var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9105;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9105","0","טלית שאולה פטורה 30 יום","20/04/11 11:35","טז ניסן","תשע"א","11:35","הודו_כי_טוב","מוסבר "כסותך" דברים כב,יא ולא של אחרים
וחברו שהשאיל לו את הטלית לא חייב לשים בה ציציות ?
האם אחרי 31 יום שהתחייב בציצית שם ציציות וכשהחזיר האם הוא יוציא את הציציות מהטלית ? יש אומרים שזה ביזוי מצווה .","207","","4761","True","True","False","","1168","89.138.26.168","0","0","מנחות|מד ע"א",""),new Message("9106","9105","ציצית בבגד חבירו","20/04/11 12:10","טז ניסן","תשע"א","12:10","המכריע","א. אולי אצל חבירו זו כסות לילה. ב. אולי זה של אשת חבירו. ג. אולי אצל חבירו זו מפה וכדומה. ד. אולי חבירו פוסק (כמו ההלכה) חובת גברא והוא עדיין לא הטיל.

כשמחזיר. אם חבירו מעונין בציצית עליו להשאירן ולגבות את מחירן. אם חבירו לא מעונין ברור שיוריד, ואין לזה קשר עם ביזוי מצוה. מכיון שהוא מוריד מפני חוסר בעלותו.","199","","4761","True","True","False","","166","95.86.103.26","0","9105","מנחות|מד ע"א",""),new Message("9109","9106","מדברך אני לומד :","20/04/11 15:39","טז ניסן","תשע"א","15:39","הודו_כי_טוב","1. כסות לילה של חברי יכולה להיות כסות יום שלי (כגון סדין) (אצל ההודים זה בסדר)
2. מותר לי ללבוש כסות של אישה ואני לא עובר על "לא ילבש גבר מלבושי אישה" . דברים כב ה
3. אישה יכולה ללבוש כסות עם ארבע כנפות ללא ציצית .

לא הבנתי מה הוא לא הטיל? ועל מי ? על עצמו או על חברו ?

וביקשו ממנו לציין את המקור ל "יש אומרים" שרשמתי בראש האשכול
אז זה מנחות דף מא עמ ב שטיינזיס עמוד 179 באורח ההלכה ההסבר ל מעבירין מבגד לבגד","207","","4761","True","True","False","","204","89.138.26.168","0","9105","מנחות|מד ע"א",""),new Message("9112","9109","על 1. ועל 2.","20/04/11 19:18","טז ניסן","תשע"א","19:18","דוד שפירא","זכור לי שיש מחלוקת בין הרמב"ם לרא"ש, האם כסות יום זה ביום או שזה בגד שבדרך כלל נלבש ביום וכן כסות לילה האם זה בלילה או בגד שבדרך כלל נלבש ביום.
אם זה בגד שגם גברים וגם נשים רגילים ללבוש אותו אין בזה לא ילבש.","180","","4761","True","True","False","","213","212.76.118.157","0","9105","מנחות|מד ע"א",""),new Message("9126","9112","הבהרה","21/04/11 03:00","יז ניסן","תשע"א","03:00","המכריע","בערך כמו דוד. אסביר מעט יותר את כוונתי. לפי השיטה שזה לא דין בחפצא של הבגד אלא בזמן הלבישה ברור שייתכן שחבירו לובש את זה בלילה והוא רוצה ללבוש ביום. אבל גם לפי השיטה שזה בבגד עצמו, שכסות יום חייבת אף בלילה וכסות לילה פטורה אף ביום, מדוע לא ייתכן אותו בגד שאצל חבירו זה קבוע ללילה ואצלו זה קבוע ליום. גם בנוגע ללא ילבש כמובן שיש בגדים ניטרליים.","199","","4760","True","True","False","","147","95.86.103.26","0","9105","מנחות|מד ע"א",""),new Message("9155","9112","בעניין מחלוקת הרמב"ם והרא"ש","21/04/11 14:30","יז ניסן","תשע"א","14:30","דוד כוכב","יש עוד שתי שיטות.
שיטת הר"ן שצריך להיות לקולא גם בגד יום וגם ללובשו ביום.
בשיטת התוספות והרא"ש, לדעת הטור הב"ח והט"ז גם מברכים בלילה על כסות יום.
אבל לדעת הגר"א מברכים רק ביום וכן הוא בשו"ע. והוכיח הגר"א שיטה זו מהירושלמי.
אלא שבבבלי מוכח שחולק על הירושלמי בזה.","125","","4760","True","True","False","","122","95.86.72.237","0","9105","מנחות|מד ע"א",""),new Message("9127","9126","הבהרה נוספת","21/04/11 03:03","יז ניסן","תשע"א","03:03","המכריע","כמו כן לגבי אשה ברור שלפי מאי דקי"ל נשים פטורות מציצית היא יכולה ללבוש ד' כנפות ללא ציצית.

והדבר הרביעי היה שאם חבירו סובר שציצית חובת גברא, הרי רק כשבא ללבוש חייב בציצית, ושפיר ייתכן שאצל חבירו זה עוד לא בלבישה, רק מונחת בארון (בקופסה) ולכן חבירו עוד לא הטיל.","199","","4760","True","True","False","","156","95.86.103.26","0","9105","מנחות|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);