var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8744;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8744","0","אין "כסף" נחשב בימי שלמה למאומה","08/04/11 01:22","ד ניסן","תשע"א","01:22","המכריע","לכאורה יש לבאר את המילה כסף כפשוטה על מתכת הכסף, לא על ממון ורכוש. ואם כן מדוע לא מובן פשטיה דקרא כל כלי המלך והמקדש מזהב לפי שכסף לא היה נחשב כלל. אבל זהב היה נחשב וממנו לא היה מלאי בלתי מוגבל, ומה קושיית הגמרא.
רש"י מפרש אלמא עשיר הוה. ומה בכך, הרי מדובר על 10000 ככרי זהב! גם אם לא איירי דוקא בזהב סגור. וצ"ב.","199","","4771","True","True","False","","1138","95.86.92.195","0","0","מנחות|כט ע"א",""),new Message("8746","8744","[ללא נושא]","08/04/11 02:15","ד ניסן","תשע"א","02:15","לומד","כבר במיוחס לרשב"א תמה בזה, וז"ל:

ועל מאי שפירש"י דפריך אלמא עשיר הוה קשיא דכי מפני שכליתו לכל זהב שלו לא היה יכול להיות עשיר בכסף מאד שיהיה לו כל כך כסף עד שאין כסף נחשב בימיו למאומה ומאי פריך אלמא עשיר הוה אה"נ דהוה עשיר בכסף ואימא הזהב שלו הלך לו. אלא נראה דפריך הכי דמדקאמר אין כסף נחשב בימיו למאומה אלמא היו לו אוצרות זהב לרוב דאל"כ אמאי לא יהיה הכסף נחשב {אפי' היה לו כל הכסף שבעולם הכסף יהיה נחשב} הואיל ואין לו זהב אלא דר"ל דלכך לא היה נחשב לפי שהיה לו כל כך זהב דלא היה הכסף נחשב מפני רוב הזהב אלמא זהב הרבה הוה ליה ואת אמרת כליתו, ומשני ליה זהב סגור ולא שאר זהב ולכך מרוב שאר זהב שאינו סגור שהיה לו לא היה נחשב כלום.","193","","4771","True","True","False","","110","109.226.6.236","0","8744","מנחות|כט ע"א",""),new Message("8749","8744","ביאור הקושיה","08/04/11 03:24","ד ניסן","תשע"א","03:24","דוד כוכב","הקושיה היא, כדברי רש"י, על דברי רבי אמי "שכליתו לכל זהב סגור של שלמה".
ואילו בפסוק נאמר: וְכֹל כְּלֵי מַשְׁקֵה הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה זָהָב, וְכֹל כְּלֵי בֵּית יַעַר הַלְּבָנוֹן זָהָב סָגוּר, אֵין כֶּסֶף לֹא נֶחְשָׁב בִּימֵי שְׁלֹמֹה לִמְאוּמָה.
ופירש רד"ק [בדבריו כלולים גם דברי רש"י שם]:
"אין כסף לא נחשב - כל הכלים האלה היו זהב סגור אין כסף בהם, כי לא נחשב הכסף למאומה בימי שלמה מרוב הזהב לפיכך עשה כל הכלים זהב ולא עשה אחד מהם מכסף".
וקשה, הרי גם כלי משקה, כלומר כליו הפרטיים של שלמה היו עשויים זהב, ולא כסף חלילה שאינו נחשב. וכיצד נאמר שהזהב תם בכלי מלאכת המקדש, הוא בֵּית יַעַר הַלְּבָנוֹן (מסכת יומא דף לט ע"ב)?

על כך תשובת הגמרא שרד"ק לא דק. לא 'כל הכלים האלה היו זהב סגור'. כלי שלמה הפרטיים היו מסתם זהב. ורק כלי המקדש היו מזהב סגור. וכוונת רבי אמי שרק זהב סגור לא נותר אחר מלאכת המקדש.","125","","4771","True","True","False","","307","212.76.108.101","0","8744","מנחות|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);