var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91436;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","64"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91436","0","בעניין סוכה ומבוי","12/07/21 17:06","ג אב","תשפ"א","17:06","מטפחת ספרים","מדוע הגמרא לא מתרצת תירוץ כזה
סוכה שיש בה דין "תעשה ולא מן העשוי כתוב פסולה, שאם יכתוב "ימעט" תהיה בעיה של תעשה ולא מן העשוי. ובמבוי אין בעיה זו לכן כתוב ימעט?","1513","","1033","True","True","False","","404","","0","0","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91437","91436","בהינתן שיש רק דפנות","12/07/21 17:17","ג אב","תשפ"א","17:17","אבי גרינבלט","ללא סכך , ימעט את גובה הדפנות.","539","","1033","True","True","False","","77","77.124.72.198","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91443","91436","כלול","12/07/21 17:56","ג אב","תשפ"א","17:56","אור חדש","בתרוץ שבסוכה דיניה מרובים ומורכבים יותר (למשל מה ששאלת תלוי בשאלה אם קדם סיכוך לדפנות כפי שציין הרב אבי)","458","","1033","True","True","False","","53","77.139.145.160","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91459","91436","[ללא נושא]","12/07/21 20:46","ג אב","תשפ"א","20:46","יחיה","למעט עצמו הוא "תעשה", ולא "מן העשוי" הוא.
אני מתכוון לומר, שאין לך "תעשה" יותר ממעשה ה"ממעט" עצמו.
ועיין לקמן דף יא, א: קציצתן - זו היא עשייתן...","1493","","1033","True","True","False","","57","5.102.239.44","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91479","91436","יש עוד תשובה אפשרית","13/07/21 11:44","ד אב","תשפ"א","11:44","אבי גרינבלט","הגמרא בדף יא נותנת פיתרון כדי להימנע מתולמ"ע ע"י ניענוע (כגון שהדלה את המחובר ולאחר מכן קצץ). הגמרא במקום דנה בנושא ואילו המשנה בתחילת המסכת בחרה "להמתין" [ולציין "פסולה" ותו לא] עם תולמ"ע עד שנגיע למקומו.","539","","1032","True","True","False","","63","77.124.72.198","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91519","91436","כעת מצאתי 'חלקת יעקב' בענין","14/07/21 09:30","ה אב","תשפ"א","09:30","אבי גרינבלט","או"ח סימן ה שבכה"ג , אין בזה תולמ"ע אלא רק מה שמובא בגמרא (סכך מחובר ותלשו , ציצית שפסק חוטיה והדס שלקט את ענביו).","539","","1031","True","True","False","","67","77.124.72.198","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("92117","91436","תעשה ולא מן העשוי בגוף הסכך","03/08/21 22:38","כה אב","תשפ"א","22:38","דוד משי זהב","פשוט שהפסול בתעשה וכו זה רק פסול בגוך הסכך ולא פסול בגובה שזה משהו צדדי ולכן עצם ההורדה של הסכך הוי תיקון וכך כותב המאירי והצלח","1547","","1011","True","True","False","","26","","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91439","91437","המשך דיון","12/07/21 17:31","ג אב","תשפ"א","17:31","מטפחת ספרים","מחילה, אבל לא הבנתי את תירוצך
אשמח שתסביר יותר בהרחבה","1513","","1033","True","True","False","","38","","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91440","91439","בשמחה","12/07/21 17:39","ג אב","תשפ"א","17:39","אבי גרינבלט","ציינת את העיקרון "תעשה ולא מן העשוי".
דין זה נכון כאשר הסוכה עומדת מוכנה כולל הדפנות ומשכך , לו יצוייר שהסוכה תונמך אכן מתקיים הנידון שציינת.
העליתי סברה שהסוכה אינה מוכנה אלא רק דפנות ללא סכך ומשכך , אם ינמיכו את הדפנות ורק אז יניחו על גביהן את הסכך , לא תהיה בעיה של תומ"ה.","539","","1033","True","True","False","","60","77.124.72.198","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91453","91443","מניין לכם שאמרינן תעשה ולא מן העשוי בכה'","12/07/21 20:27","ג אב","תשפ"א","20:27","אריה א","הרי אמרנו שאם בא למעטה בקש (שלא ע''מ לפנות) או בעפר סתם... כשרה.
משמע שמשום מה אין פסול תולמ''ע בגבוהה יותר מעשרים... וצ''ע.","1068","","1033","True","True","False","","33","79.77.113.230","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91455","91453","אותה התשובה גם לשאלתך","12/07/21 20:27","ג אב","תשפ"א","20:27","אבי גרינבלט","מסברה","539","","1033","True","True","False","","45","77.124.72.198","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91577","91453","עיין פנ"י","15/07/21 17:23","ו אב","תשפ"א","17:23","שמואל 100","שכתב-
"והא דמהני המיעוט מלמטה ולא קרינן בה תעשה ולא מן העשוי כבר כתבתי בריש מכילתין דאתי שפיר לפי מה שמפרש ר"ת לקמן דסכך הפסול מחמת גובה לא מיקרי סכך פסול. אלא דאף לשיטת רש"י ז"ל לקמן (דף י' ע"א ד"ה מ"ד ניגזר) דמשמע דמיקרי סכך פסול נמי אתי שפיר דכיון שאין הפסול בסכך עצמו אלא מחמת האויר שתחתיו אם כן ממה נפשך מיקרי שפיר עשיה, דמיעוט גופא שעושה עכשיו ממש בתחתיות האויר ואין צורך לעשות מעשה בסכך כיון שלא היה פסול מצד עצמו, כן נראה לי. "
(פני יהושע מסכת סוכה דף ג עמוד ב)","1373","","1030","True","True","False","","58","37.60.47.195","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91456","91455","לא הבנתי...","12/07/21 20:34","ג אב","תשפ"א","20:34","אריה א","מתי נחשב שהסוכה כבר עומדת... מה החילוק אם מה שחסר הוא להנמיך.את הסכך או לקצצו מן המחובר?","1068","","1033","True","True","False","","34","79.77.113.230","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91457","91456","הדפנות עומדות","12/07/21 20:39","ג אב","תשפ"א","20:39","אבי גרינבלט","הסכך עדיין לא.
מדוע אי אפשר להעמיד בכה"ג שהרי אם הסוכה כבר מוכנה , פשוט שהדין תולמ"ע ופסולה.
לחילופין , גם אם הסכך כבר עליה , מן הסתם כדי לא להיכנס לגדר תולמ"ע , יסיר את הסכך , ינמיך ושוב יסכך. מדוע לא ניתן להעמיד כך את דברי המשנה ?","539","","1033","True","True","False","","80","77.124.72.198","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91458","91457","[ללא נושא]","12/07/21 20:45","ג אב","תשפ"א","20:45","אריה א","בא למעטה בעפר צריך להסיר את הסכך ולהחזירו?","1068","","1033","True","True","False","","62","79.77.113.230","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91460","91458","סוגייתנו מתעלמת","12/07/21 20:58","ג אב","תשפ"א","20:58","אור חדש","אומנם מדין תעולמ
אך מקובלנו מבעלי התוס' שיש ללמוד הסוגיות לא רק במקומן אלא גם ע"י השלמה ממקומות אחרים, בסוגית תעשה יתברר שבמצב כזה בלי הסרת הסכך אכן יהיה פסול

ייתכן לומר גם שסוגיות חולקות הן","458","","1033","True","True","False","","56","77.139.145.160","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91461","91458","כך לענ"ד מסתבר","12/07/21 21:00","ג אב","תשפ"א","21:00","אבי גרינבלט","אם יש סכך.","539","","1033","True","True","False","","73","77.124.72.198","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91813","91519","ראה רש"י","22/07/21 22:59","יג אב","תשפ"א","22:59","אור חדש","ד"ה אבל אם יש שם כו' טז ע"א","458","","1023","True","True","False","","56","77.139.145.160","0","91436","סוכה|ב ע"א",""),new Message("91814","91813","אכן","22/07/21 23:04","יג אב","תשפ"א","23:04","אבי גרינבלט","ראיתיו בלימוד דף טז ואולי חלק"י התבסס עליו.
יש"כ","539","","1023","True","True","False","","68","77.126.91.236","0","91436","סוכה|ב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);