var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91062;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","79"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91062","0","לפי מי שאלת הגמרא?","05/07/21 12:38","כה תמוז","תשפ"א","12:38","דניאלראובן","אני הבנתי את מהלך הגמרא כך (תקנו אותי אם אני טועה):

"אין משלחין אגרת ביד נכרי ערב שבת אלא אם כן קוצץ לו דמים", (ומכלל לאו אתה שומע הן,) שאם קצץ לו דמים - יהיה מותר לשלוח אגרת עם הנכרי בערב שבת (וכל זה רק לדעת בית הלל!)

(אני מדלג קצת)

לאחר מכן הגמרא שואלת ("והאמרת"), שמתי שלא קצץ נראה בפשטות שאסור (מדברי הרישא) לשלוח אגרת בערב שבת! (גם אם יש שהות שהאגרת יכולה להגיע ליעד הסופי לפני שבת)

אחר כך הגמרא תירצה מה שתירצה.

השאלה שלי היא:
כשהגמרא שואלת "ואמרת" - האם השאלה היא רק לבית הלל? או שהשאלה היא גם לבית שמאי?

והאם התירוץ שהגמרא עונה בסוף (לָא קַשְׁיָא הָא דִּקְבִיעַ בֵּי דַוָּאר בְּמָתָא וְהָא דְּלָא קְבִיעַ בֵּי דַוָּאר בְּמָתָא) - הוא תירוץ רק לבית הלל או שהוא גם תירוץ לבית שמאי?



"תָּנוּ רַבָּנַן אֵין מְשַׁלְּחִין אִיגֶּרֶת בְּיַד גּוֹי עֶרֶב שַׁבָּת אֶלָּא אִם כֵּן קוֹצֵץ לוֹ דָּמִים בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים כְּדֵי שֶׁיַּגִּיעַ לְבֵיתוֹ וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים כְּדֵי שֶׁיַּגִּיעַ לַבַּיִת הַסָּמוּךְ לַחוֹמָה וַהֲלֹא קָצַץ אָמַר רַב שֵׁשֶׁת הָכִי קָאָמַר וְאִם לֹא קָצַץ בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים עַד שֶׁיַּגִּיעַ לְבֵיתוֹ וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים עַד שֶׁיַּגִּיעַ לַבַּיִת הַסָּמוּךְ לַחוֹמָה וְהָאָמְרַתְּ רֵישָׁא אֵין מְשַׁלְּחִין לָא קַשְׁיָא הָא דִּקְבִיעַ בֵּי דַוָּאר בְּמָתָא וְהָא דְּלָא קְבִיעַ בֵּי דַוָּאר בְּמָתָא"","1298","","1044","True","True","False","","322","213.151.56.7","0","0","שבת|יט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);