var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8348;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8348","0","ליקוט לבונה = הולכה","24/03/11 23:06","יח אדר ב","תשע"א","23:06","מתפעל","רש"י אומר: "משום הולכה נגעו בה. שזה שליקטה ונתנה לכהן מיעט בהילוך הכהן".
מה יהיה הדין אם הזר ילקט את הלבונה ולא יקרב אותה לכיוון המזבח אלא שהכהן עומד מאחוריו כך שבעצם הזר מוליך את הלבונה הפוך מכיוון המזבח. מרחיק את הלבונה מהמזבח. מכל סיבה שהיא הכהן עמד במקום יותר רחוק והזר התרחק מהמזבח ונתן לכהן.
האם אז נאמר שזה לא נפסל כי לא הקריב את הלבונה לגבי המזבח ולא מיעט את הילוך הכהן, או שמא עצם הליקוט, זה עצמו נחשב לקירוב לגבי מזבח. שהוא עשה פעולה שאילולא הוא, היה צריך כהן לעשותה ואין הכוונה קירבה פיזית למזבח אלא שקידם את ההקטרה בכך שעשה עוד פעולה נצרכת.
וניתן גם לצייר שהזר מלקט את הלבונה בתוך הביסא והכהן גם עומד שם וגם מכניס ידו לתוך הביסא והזר מכניס את הלבונה לתוך ידי הכהן.
זה יהיה תלוי בשני ההסברים. לגבי המזבח הוא לא קירב את הלבונה ולא מיעט בפועל הילוך הכהן כי ידי שניהם נמצאות בתוך הביסא אבל בכל זאת הוא קידם את התהליך.","148","","4788","True","True","False","","1245","95.86.103.139","0","0","מנחות|יג ע"ב",""),new Message("8365","8348","מעשה איצטבא","25/03/11 11:54","יט אדר ב","תשע"א","11:54","אבי","הגמרא בפרק ראשון (יד:) קובעת כי במקרה שהזר "עביד מעשה איצטבא" - אין בכך פסול של זר. רש"י שם מבאר:

מעשה איצטבא - עומדין במקומן הזר אצל הכהן המקבל והכהן נותנו לו ואוחזו עד שבא הזורק ונוטלו מידו ואין הזר מקרבן לצד המזבח לא בהולכת רגל ולא בהושטת יד אלא כאיצטבא זו שמניחין כלי עליה.

מלשונו של רש"י נראה לי כי במקרה שציירת לא תהיה בעיה.","119","","4787","True","True","False","","478","109.160.142.254","0","8348","מנחות|יג ע"ב",""),new Message("8389","8365","יישר כח אבל זה לא לגמרי דומה","27/03/11 09:39","כא אדר ב","תשע"א","09:39","מתפעל","שם הזר לא עשה כלום. הוא באמת משמש כאיצטבא להניח עליה את הכוס.
כאן הזר ביצע מלאכת ליקוט הלבונה עבור הכהן.","148","","4785","True","True","False","","168","94.188.248.70","0","8348","מנחות|יג ע"ב",""),new Message("8396","8389","האם ליקוט הלבונה הוא העניין?","27/03/11 11:11","כא אדר ב","תשע"א","11:11","אבי","מהגמרא ומדברי רש"י נראה כי הנושא הנידון הינו ההולכה, והשאלה האם הזר מיעט בהליכת הכהן או לא. לדעתי הסוגיות דומות...","119","","4785","True","True","False","","114","79.183.199.8","0","8348","מנחות|יג ע"ב",""),new Message("8404","8396","אם כן, לפי דעתך יוצא","27/03/11 14:31","כא אדר ב","תשע"א","14:31","מתפעל","שאם הזר ליקט את הלבונה ומיד נתן לכהן להוליך והוא לא הלך כלל, באמת יהיה כשר?","148","","4785","True","True","False","","145","94.188.248.70","0","8348","מנחות|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);