var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8909;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8909","0","הלכה כר''ש שזורי","13/04/11 11:40","ט ניסן","תשע"א","11:40","מתפעל",""אמר רבין בר חיננא אמר עולא א''ר חנינא הלכה כר''ש שזורי ולא עוד אלא כל מקום ששנה ר''ש שזורי הלכה כמותו".

קצת קשה, מדוע היה צריך עולא לומר שהלכה כמו ר"ש שזורי בהלכה מסויימת אם לאחר מכן אמר כלל, שתמיד הלכה כמותו.
לכאורה היה יכול לומר רק את הכלל.

ועוד באותה סוגיא, הגמרא מנסה למצוא על איזו הלכה פרטנית פסק עולא כרש"ש וכשמוצאת הלכה מסויימת פורכת כך: "ואם איתא הוא נמי לימא".
כלומר, מצינו מימרת אמוראים שפסקו את הדין בענין הזה, ולא מצינו הוספה שעולא פסק כרש"ש.
לכאורה לא כל כך מובן, וכי תמיד כשמביאים מימרת אמורא שפוסק הלכה כתנא בהכרח מביאים את כל האמוראים שפסקו הלכה בענין?
האם הטענה על רבינא ורב אשי כשסידרו הגמרא שלא הוסיפו את זה?

ובכלל, גם אילו לא היתה לנו את הפירכא הזו, זה נראה מהגמרא שמביאים כל מקום שמופיע ר"ש שזורי ומנסים לנחש ולומר אולי על זה פסק עולא. הרי גם אם אין פירכא, האם זה מספיק? סתם לנחש? אולי על זה פסק ואולי לא. לכאורה היה צריך להיות הפוך, שתהיה ראיה שעל זה פסק. עדות של מישהו ששמע על מה דיבר עולא.","148","","4771","True","True","False","","1136","94.188.248.67","0","0","מנחות|ל ע"ב",""),new Message("8910","8909","ניסיון ליישב","13/04/11 14:00","ט ניסן","תשע"א","14:00","המכריע","א. על השאלה הראשונה יש לומר דהכי איתמר בי מדרשא. כלומר עסקו בהלכה מסויימת ואז אמר ר' חנינא הלכה כרש"ש והוסיף באותה הזדמנות שכך הוא בכל מקום.

ב. על השאלה השניה כנראה השאלה באמת על מסדרי הש"ס, מדוע לא צירפו את ר' חנינא לשאר הפוסקים, ויאמרו וכן אמר עולא וכו'. ודאי שתמיד מצרפים את כל אלו שאמרו את הפסק להדיא בצורת הלכה כפלוני. יש בגיטין עמוד שלם כזה של וכן וכן.

ג. השאלה השלישית מתורצת ע"י הראשונה. אם אכן הלכה כמותו רק במקום מסויים, לא נוכל לסמוך על ניחוש. אבל כאן ההלכה בלאו הכי תמיד כמותו, והחיפוש הוא רק למען הסדר הטוב. ובפרט שאם נסנן את כל המקומות ויישאר רק אחד (או שניים, כפי שאירע) זה יהא יותר מניחוש.

ד. אגב זו באמת תופעה מעניינת שרש"ש דיבר בשבעה מקומות (חמשה במשנה ושנים בברייתא, ג' בענייני זרעים א' בקדשים וב' בטהרות וא' בענייני סופרים) ובכולם הלכה כמותו. ידועה החקירה של ר' אלחנן (בס' דברי סופרים) אם זה אומר שמניחי הכלל בדקו ומצאו בכל המקומות שהלכה כפלוני ואז מסרו כלל כזה, או שהניחו מראש שסמכותו כה גדולה שבהכרח הלכה כמותו בכל מה שיאמר, יהא נגד מי שיהא. (או נגד פלוני כשכך נמסר הכלל; כגון ר"מ ור' יהודה הלכה כר"י).","199","","4771","True","True","False","","193","95.86.121.156","0","8909","מנחות|ל ע"ב",""),new Message("8926","8910","על ג. ","13/04/11 22:43","ט ניסן","תשע"א","22:43","דוד שפירא","לא הצלחתי להבין אם בכל מקרה הלכה כמותו אז למה צריך לסדר?","180","","4771","True","True","False","","199","95.86.117.254","0","8909","מנחות|ל ע"ב",""),new Message("8933","8926","לסדר","14/04/11 01:20","י ניסן","תשע"א","01:20","המכריע","זו כבר היתה השאלה הראשונה ואמרנו שכך נאמרה ההלכה למקומה קודם כל. וחז"ל רצו לברר אם אפשר מה היתה ההלכה המקורית עליה זה נאמר. תשובה ג' באה רק ליישב איך אפשר לסמוך בבירור הלכתי על מעין ניחוש, על זה באה התשובה שבמקרה זה אין נפ"מ הלכתי.","199","","4770","True","True","False","","143","212.76.113.43","0","8909","מנחות|ל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);