var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90225;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","86"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","37")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90225","0","ביאור המילה "ניתק" (לאו הניתק לעשה)","27/05/21 09:38","טז סיון","תשפ"א","09:38","לינקוש","מקבוצת יומי בפייסבוק, מאת ורד נעם:

הסוגיה של היום (מו) הבהירה לי תמיהה ארוכת שנים. תמיד תמהתי על הביטוי "לאו הניתק לעשה", שהרי המדובר בלאו המחובר לעשה. והנה בסוגיין השורש נת"ק משמש גם במשמע של ניתוק מאש המזבח: כיון דנתקה נתקה, אבל גם, בצירוף למ"ד השימוש, לתיאור חיבורה החדש למחתה: אינתיק למצותה. המדובר, אם כן, בביטוי שיש בו הבלעה: האש ניתקה (מהמזבח, לשם חיבור) למצותה. כנראה כך הוא גם בלאו הניתק לעשה – זהו לאו שניתק ממעמדו כלא תעשה על ידי חיבורו לעשה.","58","","1084","True","True","False","","642","213.151.58.103","0","0","יומא|מו ע"ב",""),new Message("90226","90225","יש עוד הבנות","27/05/21 11:00","טז סיון","תשפ"א","11:00","אבי גרינבלט","לאו הנתקן לעשה ובעצם מתקן (אם אכן יעשה) את הלאו.
הפירוש המוצע מתאים לדין גזילה (כמשל) ?","539","","1084","True","True","False","","97","2.53.156.165","0","90225","יומא|מו ע"ב",""),new Message("90228","90226","ואני תמיד הבנתי","27/05/21 11:16","טז סיון","תשפ"א","11:16","עלי","שהכוונה ללאו ש'נעתק' ממקומו ומצבו כלאו 'רגיל' בגלל או ע"י עשה.","209","","1084","True","True","False","","114","84.110.114.25","0","90225","יומא|מו ע"ב",""),new Message("90229","90228","ראה עוד ברש"י פסחים סז,א","27/05/21 11:38","טז סיון","תשפ"א","11:38","אבי גרינבלט","","539","","1084","False","True","False","","82","2.53.156.165","0","90225","יומא|מו ע"ב",""),new Message("90232","90229","יפה אבל דווקא בתוס' שם","27/05/21 13:21","טז סיון","תשפ"א","13:21","עלי","מוסבר יפה :"לנתקו מן הלאו וליתנו בעשה"","209","","1084","True","True","False","","74","87.70.82.129","0","90225","יומא|מו ע"ב",""),new Message("90233","90232","למה ציינת "אבל" ?","27/05/21 15:23","טז סיון","תשפ"א","15:23","אבי גרינבלט","בנוסף , מה כוונתך "לאו רגיל" ?","539","","1084","True","True","False","","72","2.53.156.165","0","90225","יומא|מו ע"ב",""),new Message("90235","90233","פשוט","27/05/21 17:27","טז סיון","תשפ"א","17:27","עלי","לאו רגיל - לאו שאינו ניתק לעשה.","209","","1084","True","True","False","","83","84.110.114.29","0","90225","יומא|מו ע"ב",""),new Message("90236","90235","אם יש עשה כבר אינו "רגיל"","27/05/21 19:21","טז סיון","תשפ"א","19:21","אבי גרינבלט","","539","","1084","False","True","False","","68","77.124.115.70","0","90225","יומא|מו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);