var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90052;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","75"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","59"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90052","0","מתי שימש שמעון הצדיק בכהונה גדולה?","19/05/21 10:25","ח סיון","תשפ"א","10:25","מתי","מיד בתחילת בית שני? ובזמנו המשיכו הדברים שהיו בבית ראשון.
או שכוונת הגמ' כל ימיו של שמעון הצדיק, היינו עד סוף ימיו וגם לפניו. ואז דברים אלו המשיכו בבית שני עד סוף ימיו?","860","","1089","True","True","False","","404","91.195.162.139","0","0","יומא|לט ע"א",""),new Message("90054","90052","ביאור המהרש"א","19/05/21 10:43","ח סיון","תשפ"א","10:43","אבי גרינבלט","למעשה היו ג זמנים
א. אחר ימי שמעון הצדיק ועד 40 שנה לפני החורבן - פעמים טוב ופעמים מוטב ...
ב. 40 שנה אחרונות של בית שני - תמיד הגורל עלה בשמאל, ללא נר מערבי, לשון של זהורית לא הלבינה.
ג. 40 שנותיו של שמעון הצדיק (בתחילת בית שני) - תמיד הגורל בימין, נר מערבי דולק תמיד, לשון של זהורית מלבין.","539","","1089","True","True","False","","93","77.124.115.70","0","90052","יומא|לט ע"א",""),new Message("90056","90054","אחדד את השאלה","19/05/21 12:36","ח סיון","תשפ"א","12:36","מתי","מתי היה שמעון הצדיק כהן גדול? מיד בתחילת בית שני? ואז ניתן לומר שרק בזכותו המשיכו דברים אלו.
או שהוא לא שימש מיד, ואז בעצם המשיך מה שהיה בבית ראשון גם לבית שני, עד אחר שמעון הצדיק, וכעין ירידת הדורות.","860","","1089","True","True","False","","55","91.195.162.139","0","90052","יומא|לט ע"א",""),new Message("90057","90056","מאי נפק"מ","19/05/21 14:29","ח סיון","תשפ"א","14:29","אבי גרינבלט","שהרי היו עוד מספר כהנים צדיקים בבית שני ויתכן שהוא היה לא"ד ראשון או אחרון מאלו .
לאחר אלו (4 או 5) החלה תקופת הדעיכה המוסרית","539","","1089","True","True","False","","80","77.124.115.70","0","90052","יומא|לט ע"א",""),new Message("90169","90057","על שמעון הצדיק","24/05/21 08:37","יג סיון","תשפ"א","08:37","איתן","כל ההסטוריה של ימי בית שני עד תקופת החשמונאים - לוטה בערפל. הן בתקופה הפרסית עד כיבוש אלכסנדר הגדול, והן התקופה ההלניסטית שאחריו עד ימי החשמונאים. אפילו על משך התקופה חלוקות הדיעות, כי חז"ל ב"סדר עולם" אמרו שהיו 52 שנה מהצהרת כורש עד כיבוש אלכסנדר, מהם 18 שנה עד תחילת בנית בית שני ועוד 34 שנים אחריו, ואילו בכל ספר הסטוריה שתפתח תמצא שהצהרת כורש היתה בשנת 538- ואילו כיבוש אלכסנדר היה בשנת 333-. זה יוצא 169 שנים הפרש.

אין צריך לומר כי רבים עסקו בנושא. ולא נוכל לציין כאן למקורות.
יש לומר בהקשר זה: גם לגבי תקופת השופטים יש מחלוקת דומה. שכן בתנ"ך כתוב ששלמה המלך החל לבנות את בית המקדש בשנת ארבע למלכותו, 480 שנה ליציאת מצרים, ובדומה לזה גם יפתח מזכיר שעברו שלוש מאות שנה מכיבוש עמון ומואב ערב הכניסה לארץ ועד ימיו, ואילו ספרי ההסטוריה מצביעים על שנת 1000- בקירוב כשנת הולדתו של דוד, ועל 1250- בקירוב כשנת יציאת מצרים. יחד עם 70 של דוד הגענו ל- 320 שנים לערך מיציאת מצרים עד מלכות שלמה.
אלא שלגבי תקופת השופטים - נימוקי ההסטוריונים להתעלמותם מהתנ"ך הם קלושים ורעועים. ואילו לגבי התקופה הפרסית - למרות נטיית הלב, יש הרבה יותר תימוכין לדברי ההסטוריונים.
חלק מכל זה הוא גם שמעון הצדיק. לעיון ראשון קרא עליו בויקיפדיה.
יש פוסט שמסכם יפה, מציג היטב, מביא מקורת, ואף מציע פתרונות, ב- בעקבות השנים האבודות. קראו שם, (יש גם פוסט המשך), ובתגובות.
ואידך זיל גמור.","123","","1084","True","True","False","","88","95.86.69.7","0","90052","יומא|לט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);