var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8454;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8454","0","בסוגיא דתורה וחוקה לעכב","29/03/11 00:14","כג אדר ב","תשע"א","00:14","המכריע","סיכום הסוגיא. למסקנה חוקה לבד מעכבת. תורה לא מעלה ולא מורידה. חק דכתיב באכילה נמי מעכב, מלבד במנחה דגירשה ושמנה גלי דחק דילה אינו מעכב.
ולפי זה ג' התירוצים של "נתץ" קיימים גם לפי האמת. דנזיר מעכב בגלל כן יעשה, ותודה משום היקש לשלמים, ומצורע משום הויה. דהא בג' אלו נאמר רק תורה וזה לא מעכב אף למסקנה. (ואף שבשלב מסויים של הסוגיא ניסינו לומר שאו תורה לבד או חוקה לבד מעכב, אבל זה נדחה משאר קרבנות).

"יקמל". למסקנה יום הכיפורים מעכב - חוקה לבד. קרבנות לא מעכב - תורה לבד. מנחה לא מעכב - למרות חוקה, בגלל גרשה ושמנה דגלי דאין עיכובא.
לחם הפנים מעכב - בגלל חוקה לבד, ואף דכתיב גבי אכילה.

ג' השאלות הראשונות אינן נולדות זו מזו. שלשתן מקורן אחד. אם תורה לבד לא מעכב, מדוע הן מעכבות.

ד' האחרונות כל אחת נולדת מהתירוץ שלפניה. יום הכיפורים גרם לנו לומר או תורה או חוקה. זה הוליד את השאלה א"כ מדוע שאר קרבנות לא מעכבי למרות תורה. זה הכריח אותנו לומר רק חוקה מעכב ולא תורה. זה הוליד את השאלה א"כ מדוע מנחה לא מעכבת (בלי שנה לעכב). זה הכריח (דבר שנדחה אחר כך) שחק דאכילה לא מעכב. וזה הוליד את השאלה מדוע לחם הפנים מעכב למרות שהחק באכילה. (וזה החזיר את הגלגל שלב אחורה. חק דאכילה כן מעכב, וחזור למנחה שלא מעכב בלא שנה למרות החק, בגלל גילוי מיוחד).","199","","4784","True","True","False","","1079","95.86.122.34","0","0","מנחות|יט ע"א",""),new Message("8479","8454","יישר כח!","29/03/11 23:59","כג אדר ב","תשע"א","23:59","איתן","","123","","4784","False","True","False","","199","95.86.87.24","0","8454","מנחות|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);