var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8423;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8423","0","ריבה בפתיתין","27/03/11 23:26","כא אדר ב","תשע"א","23:26","המכריע","שנינו או שפתתה פתים מרובות כשרה.
הגמרא שואלת השתא לא פתת כלל כשרה פתין מרובות מיבעיא. כלומר מה החיסרון של פתים מרובות דהיינו גדולות מדי, שלא קיים בזה מצות פתיתה, הא לא פתת כלל כשרה.
משיבה הגמרא בתירוץ הראשון שהכוונה ריבה בפתיתין. כלומר פתת מדי. עין תוס' דזה בהכרח למ"ד קופל לשנים ולד'.
ולכאורה צריך ביאור מדוע כאן זה לא פשיטא כנ"ל. פתת יותר מדי מדוע סלקא דעתין שיהא גרע מלא פתת.
נראה דהיינו משום שפתת פתיתין גדולות אינו מבטל את המנחה, זו רק ריעותא בפתיתה וא"כ לא יתכן שיהא גרע מלא פתת, אבל פתת לפיתין קטנות מדי, למ"ד שלא כך דין המנחה, הרי כאילו ביטל את המנחה מצורתה. וצ"ב.","199","","4786","True","True","False","","1176","95.86.122.34","0","0","מנחות|יח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);