var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86825;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86825","0","מצרים אחד מששים בכוש","25/02/21 15:42","יג אדר","תשפ"א","15:42","אמת הארץ","ראו ביאור של הסוגיה וכן מהלך עד הרקיע במאמר
http://www.truthofland.co.il/israel_border/kush_60_mizraim.pdf","822","","1162","True","True","False","","428","212.76.102.11","0","0","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86827","86825","לא קראתי הכל","25/02/21 16:52","יג אדר","תשפ"א","16:52","אור חדש","אבל מההתחלה הדברים תמוהים
"24,000 מיל של עולם זהו מרחק ששמש מהלכת לאורך קו המשווה מעמוד השחר עד צאת הכוכבים. לפי דעה שאדם מהלך מנץ עד השקיעה 40 מיל ומעמוד השחר עד הנץ 4 מיל ומשקיעה עד צאת הכוכבים 4 מיל, זמן מעמוד השחר עד צאת הכוכבים הוא 40/48 כפול 12 שעות או 14.4 שעות. "

החשבון שלך תמוה, המהלך הינו 40 בסה"כ כאשר השאלה כמה מתוך ה40 מהלך בזמן השוליים, החישוב הנוסף שלך לא מובן
וכן מהיכן הבאת את תוספת ה2.4 שעות למרחיבים ביותר את זמן עלוה"ש זה קצת יותר משעה אבל צה"כ זה בין רבע שעה לחצי שעה אחר שקיעה (אלא אם נאמר שהשקיעה מתחילה בעוד השמש גבוה בשמים ואז אין לך 12 שעות באמצע)


מאחר ושמש מהלכת את הקף כדור הארץ ב- 24 שעות אז הקף כדור הארץ שוה 4.14/24 כפול 24000 מיל או בדיוק 40,000 מיל
כנגד אורך קו המשווה 400075 ק''מ.


אחד מהשניים
או שהשמש מהלכת את כל הישוב מעלות השחר ועד צה"כ בכ12 שעות כפשט הסוגיה ואז כל הישוב הוא כמרחק הזה ולא 40000
או שהיא סובבת סביב הכדור כידוע לנו (ולחמי האומות הקדמונים מאד) אך כפי שהיה נעלם כנראה מחכמי הגמרא ואז אין שום הגיון לחשב החישוב שעשית

ככלל, אם תקח הקף כדור A ותחלקהו לשני חלקים לא שווים ותקרא להקף הגדול X אז ברור שהחלק הנותר יהיה שווה ל A-X אין שום חוכמה בלגלות זאת
השאלה אם חכמי הסוגיה ידעו שמהלך השמש ב 14.4 שעות הינו דווקא X לא התבררה לי מדבריך שנראה שיוצאים מכך שX=Y וכל שנותר לך זה רק לספר לנו זה הX אליו מכוונים בסוגיה


בלי קשר לאמור לעיל
השאלה אם האמוראים ידעו כמו חכמי האומות הקדמונים או פחות מהם בענייני אסטרונומיה היא שאלה שתשובתה פשוטה- הם הודו בסוגייתנו שחלקו על חכמי האומות ואנו יודעים שטעו במה שחלקו
האם טעו גם בחישוב הקף הכדור? בפשט דבריהם כן, ולו בשל העובדה שסברו שהינו שטוח ועומד תחת כוכב אחד...
אם לא טעו בפרט זה וודאי שאין שום עניין מיוחד בכך שידעו דבר שהיה פשוט לחמי יוון וקודמיהם
אם טעו גם בזה הרי שצריך לענות על השאלה היסודית
האם מצופה מחכמי הגמרא להיות צודקים בענייני המדע בהכרח?
יש טועים החושבים שכל דבריהם אמת וגם כשדיברו בענייני רפואה ומדע כל דבריהם אמת אלוקית- ואז מגיעים לכפירה בכל דבריהם כשרואים סתירת דבריהם בתחומים אלו
אבל החכמים והישרים יודעים שלא מצופה מחכמינו ז"ל להיות בקיאים באמת הרפואית והקוסמולוגית רק בגלל היותם מעתיקי התושב"ע וממילא אין שום מניעה שיטעו בעניינים אלו וממילא לא מנסים לפלפל פלפולי הבל להראות צדקת דברי רבותנו ז"ל בדברים שברורים לכל שטעו בהם","458","","1162","True","True","False","","155","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86832","86827","בכלל אין צורך בכל זה","25/02/21 23:21","יג אדר","תשפ"א","23:21","עלי","כי אחד מששים אינו מספר מדעי בדוק אלא מספר סמלי הבא לציין ביטול יחסי כידוע בהלכה, ולכן הסברתי באשכול שנמצא בפורום את הברייתא באופן סמלי רעיוני וכלל לא כעניין מדעי מתמטי וכל החשבונות שהובאו לעיל אין להם שום משמעות כלל ולא יסוד מציאותי. לא ברור לי מה הכותב אוהב יותר, את עצם האפשרות לעשות חשבונות מסובכים ו'לשחק' בהם או לנסות להבין אל נכון את הרעיונות המחשבתיים של חז"ל על מרכיביו של העולם, הטובים ואלו שלהיפך.","209","","1162","True","True","False","","130","87.70.107.116","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86837","86832","לצערי","26/02/21 09:01","יד אדר","תשפ"א","09:01","אור חדש","נראה שהכותב לא ישתכנע מדבריך הנכוחים וע"כ ניסיתי לאלפו בשפתו","458","","1161","True","True","False","","96","77.139.145.160","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86841","86837","מצרים אחד משישים","26/02/21 15:19","יד אדר","תשפ"א","15:19","אמת הארץ","יש שלש גישות לדברי חז''ל תמוהים. אחת שהם טועים. שניה שהם מליצות שאין אחריהם מסר חשבוני. שלישית שאלו דברי אלקים חיים. אני אוחז באופן שיטתי בגישה שלישית. לעצם הדבר, מאמר זה קצר ויש בו חיבורים למאמרים יותר מפורטים. חשבון זמן בין השמשות הוא לפי מה שכתוב בגמרא פסחים צ''ד ע''א.
מי שרוצה לדעת יותר על בין השמשות מומלץ לקרוא את המאמר
www.truthofland.co.il\\twilight\\twilight.htm","822","","1161","True","True","False","","78","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86861","86837","אני חושב על כל מה שנכתב פה","28/02/21 10:20","טז אדר","תשפ"א","10:20","אנטוב","שאיננו יכולים לדעת למה חז"ל התכוונו. אולי בימיהם היו דברים שאיננו יודעים עליהם, ולכן אי אפשר להסיק מסקנות בימינו מדברי רפואה ואסטרונומיה ממה שנכתב בגמרא.","1113","","1159","True","True","False","","76","109.67.251.88","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86842","86841","שקר","27/02/21 20:18","טו אדר","תשפ"א","20:18","אור חדש","גישת האמת שלא הזכרת הינה שבדברים רבים דיברו במליצה עמוקה והגם שאינה קשורה למציאות הגלויה של העולם
עם זאת בחלק מדבריהם בעליל טעו, גם בדברי התורה ממש וכמבואר הרבה בדבריהם
ובכ"ש ובק"ו מטעותם בענייני תושבע טעו גם בענייני המדע בין מצד שסמכו על חכמי ימיהם שהטעום או בשל טעות בסברתם בענייני מדע כמבואר בסוגייתנו למשל

הטענה שידעו האמת המדעית של העולם לפחות כפי שידועה לנו מכח ידיעתם האלוקית כביכול הינה טענת שקר המובילה כל אדם ישר לכפירה בכללות דברי חז"ל בין בדברים שטעו בהם בעליל וממילא גם בדברים שצדקו שהרי לטענתכם החמורה מאד הכל מכח אותו כח אלוקי אחדותי אחד יונק ואם טעו בזה טעו בהכל
אין לי מילים לבטא מספיק את החומרה האיומה של גישתכם הנוראית המרבה כפירה וטימטום בעולם
בלנ" ד אשתדל ככל כוחי לצאת נגד דעה רעה זו בכל מקום שאתקל בה אך אני באמת מעדיף שתבינו האסון הגדול שבהחזקה בדעת שוטים רשעים כופרים זו ותחדלו להפיץ טומאת שקר זו בעולם הגם שהיא מתחפשת בדימונכם העלוב להיות דעה של אמונה טהורה","458","","1160","True","True","False","","111","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86974","86841","נראה לחלק במאמרי רז''ל לפי הוא אמינא...","03/03/21 10:36","יט אדר","תשפ"א","10:36","אליעזר מ ש","ומסקנה . כמו בענייני הלכה, יכול להיות דיון בתיאוריה במדעי הטבע, עם סברות לכאן או לכאן, והוא אמינא ומסקנה.
2] ונראה, שאם קבעו מסקנה לדורות בתלמוד, מבלי חולק, ידיעה במדעי הטבע להתבונן בבריאה, זכו לסייעתא דשמיא לכוון לאמת.
3] כמו כן, באופן כללי, חלק מהמאמרים שנאמרו בתלמוד לפי הפשט במדעי הטבע, הם לפי חקירות, וחלק לפי מסורת מהנביאים, או ברוח הקודש. [ולדוגמא, יש בדברי הרמב''ם ב''הלכות קדוש החודש'' ש''ברבות השנים נודעו מקצת דרכי חשבון זה [של ענייני חודש הירח] ועוד, שהיו לחכמים מסורות בעניין'']","610","","1156","True","True","False","","60","62.128.56.114","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86843","86842","מחאה","27/02/21 20:48","טו אדר","תשפ"א","20:48","אושר","אני לא מעיין בדרך כלל בפורום. ואם יצא לי היום לראות...אני מוחה על דברי כפירה, שנכתבו...
חז"ל ידעו הכל, איסתכל בתורה וברא עלמא...ואין מושג של טעות...מובנת לנו.
ואם אנו החשובים כחמורים...לא מבינים, אין לתלות את זה בחסרונם.
ואני לא מתווכח בזה בראיות...רק בא למחות.","1390","","1160","True","True","False","","67","95.86.79.245","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86867","86842","אמת הארץ","28/02/21 11:03","טז אדר","תשפ"א","11:03","אמת הארץ","אני ממליץ להיכנס לאתר www.truthofland.co.il
הכותב הוא פרופסור למתמטיקה אשר חזר בתשובה מכוח הוכחות מדעיות באמיתות התורה, בהפך מטענתך שהדבר גורם לכפירה.","822","","1159","True","True","False","","71","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86959","86842","אין בסוגייתנו שום טעות מדעית וביאורה כמו","02/03/21 17:43","יח אדר","תשפ"א","17:43","אליעזר מ ש","שכתבתי בהודעותי","610","","1157","True","True","False","","84","62.128.56.114","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86975","86842","ב''ה איני מסכים לדברי המכונה ''אור חדש''","03/03/21 10:49","יט אדר","תשפ"א","10:49","אליעזר מ ש","שכתב על חכמינו הגדולים התנאים והאמוראים, ש''עם זאת בחלק מדבריהם בעליל טעו, גם בדברי התורה ממש, וכמבואר הרבה בדבריהם'', עד כאן ציטטה מדבריו, שהם ביזוי כבוד חכמינו הגדולים, ואינם נכונים.
2]ברור, שכיון שיש בסוגיות התלמוד ''הוא אמינא'' ו''מסקנה'', לא משנה אם ב''הוא אמינא'' נראה שיש לכאורה טעות, כיון שלמסקנה הכל נדחה. ואולי זה נכתב כפלפול עם כיוון מסוים? והרי בתלמוד יש כל מיני סוגיות ופלפולים. ולדוגמא, שמא נאמר שברית מילה באזנו. ואין זה משנה לנו, כי זה רק כפלפול ל''הוא אמינא''.או שזה נכתב כ''הוא אמינא'' כדי לברר שזה פירוש לא נכון.
3]יש הרבה פנים לתורה, ויש פשט ורמז ודרש וסוד. אז מי שרוצה, יתכן שיאמר, שנראה לעניות דעתו, שפירוש זה של חכמינו, זה לא לפי הפשט, אלא על דרך הדרש. לדוגמא, הדרשה על שמות בני ישמעאל: ''ומשמע ודומא ומשא'', שזה רמז שמי ששומע חרפתו ושותק - דומם- ה' נושא עוונו. ברור, שזה הוספה חשובה על דרך דרש, לפשט הקרא שמדבר בבני ישמעאל. או אפשר בענווה, להציע עוד פירוש, או לומר, שלא זכיתי להבין דבריהם. אבל לא יתכן לכתוב כמו שהוא כתב.","610","","1156","True","True","False","","73","62.128.56.114","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86844","86843","אני מוחה","27/02/21 20:55","טו אדר","תשפ"א","20:55","אור חדש","על דברי השקר שלך שרק כפירה יכולה לצאת מהם
גישתך שלימדוך בקטנותך מתאימה לתינוקות של בית רבן בלבד
חלילה לאדם ישר להשאר בהבנה קטנונית זו בבגרותו
חלילה וחס מלפרסם דעת כפירה זו בתור דעת היהדות

אתה לא "לא מתווכח בזה בראיות" אתה פולט דברי הבל חסרי כל ביסוס שסתירתם פשוטה לכל מי שעניים בראשו, רק טימטום מולד או סתימת השכל בצורה מלאכותית יכולה להשאיר אדם בוגר בהבנה זו הנסתרת מדברי חז"ל עצמם
ברור לי שהרבה מהכפירה שבדור נובעת מכך שאנשים חושבים שדברי השקר הטפשיים שלכם מייצגים את עמדת היהדות האמיתית ולכן מגיעים למסקנה שהיהדות שקר יסודה חלילה
וטוב היה לכם להוולד אילמים מאשר להביא ישראל לכפירה בדבריכם המהבילים
ומי שלא נולד אילם ולא אטום בשכלו טוב יעשה שיקשיב לדברי חכמים ממנו ויעזוב דרכו הרעה המגבירה כפירה בעולם
ובטח לא יעיז פניו בחמים ממנו במחאות על דברי אמת","458","","1160","True","True","False","","102","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86853","86843","ספינת ברזל השטה באוויר","27/02/21 23:45","טו אדר","תשפ"א","23:45","Almuaddib","ומה דעתך על דברי הנשר הגדול, הרמב"ם, אודות ספינת ברזל השטה באוויר?

האם המטוסים שבימינו הם ספינת ברזל השטה באוויר?","107","","1160","True","True","False","","131","87.71.50.104","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86851","86844","תגובה","27/02/21 22:42","טו אדר","תשפ"א","22:42","אושר","גס רוח...טיפה סרוחה...כך חז"ל קראו על חכמים כמוך!","1390","","1160","True","True","False","","79","95.86.79.245","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86852","86851","נראה לך","27/02/21 23:01","טו אדר","תשפ"א","23:01","אור חדש","משכנע לזרוק סיסמאות באוויר בלי לדעת לבסס אותן ולאמת אותן מול סתירות מדברי חז"ל?

אתה חושב שהיית מסוגל להרבות אמונה בוויכוח עם כופר טיפה מבין עניין?
אחד כמוך עם הסיסמאות והקללות שלך מרבה רק כפירה בעולם
מדהים בעיני איך האנשים שבאים להגן על האמונה הטהורה לא נרתעים לשניה גם אם מזהירים אותם שדבריהם משיגים את ההפך הגמור מכוונתם
אין בכם טיפת יר"ש?!?
הסכנה שדבריכם מובילים לכפירה נראת לכם לא ראויה להתייחסות ובחינת דרככם?","458","","1160","True","True","False","","88","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86862","86861","דבריך חמורים ביותר","28/02/21 10:43","טז אדר","תשפ"א","10:43","אור חדש","אם אנחנו לא יכולים להבין דברי חזל בכל הנוגע לתפיסתם את המדע והרפואה אז אנחנו גם לא יכולים להבין דבריהם בענייני הלכה ואמונה
בכך אתה עוקר את הקשר שלנו לתושב"ע ועוקר את הכל
ובשביל מה?
רק כדי לא לומר שחזל לא היו בקיאים במדע המודרני?!?
מה קשה לכם כ"כ לקבל את העובדה הפשוטה שחזל כמו חכמי כל הדורות נסמכו בענייני מדע על חכמי דורם בין שצדקו ובין שטעו?","458","","1159","True","True","False","","109","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86864","86862","לא התכוונתי","28/02/21 10:48","טז אדר","תשפ"א","10:48","אנטוב","ח"ו לכך. התכוונתי לומר, שאולי חז"ל אומרים דברים אלו בקבלה, ואולי אין להבין דברים אילו כפשוטם. שהרי אחרת, מדוע נכתבו דברים אלו בגמרא?","1113","","1159","True","True","False","","68","109.67.251.88","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86980","86862","דברי 'אור חדש' לא נכונים","03/03/21 15:03","יט אדר","תשפ"א","15:03","אליעזר מ ש","הוא כתב: ש''חז''ל כמו כל חכמי הדורות נסמכו בענייני מדע על חכמי דורם בין שצדקו ובין שטעו''. ובכן:
א] אנו רואים מאמרי חז''ל בכמה נושאים מדעיים במדעי הטבע, עם ידע מתקדם הרבה יותר מהידע שהיה ידוע בימיהם במחקר המדעי הכללי. כגון, 1]שמופיע בכמה מקומות['ספרי' ע''פ 'עקב' על ''והיה אם שמע'', מדרש רבה על פרשת דברים , תקוני הזהר תקון י''ח, 'ספרי' על פרשת דברים הובא בפי' רש''י על הפסוק ''והנכם היום ככוכבי השמים לרוב''] שיש למעלה למעלה, חוץ ממה שנראה לעין רגילה, עוד המון כוכבים וגדודיהם בלי שעור ומספר.
2] שהולד לא נוצר מכל הטיפה אלא מן הברור שבה.[במסכת נדה] ויש שם משל שמוסבר לפי המדע המודרני.
3]במסכת חגיגה בפרק ''אין דורשין'' ,כמה מאמרים שהם דלא כחכמי יון שהיו בזמנם.
4]וכן שם המאמר על זה שהעולם היה מרחיב והולך וכו', שלא שוער כלל ע''י אנשי המדע בזמנם.
5] במסכת ברכות דף נ''ח בעניין כוכב השביט שנקרא ''כוכב'' ורב אשי מטעים שם: ''כוכבא הוא'', להוציא מדעת אריסטו וחכמי יון שטעו לומר שהשביט לא כוכב אלא ''אד'', כי לומר שזה כוכב זה עומד בסתירה לתיאוריית הגלגלים האסטרונומית שלהם.(וכמו שכבר מסביר שם ב''מעדני יום טוב'' על הרא''ש, שלומר שהשביט כוכב אפשר רק לפי דעת חכמי ישראל שסברו שגלגל עומד ומזלות חוזרין. אבל לדעת חכמי אומות העולם שאמרו ש''גלגל חוזר ומזלות קבועין בו'' אי אפשר לומר כך. וטעות זו של חכמי יון, הייתה מקובלת בעולם המדעי דורות רבים, עד שהתחילו לפתח את האסטרונומיה החדשה. והיש''ר מקנדיא בספרו: ''אילים'' [כמדומני אות ס'] כתב על טעותו של אריסטו בעניין הכוכבים הזנביים. ואחר כך, ניוטון 'אבי המדע המודרני' אמר שהשביט כוכב ולא אד. כאן, הגמרא ורב אשי הקדימום ביותר מ1400שנה)
6] וקשור לנושא הכללי שמובא בפסחים צ''ד המחלוקת הראשונה בין חכמי ישראל לחכמי אומות העולם, שבה [לפי הסברי כל ה''ראשונים''] חכמי ישראל דחו את תיאוריית הגלגלים היונית האסטרונומית. כלל הדברים, שבחלק ממאמרי חז''ל ברור שקבלו במסורת או ב''רוח הקודש'' דברים שלא היו ידועים בימיהם במחקר המדעי הכללי. ויש דברים, שמפורש שהם דחו את הדעה המקובלת במחקר המדעי הכללי במדעי הטבע שהייתה בימיהם. .ומה שדחו את תיאוריית הגלגלים של חכמי יון, אולי בגלל שכך השיגו בחקירה המדעית.
ב] וגם,השאלה היא לאיזה עניין נסמכו על חכמי דורם גם אם טעו. לעניין פסק הלכה למעשה? לא נראה לי. כי בעניין ה''כינים''- איסור או היתר להרוג כינה בשבת . יש תשובה מפורטת, לטיעון, שכאילו רב יסף במסכת שבת מפרש לא נכון.","610","","1156","True","True","False","","65","62.128.56.114","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86865","86864","לא התכוונת","28/02/21 10:51","טז אדר","תשפ"א","10:51","אור חדש","אבל זו המסקנה המתבקשת מדבריך
אם מותר לך לבטל דבריהם כשזה לא נח לך בתואנה של 'הם התכוונו למשהו לא מובן' אז לפלוני מותר להגיד שדבריהם על טל מלאכות שבת זה סוד כמוס כלשהו לא מובן לשכלנו ולמחוק הלכות שבת מהיהדות
זו התוצאה הישירה מדבריך החמורים וכדאי שלא תעלם על דעתך עוד לעולם","458","","1159","True","True","False","","99","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86866","86865","[ללא נושא]","28/02/21 10:54","טז אדר","תשפ"א","10:54","אנטוב","לגבי ל"ט מלאכות שבת, מובן מאליו שאלו הלכות, שצריך להבין בהם את דברי חז"ל כפשוטם. אבל פה הדברים לחלוטין אינם מובנים, ולכן באתי לכתוב כך.","1113","","1159","True","True","False","","65","109.67.251.88","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86868","86866","הדברים כאן","28/02/21 11:04","טז אדר","תשפ"א","11:04","אור חדש","מובנים לחלוטין, מי שלא מבינם מוזמן לפתוח רשי והראשונים שביארו כאן דברי חזל בדיוק כמו שעשו במסכת שבת
אם אתה ממשיך לטעון שניתן לצנזר דברי חזל 'לא נוחים' אתה מתיר לאחרים לצנזר מה שלא נח להם","458","","1159","True","True","False","","102","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86870","86867","אשמח לשמוע","28/02/21 11:12","טז אדר","תשפ"א","11:12","אור חדש","איזו ידיעה תורנית מופלאה החזירה אותך בתשובה

ועדיין, אין קשר בין קיום ידיעה שכזו לטענתי,
לא אמרתי שלחזל לא היו שום ידיעות אלוקיות
אמרתי שהטענה שצדקו בכל דבריהם כי כל דבריהם היו ממקור אלוקי הינה טענה המובילה בהכרח לכפירה בהכל
מצפה מפרופ' למתמ' להבין את ההבדל בין הכמת כל לקיים, בוודאי יצא לך להפריך אינספור פעמים טענה של התקיימות הכל עי מציאת מקרה בודד המפריך הטענה
כך גם במעשיכם החמורים לבלבל בין קיים להופכו להכל","458","","1159","True","True","False","","103","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86869","86868","הבנתי את דבריך","28/02/21 11:07","טז אדר","תשפ"א","11:07","אנטוב",".תודה שהסברת לי את העניין.","1113","","1159","True","True","False","","99","109.67.251.88","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86871","86869","שמחתני","28/02/21 11:18","טז אדר","תשפ"א","11:18","אור חדש","ניכר בך שתצא גדול בישראל
המידה לקבל דברי אחרים ולהודות בטעותך נובעת ממידת הענווה שהינה המידה היסודית לקבלת התורה וכמבואר במשרע"ה, בלא מידה זו אין כלל אפשרות לקנות תורת אמת שהרי גם בעת לימוד התורה טועה הלומד לעיתים ואם לא יהיה מוכן להודות בטעותו (וטעות רבותיו) הרי שחוסם עצמו בפני האמת וממילא עושה כל תורתו מעורבת בסיגים של שקר חלילה, והרי חותמו של הקב"ה אמת, וממילא לא יזכה לס"ד בלימודו שלא יקרא שם ה על דבר המעורב בשקר ח"ו","458","","1159","True","True","False","","100","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86873","86870","אמת חז''ל","28/02/21 13:44","טז אדר","תשפ"א","13:44","אמת הארץ","ידיעה מופלאה כתובה במאמר https://vilnagaon.org/torahcodes-2
לגופו של עניין האם כל טענות חז''ל הם אמיתיות או לא. הגישה המקובלת היא לנסות להבין. ואם לא מצליחים אז משאירים בצ''ע. למשל, נראה שלפי חז''ל (וגם מקרא) שפא''י שוה שלוש. וראה מאמר (באנגלית)
http://www.truthofland.co.il/english/Sea%20of%20Solomon.htm
שמסביר מה מסתתר אחרי זה.
ולמשל טעות ברורה של הקדמונים שחשבו שכל היקום מסתובב סביב כדור הארץ. והנה עם תורת יחסות של איינשטין התברר שהכל תלוי בבחירת מערכת היחוס. וכל המושגים של זמן ומרחק לא קיימים ללא מדידה. והמודד היחידי ביקום הוא אדם. ויש לו מערכת יחוס מובחרת היא כדור הארץ. ויש עוד דברים מופלאים כמו צמצום מקום בעזרה ועצירת זמן כמו במכת חושך. וראה מה שכתבתי במאמר
http://www.truthofland.co.il/chronology/time_of_exodus.pdf","822","","1159","True","True","False","","77","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86876","86871","השבתת שמחות וטיסה במטוס ממונע","28/02/21 17:47","טז אדר","תשפ"א","17:47","אלף בית רשי","יש הרבה הרבה שנקטו בגישה שחז"ל לא טעו במה שנכנס לגמרא הלה היא תורה שבע"פ שבעיקר עליה נאמר הדר קיבלוה בימי אחשורוש, וכמובן הצגת טיסת מטוס ממונע כספינת הברזל לפירכה על הרמב"ם היא מגוכחת ממש, כי בוודאי לא כלל בענין זה כוח חדש שהוא המנוע על דלק, אלא כגמל הפורח באויר כלשון חז"ל, ודברי הרמב"ם שלא שייך ספינה באויר כספינה עם משוטים בים וכבר דשנו בזה כאן בפורום בעבר, גם ההשוואה בין דברי הרמב"ם לדברים הנכתבים בגמרא עדיין אינה במקומה,
באים זבי חוטם (לא מצאתי הגדרה טובה יותר) ומוחקים בהינף מקלדת את ביאורי אגדות של המהרש"א בן יהוידע ועוד ועוד רבים וטובים שעמלו להסביר כל דברי אגדה, אלא מה תאמר שאינו דומה דברי אגדה לענין חשבוני שבדיוק בזה הם סמכו על מידע מוטעה שהיה בידם, ולא היא! העמל לתרץ וליישב דברי אגדה נבעה מן הרצון ליישב את דברי חז"ל מפני "אמיתותם" וכפי שאלו דברי אמת כך גם אלו, וזה היה רצון הבורא שכך תהיה תורה שבעל פה על מי מסורתם של חז"ל הזכה כבדולח, ואין לי שום ענין עם אלו שדברים אלו מביאים אותם לכפור כי על פי האנלוגיה הזאת, שלב הבא בכפירה הוא בדיקות מדעיות וכו' שקריעת ים סוף לא הייתה והמבול גם לא ובוודאי מתן תורה לא היה, וא"כ גם התורה זה לא אמת, ולכן נמשיך לצאת בעקבי הצאן על משכנות הרועים שכל דברי חז"ל הם אמת ללא שום פיקפוק והכופרים תמיד יהיה להם תירוצים איך לכפור","278","","1159","True","True","False","","102","96.20.220.141","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86874","86873","[ללא נושא]","28/02/21 15:10","טז אדר","תשפ"א","15:10","אור חדש","קשה לי לפתוח הקישורים בצורה ששלחת
אם הכוונה לקודים בתורה שבכתב הרי שאין לזה שום שייכות לחזל כידוע לכל תינוק של בית רבן

אין שום דעה שחזל צדקו בכל דבריהם שהרי זה סותר את דבריהם הם עצמם ולכן רק הכופר בדבריהם יכול לסבור שצדקו בהכל וזה וודאי סתירה, משל
חזל פסקו הלכות ע"ס הספרה 3 הרחוקה מאד מהאמת, גם אם בתורה שבכתב רמוז מספר יותר מדוייק, וכפי שהיה מפורסם לחכמי האומות הקדמונים, אין בכך אלא להראות שהיה נתק בין האמת הגנוזה בתורה לבין חכמי התושבע","458","","1159","True","True","False","","95","147.161.8.177","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86884","86874","שיתא אלפי פרסי הוי עלמא","28/02/21 23:22","טז אדר","תשפ"א","23:22","אמת הארץ","ראה פרק 3 במאמר
http://truthofland.co.il/hebrew/paper.doc
המופת הוא שמתוך פרוש של דברי רבא מתקבלות אמות של הר הבית אשר מתאימות בדיוק למציאות. אבל לשם הבנת הדבר צריך לקרוא את כל המאמר בעיון רב.
ויש לי גם פרוש ל"עגלה בצפון וכו'" אשר נותן כיוון כתלי הר הבית.
(כדי לפתוח לינק צריך להעתיק אותו לbrowser)","822","","1159","True","True","False","","55","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86881","86876","אכן ציערתני קצת","28/02/21 19:56","טז אדר","תשפ"א","19:56","אור חדש","ועוד בפורים המשולש, לא יפה
מצד שני המשוקעים עמוק בשבשתא הנראת להם כיסוד אמונה לא באמת קיוותי שיוכלו להנצל מטעותם בזכות דברי אמת קצרים בפורום, אבל כל מי שלא משוקע בטמטום לגמרי מיד מזהה האמת ודבק בה ועל כך שמחתי

לטענותיך
החבר אלמואדיב הוא שהביא עניין ספינת האוויר ומסכים שלא היה לעניין זה קשר לנדוננו מהטעמים שכתבת

מבארי אגדות חזל הלכו בשיטת האמת של הרמבם ברובם ולא העלו בדעתם שחזל רק סיפרו מעשים שהיו בפשטות אלא רמזו לעניינים שאינם בפשט באגדתם ולכן הקושיה מדבריהם עליך (הסבור שכל שאמרו בהכרח היה במציאות) ולא עלי
העובדה שטעו חכמי המשנה והאמוראים בדיני התורה מבוארת הרבה בכל השס וכל הכופר בכך כופר בשס עצמו וממילא לא יכול עוד לטעון שכל דבריהם אמת שהרי בעצמו מטעה אותם כשבררו טעות חבריהם ורבותיהם
מי שגורם לכפירה בטעויותיו ושטויותיו לא יוכל להסתתר בטענה שאין לו אחריות על מעשיו ולא רק זה אלא אף משוגג נפרעים בחילול ה' וכ"ש שאינך עוד שוגג אחר שהתרתי בך ובחבריך בטוב טעם ודעת
ויה"ר שמתוך קדושת ימי הפורים נראה שיחול בכם ונהפוך הוא אשר סיברו היהודים לאמונה טהורה יבינו שאינו אלא כפירה באמת ויחזרו לאחוז בתורת אמת ללא סייגי טמטום כלל","458","","1159","True","True","False","","96","77.139.145.160","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86882","86881","יסכרו פי דוברי שקר","28/02/21 20:19","טז אדר","תשפ"א","20:19","אלף בית רשי","המסתתרים בטענות מגוחכות מה מביא כפירה,
גיבובי מילים שאין מאחוריהם אלא טענות דמיוניות, ואני שאלתי שאילה פשוטה הרי לפי המדע המדויק עם האמצעים הטכנולוגיים יש שאילות קשות הנוגעים בבבת עיניינו, ובוודאי לא נזוז מהתורה בגלל זה וכנ"ל מחז"ל שיש בהם ענינים שלא עולים בקנה אחד עם המדע שיש בידינו כיום עלינו לתלות את חוסר הבנתינו ביישוב חז"ל עם ממצאים אלו בקוצר דעתינו, ולא ח"ו בקוצר דעתם.
אני מתנצל מראש שאינני מתכונן יותר להשיב לכסיל כאיוולתו כדי לקיים את הצו אל תען כסיל, ומאחר שאחרי שדעת שלומי האמונים המחזיקים בשיטת החינוך הישן הובהרה בדברי וזה לא הספיק וככלב שב אל קיאו, הרי מתקיים בכם הכסילים בחושך יהלכו עם אור חדש","278","","1159","True","True","False","","97","96.20.220.141","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86883","86882","מה שטענת זה","28/02/21 20:51","טז אדר","תשפ"א","20:51","אור חדש","דבר חמור מאד מאד
ואראה לך כיצד דבריך מביאים לכפירה בהכרח:

טענתך הינה שברור לך שיימצא במחקר המדעי שיש טעויות הסטוריות ומדעיות בתורה ובחזל וממילא נאלץ או לסמוך על התורה ומלמדיה בעינים עצומות נגד השכל ו'האמת המדעית' או לכפור בכל התורה - דבר זה בהכרח מוביל את הישרים בליבותם ללכת עם הדברים שמתבררת אמיתתם וליטוש ממילא כל התורה חלילה שהרי כסילות היא לטעון שהאמת הינה בצד הנגדי למי שברר אמיתתו ואין דרכם של אנשים ישרים לעזוב דרך האמת ולבחור בשקר
בכך דחית כל החכמים והישרים לעזוב התורה כולה והרבת כפירה שכמעט ואין לה תרופה רח"ל

כפי שהערתי כבר, לכנות אותי בכינויי גנאי זה איסור נוסף והוא בטח לא יועיל לך ביום הדין כשידונו אותך על חילול ה' הגדול שהרבת בדבריך שלעיל","458","","1159","True","True","False","","90","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86976","86883","צריך להבחין בין כמה נושאים","03/03/21 11:11","יט אדר","תשפ"א","11:11","אליעזר מ ש","א] מסורת ברור שקבלנו עם התורה , ולא יתכן, שיבואו -תיאורטית- איזה מחקר, ויטען משהו אחר. ובכגון דא, ברור שעלינו להחזיק במסורותינו, ולברר, שאם יש כביכול בני אדם שמתעטפים באיצטלא מדעית של ''בקורת המקרא'' לטעון כנגד מסורתינו, דבריהם הבל גמור, ויש תשובות ברורות על טענותיהם.
ב] מאמרי חז''ל בתלמוד בענייני מדעי הטבע, שחלק מהם נאמרו ע''פ מסורת מהנביאים או ברוח הקודש, וחלק על פי חקירה. וגם בזה, אם קבעו למסקנה לדורות בתלמוד בבלי ,מבלי חולק, ידיעה במדעי הטבע, ללמוד בבריאה , נראה שזכו לכוון הנכון לסיעתא דשמיא.
ג]לפרש נכון מאמרי חז''ל במדעי הטבע, ולבקש מה' שנזכה לכך. וכגון המאמר: ''כל הישוב כולו תחת כוכב אחד הוא עומד'' לפרשו נכון מדעית. ושעל כן, דבריהם מובנים . ולא כמו שראיתי באיזה פרסום, שגם מביא מאמר זה, לטעון שיש דברים לא נכונים על מבנה העולם. [ואולי אלה שכתבו כך לא הבינו ולא בקיאים באסטרונומיה ולכן כתבו כך] שיש עניין לענות לטענתם נכון, לבאר המאמר הזה בטוב טעם ודעת, להבינו נכון ככלל באסטרונומיה, או במבוא לאסטרונומיה.[ מדידת פרילקסה -טריגונלציה לכוכבים, שמממנה נודע שהמרחק המינימלי אליהם הוא רב מאד ביחס לגודל כדור הארץ] ולא שאנו נאמר להם, שכביכול רז''ל ''טעו'' כאן, כי זה לא תשובה נכונה. ובאופן כללי, חז''ל ידעו הרבה ונכון, במדעי הטבע השונים. וגם תמונת היקום בחז''ל, היא כמו שידוע היום במדע המודרני - באופן כללי. וגם זה טוב לדעת.
ד] וכן , כידוע, בחלק מהמאמרים, הכוונה כפשטו - במדעי הטבע, וחלק, אין הכוונה כפשטה, אלא על דרך רמז.","610","","1156","True","True","False","","78","62.128.56.114","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86885","86884","[ללא נושא]","01/03/21 00:12","יז אדר","תשפ"א","00:12","אור חדש","הנייד שלי לא מסתדר עם העתקת קטעי שורות
יש כאן אפשרות ליצור לינק ממילה, תשתדל להשתמש בזה מאד מקל על המשתמשים האחרים

בלי לקרוא המאמר
מה בדיוק המופת?
הר הבית כוונתך לבניין הורדוס?
וכוונתך שאמות הורדוס שונות מאמות סטנדרטיות אחרות ורבא הכיר את אורכן?
מה המופת בהנל?","458","","1158","True","True","False","","76","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86886","86885","שיתא אלפי","01/03/21 01:03","יז אדר","תשפ"א","01:03","אמת הארץ","http://truthofland.co.il/hebrew/paper.doc
צרפתי בתור קובץ וגם כתבתי כתובת בשורה של "קישורים בתוכן ההודעה" ו"בכתובות אינטרנט נלוות"

כתובות אינטרנט נלוות:
שיתא אלפי","822","doc","1158","True","True","False","","48","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א","0-doc,1-htm"),new Message("86887","86886","שכויח","01/03/21 07:19","יז אדר","תשפ"א","07:19","אור חדש","קישור בתוכן ההודעה צריך שגם תגדיר מימין את המילה שהופכת להיןת הקישור","458","","1158","True","True","False","","83","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86901","86886","התחלתי לקרוא","01/03/21 15:08","יז אדר","תשפ"א","15:08","אור חדש","ועצרתי די מהר

כמות ההנחות שהופכות לנתון רק כי הן מתאימות למסקנה המבוקשת עצרה אותי מלהתקדם בקריאה
כאשר אתה מוכיח משהו ע"ס הנחות שהנחת כי הן מתאימות למסקנתך אתה עובד בשיטה המתמטית של רדוקציה ודדו' אבל יכול להוכיח רק דבר אחד, בהינתן שכל ההשערות שלך נכונות אתה לא מגיע לסתירה. אבל הרי מראש לקחת הנחות שהן מתאימות למסקנה? אה"נ, יצרת כאן טאוטולוגיה שבהכרח תוביל למסקנה המבוקשת (מה שלא תהיה)
כלומר אם נאמר שהגבול הדרומי אינו קצה סיני ללא הבליטה אלא כולל אותה
או נאמר שמדובר באמה אחרת
או נאמר שהחלוקה של יחזקאל לא כפירוש רש"י
או ששלמה לא רצה לעשות פשרה בין הגר"ח לחזו"א(כתבת את זה ברצינות?!?)
או נניח הנחה אחרת כלשהי נגד ההנחות הלא מוכחות שלך (ולא, דעה של ראשון שפירש משהו מדעתו זה עדיין הנחה, לא אקסיומה) נקבל גם תוצאה שהטאוט' שלך תוכיח שהינה האמת למרות שברור לך שלא ייתכן ששתי המידות יהיו אמיתיות באותה מידה
אם כן לא הוכחת דבר אלא רק הראת את כשרונת הגדול כמתמטיקאי ללהטת במספרים כך שיסתדרו בתבנית שקבעת להם
אבל הרי אתה מכיר הודים שיכולים לעשות להטים מפליאים ממך בהרבה במספרים ולהראות איך ע"י שורש שלישי של חיתוך הזהב X זה בדיוק Y
זה לא מוכיח דבר בדיוק כמו שגימטריה לא יכולה להוכיח דבר

עוד הערה קטנה
הזכרת שאחר תורת היחסות אין סתירה בין הידע שלנו לאסטרונומיה הגאוצנטרית
זה וודאי לא נכון
אם ההליוצנטרי נכון אז אנחנו יכולים להגדיר את חוקי תנועת גרמי השמיים שיש להם מסלולים ברורים ומהירות קבועה שהינה קטנה בהרבה ממהירות האור
אם המודל הגאוצנטרי נכון אז מסלולי גרמי השמים נעדרים כל הגיון פיזיקלי (כלומר סותר את חוקי הפיזיקה) ומהירות הכוכבים חייבת להיות גבוהה בהרבה ממהירות האור דבר שכרגע נחשב כסותר חוקי תורת היחסות
כלומר טענתך מביאה לסתירה וממילא מופרכת מיסודה
משל","458","","1158","True","True","False","","69","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86888","86887","שישא אלפי וגבולות הר הבית","01/03/21 08:56","יז אדר","תשפ"א","08:56","אמת הארץ","","822","","1158","False","True","False","","36","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86889","86888","עדיין לא","01/03/21 09:00","יז אדר","תשפ"א","09:00","אור חדש","הצליח","458","","1158","True","True","False","","84","77.139.145.160","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86926","86901","אל תתיאש","01/03/21 19:26","יז אדר","תשפ"א","19:26","אמת הארץ","תמשיך לקרוא. בכל תאוריה יש הנחות. השאלה היא מספר משואות ודיוק אשר מתקיימות לעומת מספר הנחות. לגודל אמה של 51 ס''מ יש אשור ע''י רוחב שער הכפול 510 ס''מ ורוחב שער ברקלי (בפנים) 510 ס''מ וארבע אבנים ענקיות בכותל מערבי (זה לא כתוב במאמר זה). ושטח הארץ והקף ועוד הרבה דברים.
לגבי מערכת יחוס. משוואות פיסיקה כתובות במערת אינרציונית. אבל אפשר לכתוב אותם במערכת לא אינרציונית בתוספת כח צנטריפוגלי. אומנם לכח זה אין מקור אבל גם לא ידוע מקור לכח גרוויטציה.","822","","1158","True","True","False","","65","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86927","86926","[ללא נושא]","01/03/21 19:49","יז אדר","תשפ"א","19:49","אור חדש","אם הכרעת שהאמה במקדש היתה 51 לפי מחקר ארכיאולוגי זה ביסוס מצויין
לא רואה צורך לדחוק עניינים אחרים להתיישר לפי אמה ספציפית זו
בטח לא מבין איזו תועלת צומחת לך מדחיקות אלו?
אמיתות התורה לא נפגמה כשחשבנו שבנושאים שונים השתמשו באמות שונות וממילא ברור שאמיתותה לא תתברר אם יתברר שמדובר באמה ספציפית כלשהי

ואיך תפתור המהירות העל אורית שאתה מחייב את כל הבריאה לנוע בה רק בשביל לא לאחוז בייחוס הגאוצנטרי?

אני חושד שלא תדע לנבא את מיקומו של גרם שמים לפי המערכת שלך בעוד שעם אותם נתונים תוכל לנבא זאת בייחוס המקובל, בתיקון עם תורת היחסות..
זה נראה לי סימן מובהק למדי להכריע שהייחוס שלך תיאורי בלבד ולכן חסר ערך אמיתי","458","","1158","True","True","False","","82","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86928","86927","אמת הארץ","01/03/21 22:23","יז אדר","תשפ"א","22:23","אמת הארץ","לפני 23 נתתי הרצאה במחלקה שלי במכון ויצמן על אמת הארץ ועל חלוקת הארץ לשבטים לפי יחזקאל. אחרי ההרצאה שאל אותי פרופסור אחד, איך יחזקאל אשר ישב בבבל יכול היה לדעת מהו מרחק בין ירושלים לדרום סיני (כי שם מסתיים לפי חשבון אמה של 51 ס''מ גבול דרומי של הארץ). עניתי לו שהרי יחזקאל היה נביא. אז הוא אמר "נו, באמת".
אני מקוה שאין לך בעיה עם זה. אבל יש אנשים שיש להם - וזה יכול לפתוח להם עיניים.","822","","1158","True","True","False","","51","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86931","86928","אין לי שום","01/03/21 22:39","יז אדר","תשפ"א","22:39","אור חדש","בעיה עם ידיעתו של הנביא

השאלות ששאלתי אותך אחרות לגמרי, אשמח לקבל תשובה למה ששאלתי ולא למה ששאל אותך פרופ' פל' לפני 23","458","","1158","True","True","False","","71","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86939","86931","ארץ ישראל ארבע מאות פרסה","02/03/21 09:30","יח אדר","תשפ"א","09:30","אמת הארץ","אם אין לך בעיה עם ידיעת הנביא אז נתקדם. כתוב במגילה ג' ע''א "ונזדעזעה ארץ ישראל ארבע מאות פרסה על ארבע מאות פרסה". לכאורה נראה שזה משל ואין כל קשר בינו לבין המציאות. שטח ארץ ישראל הרבה יותר קטן והוא איננו ריבוע. והנה התברר ששטח 12 שבטים לפי גבולות יחזקאל הוא בדיוק 400 על 400 מיל וסכום הקפי גבולות השבטים הוא 1600 פרסה. ואם מוסיפים לשטח 400 על 400 את שטח רצועת המשיח סביב כדור הארץ 32000 מיל ברוחב סולם יעקב כנגד תרומה 75 מיל אז מקבלים בדיוק 400 על 400 פרסה. וראה מה שכתבתי על כך במאמר
אמת יחזקאל
(פרק ז')
זאת דוגמא של ידיעת חז''ל שלכאורה סותרת את המציאות היא ידיעה אלקית.
וכן מהלך מרגלים 400 על 400 פרסה תוך 40 יום. וראה חשבון מפורט על כך במאמר
מהלך מרגלים

ולגבי מערכת יחוס מובחרת, היום הדבר תלוי בנוחיות החישוב. למשל בחישוב מזג האוויר בכל כדור הארץ משתמשים במערכת יחוס קשורה לכדור הארץ למרות שהיא לא אינרציונית ומוסיפים כח מדומה קוריוליס. וכן בשילוח לווינים לחלל משתמשים במערכת יחוס ארצית. וממלא כל החישובים עושים במחשב ואין הבדל אם מוסיפים כוח צנטריפוגלי למשוואות התנועה או עוברים ממערכת ארצית למערכת גלקטית ועושים חישוב בה וחוזרים למערכת ארצית.","822","","1157","True","True","False","","283","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86942","86939","גבולות הארץ","02/03/21 10:52","יח אדר","תשפ"א","10:52","אור חדש","זה דבר לא מוגדר היטב
כי יש גבולות פר' נח לארץ כנען
גבולות ההבטחה לאברהם
גבולות במדבר
גבולות יהושע
גבולות כיבושי דוד
גבולות יחזקאל
גבולות עולי בבל
הגבול הלא מוגבל של 'כל מקום אשר תדרוך כף רגלכם' שנא' בפשטות על לעתיד לבוא (ועל מה יחזקאל?)

לטעון שא"י זה דווקא גבולות יחזקאל ולא כל היתר
ולטעון שהם בדיוק תק פרסה על תק פרסה אחר שמראש בחרת גבולות כאלה שניתן עם משחק גאוגרפי מסויים ולא מוכח להופכם להקף הרצוי
ולטעון שזה מוכיח משהו באמיתת דברי חז"ל זה חילול המושג 'הוכחה',
אצלי אישית פעלולים כאלה לא רק שלא מרבים אמונת חכמים אלא אדרבה אילו היית 'מייצג היהדות והוכחתה' בעיני הרי שהייתי נוכח מדבריך בהפך כוונתך

עדיין לא הבנתי
האם עפ"י תורת היחסות ניתן לטעון שהגלסיות הרחוקות סובבים סביב כדוה"א (ומערכת השמש אם אתה מודה שכדוה"א סובב סביב צירו) במהירות העולה בהרבה על מהירות האור?","458","","1157","True","True","False","","67","93.173.125.127","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86943","86942","גבולות יחזקאל","02/03/21 11:47","יח אדר","תשפ"א","11:47","אמת הארץ","ראה מאמר על
גבולות יחזקאל
אם כל מופתים שהצגתי זהו משחק, שיבוא מי שהו אחר ויעשה משחק דומה למשל עם אמה של 50 ס''מ.
על מהירות אור כבר כתבתי.
אני לא יכול להמשיך עם ויכוחי סרק.
לפי 22 שנה כתבתי תשובות לקונטרסים של "דעת אמת" וזה לא השפיע עליו.
אתה כנראה שייך לברנז'ה שלו","822","","1157","True","True","False","","49","212.76.102.11","0","86825","פסחים|צד ע"א",""),new Message("86944","86943","[ללא נושא]","02/03/21 11:59","יח אדר","תשפ"א","11:59","אור חדש","מה הבעיה, קובעים גבולות קטנים קצת יותר ומתקבלת התוצאה לפי האמה הנתונה

לא הבנתי את תשובתך בקשר למהירות, אשמח אם תוכל להרחיב קצת להדיוטות

כשאתה כותב למישהו בפורום הדף היומי שהוא שייך לחבורת הכופרים שבדור, לא רועדות לך קצת האצבעות?
אתה באמת חושב שמי שלא מתפעל מהוכחות עם המוני מספרים ושורשים של שברים הוא כופר?

אמשיל לך משל קצר

אם אנסה להוכיח לך אמיתת התורה בכך שהאותיות ה 10 13 16 מקודדות בדיוק את המילה 'אמת'
אני מקווה מאד שלא תקבל ההוכחה הזו (למרות אמונתך הגמורה בצופן התנכי)
למעשה אותן הסיבות שימנעו ממך לקבל ה'הוכחה' הנ"ל הן שמפריעות לי לקבל את ההוכחות שלך מיחזקאל

עוד הערה קטנה
במס' שבת מבואר שלחז"ל לא היה שום מסורת בהבנת נבואותיו של יחזקאל מה שכמעט גרם להם לגנוז הספר לגמרי
לכן פשוט שלא יעלה על הדעת שלראשונים בכלל ולרש"י בפרט היה מסורת לגבי כוונתו האמיתית של הנביא בדבריו המעורפלים, אלא כל פירושם על דרך ההשערה והסברא בלבד הם
לכן בהגדרה פירושים ליחזקאל לא יכולים להוות ראיה לשום דבר","458","","1157","True","True","False","","75","77.139.145.160","0","86825","פסחים|צד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);