var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85326;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","27"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85326","0","כף אחת - כל מה שבכף אחת","10/12/20 09:15","כד כסלו","תשפ"א","09:15","אש מילר","מפסוק זה לומדים לר' חנין דין צירוף כלי מהתורה.
כי המילה "אחת" מיותרת, והלא כתוב "כף" בלשון יחיד. אלא אחת בא ללמד שכל מה שבכלי אחת הוא.
יש לי ב' קושיות בזה אחת ראיתי ששואלים אבל לא ראיתי תירוץ שמספק אותי, אולי לאחד החכמים פה יהיה תירוץ טוב יותר. והשני לא ראיתי ששואלים.
א. למה הגמ' לא לומדת צירוף כלי מהפסוק הנאמר לפני זה "קערת כסף אחת".
ב. הרש"ש כותב בבכורות מ"ח כלל [ומזה מחדש שם חידוש עצום], שהגמ' תמיד מביאה פסוק עד המילה אותה היא דורשת, ואם כאן הדרש הוא מהמילה "אחת", אז מדוע הגמ' מביאה את כל הפסוק "כף אחת עשרה זהב מלאה קטרת", והלא הלימוד הוא מ"האחת".
על קושיא א' ראיתי הרבה תירוצים, אבל לא באתי על סיפוקי, מלבד תירוץ אחד של המשך חכמה בפרשת נשא שהוא דיוק מעניין בפסוק, שלפי תירוץ זה גם יתורץ הקושיא השניה שלי.
אני יביא זאת בס"ד בהמשך היום, אבל תחילה אולי חכמי הפורום יעלו במצודתם תירוצים טובים יותר.
יישר כוחכם","1291","","1253","True","True","False","","402","94.105.98.157","0","0","פסחים|יט ע"א",""),new Message("85327","85326","אולי תשובה נוספת","10/12/20 09:27","כד כסלו","תשפ"א","09:27","אבי גרינבלט","בפסוק שהצעת , יש הפסקה בין שם הכלי לבין תיאור אחדותו - "קערת כסף אחת"
בפסוק שהביא רבי חנין , הכלי מאוחד עם המילה "אחת" - "כף אחת"

דוגמאות נוספות לענין זה ראה בלשונו המתוקה של בעל 'תורה תמימה'
"נראה דמדייק מיתור המלה אחת, דכיון דכתיב כף בלשון יחיד, ממילא משתמע דאחת היא, וכמו דדייקינן במגילה כ"ח א' על הפ' את הכבש אחד, אם נאמר כבש למה נאמר אחד, וביומא ע' ב' על הפ' ואיל אחד, וכן לפנינו בפ' הסמוך, ולכן דריש שמורה על אחדות הכף, והיינו שהכף מאחד ומתאים כל מה שבתוכה."

לענ"ד שוב חוזר לרעיון הקודם בענין החיבור והפירוד.
גם כאן , כאשר יש פירוד , לא ניתן ללמוד על הצירוף והחיבור.

ומתוך הדברים אולי עולה ענין חשוב עוד יותר , מה שיוצר את הפירוד בין הקערה לאחדותה הוא הכסף היכול ועלול ליצור פירוד והדברים פשוטים לכל מבין.","539","","1253","True","True","False","","52","77.124.49.18","0","85326","פסחים|יט ע"א",""),new Message("85332","85327","יפה זה בדיוק המשך חכמה","10/12/20 11:49","כד כסלו","תשפ"א","11:49","אש מילר","זהו פירושו המעולה של המשך חכמה.
ולפי זה מובן שהגמרא לא יכלה לעצור במילה אחת, אלא צריך להמשיך להביא את הפסוק, כדי להדגיש שהמילה אחת אינה כתובה במקומה","1291","","1253","True","True","False","","34","94.105.98.157","0","85326","פסחים|יט ע"א",""),new Message("85333","85332","לא ראיתיו וברוך שכיוונתי.","10/12/20 11:58","כד כסלו","תשפ"א","11:58","אבי גרינבלט","ודבריו של התו"ת מוסיפים חן לדברים.","539","","1253","True","True","False","","49","2.53.3.213","0","85326","פסחים|יט ע"א",""),new Message("85335","85333","אני לא ליד החומש כרגע","10/12/20 12:07","כד כסלו","תשפ"א","12:07","אש מילר","אבל אני חושב שהמשך חכמה מביא גם את הדוגמא הזו.
לא יתכן לומר שהתורה תמימה העתיק את דברי המשך חכמה [אפילו שגם זה קורה פעמים רבות שהוא לא מציין את מקור פירושו, וכבר האריכו בזה במאמרים בקובץ פעמי יעקב], כי המשך חכמה נדפס אחרי פטירת המחבר. אפילו שהמשך חכמה כתב את חיבורו בבחרותו, אך נמנע מלהדפיסו כי רצה להשלים קודם את חיבורו אור שמח.
וכך שהתורה תמימה נדפס כבר עשר שנים לפני הדפסתו הראשונה של המשך חכמה.
אלא צריך לומר, ששני נביאים נתנבאו בסגנון אחד.","1291","","1253","True","True","False","","24","94.105.98.157","0","85326","פסחים|יט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);