var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86706;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86706","0","2 שאלות על מסכת סוכה דף ז","15/02/21 00:05","ג אדר","תשפ"א","00:05","שמואל 100",""אמר רב יהודה סוכה העשויה כמבוי כשרה ואותו טפח מעמידו לכל רוח שירצה רבי סימון ואיתימא ר' יהושע בן לוי אמר בעושה לו פס ארבעה ומשהו ומעמידו בפחות משלשה סמוך לדופן וכל פחות משלשה סמוך לדופן כלבוד דמי ... אמר רבא דופן לשבת מגו דהויא דופן לענין סוכה הויא דופן לענין שבת ... דופן סוכה כדופן שבת ובלבד שלא יהא בין קנה לחברו שלשה טפחים ויתירה שבת על סוכה שהשבת אינה נתרת אלא בעומד מרובה על הפרוץ מה שאין כן בסוכה ... אי הכי ליתני נמי יתירה סוכה דעלמא אסוכה דשבת דאילו סוכה דעלמא בעיא טפח שוחק ואילו סוכה דשבת לא בעיא טפח שוחק וסגי בלחי דהא את הוא דאמרת סיכך על גבי מבוי שיש לו לחי כשר ההוא לא אצטריכא ליה השתא מקילתא לחמירתא אמרינן מחמירתא לקילתא לא כל שכן גופא אמר רבא ...ואי אשמעינן הני תרתי מחמירתא לקילתא אבל מקילתא לחמירתא אימא לא צריכא: ע"כ
1. בסוכה העשויה כמבוי צריך להוסיף או דופן טפח או 4 טפחים ומשהו, היכן מצינו שיצטרכו להוסיף טפח שוחק? וא"כ מדוע הגמ' אומרת שבמבוי שסיכך על גביו שלא בשבת יהיה צריך להוסיף טפח ומשהו?
2. בהתחלה הגמ' מסבירה מדוע הברייתא לא הביאה את המקרה בו סוכה בשבת קלה מסוכה רגילה, מפני שדבר זה אפשר ללמוד מ'כל שכן' א"כ מדוע רבא (ולחלק מהגרסאות רבה) אמר בנוסף לאימרתו שדופן לעניין סוכה נחשבת דופן לעניין שבת, את אמרותיו שניתן לסכך על מבוי ופסי ביראות, הרי זה נלמד מאותו 'כל שכן ("השתא מקילתא לחמירתא אמרינן מחמירתא לקילתא לא כל שכן")' שהגמרא הביאה לעיל (אמנם הגמרא מתייחסת לצריכותא של כ"א מהאימרות שמלמדות שהקולות של שבת נוהגות גם בסוכה, אך לא התייחסה לצריכותא שלהם בייחס לאימרה הראישונה, וא"ת שהצריכותא של פסי ביראות היא מיוחדת וא"א ללמוד אותה מה'כל שכן 1. הקושיא חוזרת על הברייתא מדוע לא היזכירה פסי ביראות.2. מה עם הקושיא ממבוי!!! ) !!!","1373","","1169","True","True","False","","466","2.55.179.104","0","0","סוכה|ז ע"א",""),new Message("86710","86706","לגבי שאלה מס' 1","15/02/21 07:58","ג אדר","תשפ"א","07:58","הראל","ראה כאן הערה 108.

לגבי שאלה מס' 2:
לא הצלחתי להבין את שאלתך. אשמח אם תוכל להסביר שוב וברור יותר.

תודה","46","","1169","True","True","False","","107","95.86.68.138","0","86706","סוכה|ז ע"א",""),new Message("86713","86710","ההסבר של השאלה השנייה","15/02/21 09:29","ג אדר","תשפ"א","09:29","שמואל 100","תודה על התשובה על התשובה לשאלה הראישונה , השאלה השנייה שאלתי היא: רבא (רבה)מסביר שמה שהברייתא לא הביאה את הקולות של סוכה בשבת מסוכה רגילה, זה מפני שברור שאם הקולות של סוכה הקלה חלות על שבת החמורה, אז גם הקולות של שבת החמורה יחולו על סוכה הקלה.
א"כ מדוע רבא (רבה) אומר את כל 3 אמרותיו 1 להקל את הקולות של סוכה בשבת ועוד 2 להקל את הקולות של שבת בסוכה, אמנם הגמ' מסבירה למה צריך את כל אחד מהשתי אמרות ( שמקלות את הקולות של שבת בסוכה) כל אחת כלפי חברתה, וכן היא הסבירה למה צריך לומר את האימרה הראשונה (שמקלה את הקולות של סוכה בשבת) לאחר שאמר כבר את שני האמרות. אך היא לא מסבירה למה לאחר שאמר את האימרה הראשונה (שמקלה את הקולות של סוכה בשבת) אי אפשר להגיד את אותו "כל שכן" שאמרנו לעיל, (ברור שאם הקולות של סוכה הקלה חלות על שבת החמורה, אז גם הקולות של שבת החמורה יחולו על סוכה הקלה.)ואז שני האמרות הבאות הם לכאורה מיותרות!!!","1373","","1169","True","True","False","","39","2.55.7.78","0","86706","סוכה|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);