var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86644;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","51"),new MostViewed("107179","בחצי הדרך ?","עלי","17/05/24 09:58","209","44"),new MostViewed("107180",""קשה כמשאוי"- מה זה "משקל סגולי"","jklein","19/05/24 12:48","705","39")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86644","0","מה ההוא אמינא של הגמרא?","08/02/21 18:37","כו שבט","תשפ"א","18:37","שמואל 100",""הרי שהיה חולה בשעת שחיטה וחלים בשעת זריקה חלים בשעת שחיטה וחולה בשעת זריקה אין שוחטין וזורקין עליו עד שיהא חלים משעת שחיטה עד שעת זריקה כמאן נימא רבנן היא ולא רבי נתן "
לא הבנתי מה ההוה אמינא של הגמרא , הרי לכאורה הברייתא מדברת על לכתחילה שהרי אומרת "אין שוחטין וזורקין" (ולעיל דייקנו שהמשנה מדברת על לכתחילה מזה שכתוב "לא יזרוק")
א"כ זה בדיוק מתאים לשיטת רבי נתן- כשא"א לאכול את הפסח הוא כשר בדיעבד, אבל לכתחילה לא(שהרי המשנה לשיטתו ובמשנה כתוב שלכתחילה לא יזרוק)
ולמה ברור לגמרא שהברייתא מדברת על דיעבד וזה לא מתאים לשיטת רבי נתן?","1373","","1199","True","True","False","","389","46.19.86.180","0","0","פסחים|עח ע"ב",""),new Message("86645","86644","ראה חזו"א או"ח קכד","08/02/21 19:18","כו שבט","תשפ"א","19:18","אבי גרינבלט","כמדומני שזו שאלתו.
ענה החזו"א , שמה שאין זורקין לכתחילה היינו משום שיכול להביא היום פסח אחר ולקיים מצוות אכילה וזה דווקא בנטמא הבשר, אבל אצלנו אם לא נתיר לזרוק , ידחה לגמרי מפסח ראשון כיון שהאיש אינו ראוי ובכה"ג עדיף שיקיים עיקר מצוות הקרבה היום ולא נדחה אותו לשני.","539","","1199","True","True","False","","88","77.124.115.70","0","86644","פסחים|עח ע"ב",""),new Message("86649","86645","יישר כח","08/02/21 20:50","כו שבט","תשפ"א","20:50","שמואל 100","","1373","","1199","False","True","False","","35","46.19.86.180","0","86644","פסחים|עח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(83030);