var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9088;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9088","0","טלית שנקרעה","20/04/11 01:31","טז ניסן","תשע"א","01:31","המכריע","מענין שהגמרא אומרת תניא נמי הכי על ברייתא שהיחיד (ר"מ) כמו ר' יהודה ודלא כחכמים. זה רק "הכי" שחוץ לג' ודאי יתפור.

ובענין מה ששאלו התוס' הראשון בעמ' ב' מאי קמ"ל ובלבד שלא תהא מופסקת, הש"מ הראשון על הגמ' בעצם עונה על כך למרות שהוא לא מקשר להדיא.

ובאותו ענין לכ' צ"ב מה הקשר בין ג' המחלוקות של רב ושמואל שכינסום לפונדק אחד. מילא השתים הראשונות דומות מעט, אבל השלישית בלי קשר כל שהוא. לכ' התשובה היא מפני שבשלשתן הלכה כשמואל באיסורי.

וללא כל קשר "נצפין" כאן אימרה על ההגדה. בקטע הא לחמא, בחלקו השני יש הנגדה, השתא הכא לשנה הבאה בא"י, השתא עבדי לשנה הבאה בני חורין. יש להוסיף שגם הקטע הראשון הוא בהנגדה. אבותינו במצרים אכלו לחם עוני ואנו מזמינים את כל דכפין ודצריך כיד ה' הטובה עלינו. (ולהתראות מחר, בעצם היום, במפגש).","199","","4758","True","True","False","","1083","95.86.103.26","0","0","מנחות|מב ע"א",""),new Message("9149","9088","הצעה לקשר בין המחלוקות","21/04/11 12:54","יז ניסן","תשע"א","12:54","ברוך","שמא יש לקשר באופן הבא -
מחלוקת רבי יהודה ורבי שמעון היא האם ללכת אחר תוצאותיו בפועל של מעשה האדם, או שרק הדבר אותו הוא התכוון לגרום חשיב מעשהו, וכל תוצאה אחרת אינה מיוחסת אליו אלא היא כבאה מאליה.
והנה, שמואל פסק כרבי שמעון, שהולכים אחר כוונות האדם. וכן דעתו היא שכאשר לוקח ציצית מטלית אחת על מנת להניח בטלית אחרת, כיון שעיקר כוונתו בהטלת הציצית בטלית אחרת, אינו חשוב כמבזה את הטלית הראשונה, שעיקר מעשהו בנר השני.
וכן לגבי נרות.

[ויש להקשות מפסיק רישא. והיישוב הוא, שפסיק רישא נאמר דווקא במקומות שהאיסור הוא בעצם הפעולה המעשית, שהכרחית ממעשהו של האדם. אמנם 'ביזוי' אינו תוצאה מעשית אלא פעולה מחשבתית, וכאן אפשר לומר שאם האדם כלל אין דעתו על הטלית הראשונה הרי שכלל לא היה כאן ביזוי.]

כל זה כמובן, בלא לחלוק על הפשט הפשוט, שהקשר בין המחלוקות שבשלשתן הלכה כשמואל, וכפי שכתב הרב המכריע.","86","","4757","True","True","False","","348","212.179.87.181","0","9088","מנחות|מב ע"א",""),new Message("9150","9149","יפה מאד","21/04/11 13:09","יז ניסן","תשע"א","13:09","המכריע","","199","","4757","False","True","False","","167","95.86.103.26","0","9088","מנחות|מב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);