var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8584;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8584","0",""פרושי קא מפרש לה" בסדר הפוך?","01/04/11 09:13","כו אדר ב","תשע"א","09:13","שיננא","איתיביה ר' יוחנן לריש לקיש חרב שנתערב בבלול יקריב רבי יהודה אומר לא יקריב
מאי לאו קומץ דמנחת חוטא דאיערב בקומץ דמנחת נדבה
לא מנחת פרים ואילים במנחת כבשים
והא בהדיא קתני לה מנחת פרים ואילים במנחת כבשים וחרב שנתערב בבלול יקרב רבי יהודה אומר לא יקרב
פירושי קמפרש לה


נדמה לי שהסדר כאן שונה וחריג מכל הש"ס:
בדרך כלל מופיע קודם הכלל ואח"כ הפירוש ואילו כאן מופיע הפירוש ורק אח"כ הכלל.
האם זה אפשרי??","146","","4777","True","True","False","","1198","77.124.29.83","0","0","מנחות|כג ע"א",""),new Message("8585","8584","פרט וכלל","01/04/11 10:05","כו אדר ב","תשע"א","10:05","המכריע","הוא מידה שהתורה נדרשת בו...

הכוונה קודם הביאו את הנושא שבו באמת עסקו, ואחר כך הרחיבוהו כאומר והוא הדין לכל שאר החרבים שנתערבו בבלולים.","199","","4777","True","True","False","","160","95.86.122.34","0","8584","מנחות|כג ע"א",""),new Message("8586","8585","במחילה מכת"ר","01/04/11 11:45","כו אדר ב","תשע"א","11:45","שיננא","ראשית, אולי אין להשוות בין מידה שהתורה נדרשת, לסגנון לשון המשנה.

שנית, האם אתה מכיר עוד מקרים בהם הגמ' אומרת "פרושי קא מפרש לה" ומדובר בסדר של פירוש ואח"כ כלל (ולא כמקובל - כלל ואח"כ פירוש).

ושלישית, נדמה לי ש:
"כלל ופרט - אין בכלל אלא מה שבפרט",
ואילו "פרט וכלל - נעשה כלל מוסיף על הפרט",
ולכן - כל כך לא מתאים כאן מבנה של "פרט וכלל" כי הרי הגמרא מנסה לומר שכאן מדובר רק על הפרט של "מנחת פרים ואילים במנחת כבשים" ולא גם על "קומץ דמנחת חוטא דאיערב בקומץ דמנחת נדבה"!

הדרא קושייתי לדוכתא?","146","","4777","True","True","False","","258","77.124.29.83","0","8584","מנחות|כג ע"א",""),new Message("8587","8586","אתה צודק","01/04/11 14:49","כו אדר ב","תשע"א","14:49","המכריע","אכן אין הכוונה לפרט וכלל מן המידות ממש. אף אני לא תפסתיו אלא במליצה בעלמא.
במקרה הזה אתה גם צודק שהגמרא גם לא התכוונה לכלל שיבוא להוסיף משהו.
הנכון הוא שהגמרא לא השתמשה בהגדרה "כלל". זו הגדרה שנונה פרטית.
הגמרא אומרת פירוש.
וכפירוש א"ש היטב. כאומר מאי טעמא מנחת פרים ואילים במנחת כבשים יש להם דין מיוחד, טעמא משום דזו חרב וזה בלול. וכהנה יש עשרות רבות לעניות דעתי.
קצרו של דבר אין זה פרושי של חשיפת הכלל אלא פירוש התוכן הפנימי של הדין שהוקדם.","199","","4777","True","True","False","","192","95.86.122.34","0","8584","מנחות|כג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);