var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8577;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8577","0",""עולין מין בשאינו מינו"","31/03/11 23:18","כה אדר ב","תשע"א","23:18","המכריע","הגמרא אומרת בדעת ר' יהודה שאילו התורה היתה מחדשת את הדין של אינו בטל בציור של שניהן עולין והן מין בשאינו מינו שפיר הוי מודה ר' יהודה לרבנן.

לכאורה קשה למצוא ציור כזה. אם יתערב זבח במנחה, אכן שניהן עולין, והוי אינו מינו, אבל אין זו תערובת כלל. אפשר להפריד.

והיה אפשר לצייר דם של זבחים בנסכים.

אבל אין צורך לזה, לפי המבואר מיד בסמוך בגמרא. זה הציור של המשנה. השמן של הרכה בטל בסולת של הקומץ. הוי עולין מין בשאינו מינו, ולכן באמת זה בטל לר' יהודה (דלא ס"ל כללא דעולין אין מבטלין), כיון דהוי מין בשאינו מינו.

ואכן זה טעם רבנן דמשנתינו דלא נתפרש היטב מדוע מכשירים. דס"ל עולין אין מבטלין אף באינו מינו, ושפיר השמן הנכנס לקומץ אינו בטל שם, וממשיך להתייחס למנחה הרכה, ולא לקומץ, ואין כאן לא ריבה ולא חיסר.","199","","4780","True","True","False","","1194","95.86.122.34","0","0","מנחות|כב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);