זו אך למעשה דחה אותה.
בהזדמנות זו אעלה את זכרו של מו"ר המובהק הרב דוד קב זצ"ל שזכיתי שהפנה אותי לריטב"א זה לפני חצי יובל שנים ויהיו הדברים לע"נ.","282","","1035","True","True","False","","370","212.76.122.225","0","0","סוכה|י ע"ב",""),new Message("91623","91621","באותו מעשה","18/07/21 23:41","ט אב","תשפ"א","23:41","אור חדש","כאן","458","","1035","True","True","False","","69","77.139.145.160","0","91621","סוכה|י ע"ב",""),new Message("91624","91621","לד' ר' נחמן היה מותר לכולי עלמא גם","19/07/21 00:06","י אב","תשפ"א","00:06","זהב סגור","ל''נכשל''
לר' הונא ור' חסדא היה אסור גם ל''מכשיל''.
בענין מה שהעלית יש סוגיא דומה במסכת בבא מציעא ד' י' ע"ב לגבי כהן ששלח ישראל לקדש גרושה או אשה המקיפה פאותיו של גבר עיין שם ותמצא נחת","1521","","1034","True","True","False","","34","46.19.86.213","0","91621","סוכה|י ע"ב",""),new Message("91628","91621","ואיך הוא דחה אותה ? להלן...","19/07/21 01:05","י אב","תשפ"א","01:05","מרדכי דב זינגר","רב חסדא ורבה בר ר"ה אקלעו לבי ריש גלותא אגנינהו בסוכה שנוייה מופלגין ממנה ד'. פירוש ואע"ג דאכתי לא ידע ר"נ דהדרו משמעתייהו או דהוו שלוחי מצוה אגנינהו לפום דעתיה ולא חש דהוי חתיכא דאיסורא לדידיה ויתבי בסוכה פסולה ומברכי התם שלא כראוי והוה כנותן מכשול לפני פקח יש אומר דמהא שמעינן שהמאכיל לחברו מה שהוא מותר לו לפי דעתו ומאכילו אין בזה משום לפני עור לא תתן מכשול ואע"פ שיודע בחברו שהוא אסור לו לפי דעתו וחברו בעל הוראה שהמאכיל היה ג"כ ראוי להוראה וסומך על דעתו להאכיל לעצמו ולאחרים לפי דעתו. ונ"ל דהכא דוקא מפני שהאיסור ניכר לחברו ואי לא ס"ל לא ליכול הא בשאינו ניכר לחבירו לא ואמרינן התם חס ליה לזרעיה דאבא בר אבא דליסופו ליה מידי דלא ס"ל בפרק כל הבשר וכן הור'‎ לי מורי הרב נר"ו מיהו הכא דאיפסיקא הלכתא דלא כותיה בין לנפשיה בין לאחרים אסור וכדמוכח ממאי דכתיבנא בפ"ק דע"ז ובפ"ק דיבמות:

יש לציין שמדובר בריטב"א החדשים
שניתן לראותו כאן","807","","1034","True","True","False","","57","31.44.128.31","0","91621","סוכה|י ע"ב",""),new Message("91631","91621","[ללא נושא]","19/07/21 03:00","י אב","תשפ"א","03:00","יחיה","עיין המצורף גרסה אחרת כאן, לפיה לק"מ.
מן האפשר, שגם רש"י, כן נוסחתו, מתוך לשונו: רב נחמן - אב בית דין היה, ונגיד ומצוה בבית ראש גולה, ועושין על פיו...
משמע אשר ר"נ עצמו לא "אגנינהו", רק ריש גלותא עשה, עפ"י שיטת ר"נ.","1493","pdf","1034","True","True","False","","42","5.102.239.44","0","91621","סוכה|י ע"ב","0-pdf"),new Message("91626","91623","הארת עיני. יישר כח","19/07/21 00:13","י אב","תשפ"א","00:13","אלעד סטופל","","282","","1034","False","True","False","","42","212.76.122.225","0","91621","סוכה|י ע"ב",""),new Message("91625","91624","יישר כח","19/07/21 00:12","י אב","תשפ"א","00:12","אלעד סטופל","אני מסופק אם הראיה דומה לנדון, שכן בעניינו יש מחלוקת הלכתית בעוד שבגמרא ב"מ אין מחלוקת רק עסקינן בסוגים שונים של בני אדם, שממילא הדינים החלים על כל אחד שונים.
הסתפקתי בזמנו ולא הגעתי למסקנה אם יש להסיק לענייננו ממקרה הילני המלכה שהגם שחכמים שסברו שסוכה מעל כ"א פסולה, נכנסו ויצאו בסוכתה, כאמור בדף ב ע"ב.","282","","1034","True","True","False","","46","212.76.122.225","0","91621","סוכה|י ע"ב",""),new Message("91627","91625","הגמ' בבמ לא קשורה כיון שלא מדובר שם","19/07/21 00:29","י אב","תשפ"א","00:29","זהב סגור","על לפני עור לא תתן מכשול אלא הלכות שליחות ושליח לדבר עבירה אבל הסוגיות דומות ואפשר לפלפל בהן ודברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר","1521","","1034","True","True","False","","35","46.19.86.213","0","91621","סוכה|י ע"ב",""),new Message("91677","91631","אכן לק"מ לפי גירסא זו. יישר כח","19/07/21 23:58","י אב","תשפ"א","23:58","אלעד סטופל","","282","","1034","False","True","False","","32","212.76.122.225","0","91621","סוכה|י ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);