var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8616;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8616","0","והנה עלה קיטור הארץ כקיטור הכבשן","04/04/11 12:55","כט אדר ב","תשע"א","12:55","הודו_כי_טוב","עולה במוחי רכבת קיטור האם גם שם עולה הקיטור/העשן כשהוא תופס בכולו ?
מענין מה המצב בגיהנום ?","207","","4774","True","True","False","","1284","217.132.139.79","0","0","מנחות|כו ע"א",""),new Message("8618","8616","קיטור - עֶשֶׁן","04/04/11 16:32","כט אדר ב","תשע"א","16:32","דוד כוכב","ואני חשבתי על הפסוק בשמות יט, יח:
וְהַר סִינַי עָשַׁן כֻּלּוֹ מִפְּנֵי אֲשֶׁר יָרַד עָלָיו ה' בָּאֵשׁ וַיַּעַל עֲשָׁנוֹ כְּעֶשֶׁן הַכִּבְשָׁן וַיֶּחֱרַד כָּל הָהָר מְאֹד.
האם יש לכך משמעות של אש ברובו. או שעשן שונה מקיטור.","125","","4774","True","True","False","","144","212.76.104.30","0","8616","מנחות|כו ע"א",""),new Message("8619","8618","בין לשון התורה לשפתנו","04/04/11 19:54","כט אדר ב","תשע"א","19:54","עציוני","בעברית המודרנית קיטור ועשן הם שני דברים שונים לחלוטין - קיטור הוא אדי מים המשתחררים בלחץ ואילו עשן עולה מבעירה. בקטר (ששמו מגיע מן הקיטור) העתיק היה דוד שבו הרתיחו מים והלחץ של הקיטור דחף מוט שסובב את הגלגלים. העשן שרואים בכל התמונות לא קשור לקיטור אלא לאש שהרתיחה את המים.
בלשון התורה, אם מדובר על "קיטור הכבשן" משמע שקיטור הוא במשמעות עשן, שהרי בסתם כבשן אין שום קיטור.","159","","4774","True","True","False","","257","89.139.38.210","0","8616","מנחות|כו ע"א",""),new Message("8623","8619","כמובן","04/04/11 22:17","כט אדר ב","תשע"א","22:17","דוד כוכב","אבל יתכן שהלשון השונה שבשני הפסוקים מורה על מידה שונה של עשן. וכדברי הגמרא, קיטור מורה על עשן רב.","125","","4774","True","True","False","","121","213.151.58.209","0","8616","מנחות|כו ע"א",""),new Message("8628","8619","עשן לבן עשן שחור","05/04/11 07:58","א ניסן","תשע"א","07:58","הודו_כי_טוב","עכשיו ניראה לי הבנתי אחרי 40 שנה , בזכותך , מה ההבדל בין העשן הלבן לשחור שהיה יוצא מהקטר בעיר הולדתי בגלות ריגה","207","","4773","True","True","False","","363","217.132.139.79","0","8616","מנחות|כו ע"א",""),new Message("8639","8619","רק הערה על "קטר" בעברית המודרנית:","05/04/11 10:58","א ניסן","תשע"א","10:58","Almuaddib","בערבית הקלאסית, קיטאר היא אורחת גמלים. יש קשר לכך שכל הגמלים היו קשורים אלו לאלו, והשורש קט"ר במשמעות זו קיים גם בארמית.

בערבית המודרנית, כשחיפשו מונח לרכבת, לקחו את המונח הקלאסי, ובמקום שיירת גמלים קראו כך לשיירת הקרונות הנמשכת על ידי ה"סטיבנסון" - הקטר.

דומני שהיה זה בן יהודה שהחליט לקשור את כל הקצוות כך, מהערבית ועד לעשן בלשון המקרא, ולקרוא לסטיבנסון הזה "קטר".","107","","4773","True","True","False","","196","81.218.141.168","0","8616","מנחות|כו ע"א",""),new Message("8627","8623","כולו","05/04/11 07:51","א ניסן","תשע"א","07:51","הודו_כי_טוב","בדף א שבדף הבא (כז) הגמרא דנה לגבי מיעוטו מעכב את רובו לפי המילה כל
"על כל לבונת" ובפסוק שהבאתה רשום עשן כולו האם יתכן שעקב כך כשלא רשום כל אז זה לא בהכרח ?","207","","4773","True","True","False","","199","217.132.139.79","0","8616","מנחות|כו ע"א",""),new Message("8629","8627","מקור הלימוד","05/04/11 08:05","א ניסן","תשע"א","08:05","דוד כוכב","פירש רש"י בדף כז ע"א: "על כל לבונתה ואת כל הלבונה - שנה הכתוב לעכב".
כלומר שאין די במילה 'כל' כדי ללמד שהמיעוט מעכב, הלימוד הוא מכפילות הכתוב.","125","","4773","True","True","False","","124","213.151.58.209","0","8616","מנחות|כו ע"א",""),new Message("8640","8639","השלמה קטנה","05/04/11 11:14","א ניסן","תשע"א","11:14","עציוני","את המילה קטר הציע דוד ילין בעיתון "האור" (ראו עמ' 3). בן יהודה, אשר השתמש לפני כן במילה "קיטור", קיבל את ההצעה.","159","","4773","True","True","False","","311","132.70.40.183","0","8616","מנחות|כו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);