var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8310;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8310","0","הקטרת הלבונה של המנחה","22/03/11 23:06","טז אדר ב","תשע"א","23:06","מתפעל","כיצד למעשה היתה קמיצת והקטרת הלבונה?
האם הכהן היה קומץ את הקומץ, שם הוא צריך להיזהר שלא יכנס לקומץ גרגיר של לבונה,
ואז היה הולך למזבח, מקטיר את הקומץ,
חוזר למנחה וקומץ ממנה את הלבונה ושוב הולך למזבח להקטיר אותה?

או שאולי לא כך, אלא היה קומץ את הקומץ ומניח בכלי, ומיד קומץ את הלבונה ומניח גם אותה בכלי ליד הקומץ, (האם בשלב הזה צריך להקפיד שלא יתערבבו?) ולוקח את שניהם ומקטירם ביחד? או אולי מקטיר אחד אחרי השני.

לכאורה, במשנה שמדברת על הפיגול בכל העבודות, כתוב הקומץ את המנחה, אין הדגשה על קמיצת הלבונה בנפרד. אולי זה כלול בהקומץ את המנחה. אבל בעצם יש לנו 2 קמיצות שבהם יכול הכהן לפגל. לגבי ההקטרה איני יודע אם מקטיר אותם בנפרד או יחד.

וגם, בכל מקום שמדברים שחסרו השיריים לפני קמיצה או אחרי קמיצה, אם אכן ההקטרה של הקומץ באה לפני הקטרת הלבונה, מה הדין אם נחסר מהשיריים לאחר הקטרת הקומץ ולפני הקטרת הלבונה? ובכלל, האם הקטרת הלבונה מעכבת את המנחה? דאם כן, יוצא איפה שהקומץ הוא רק חצי מתיר והלבונה החצי השני.","148","","4790","True","True","False","","1368","95.86.119.71","0","0","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8311","8310","סדר המנחה כיצד","22/03/11 23:37","טז אדר ב","תשע"א","23:37","לומד","א. זה לשון הגמרא בסוטה יד. "סדר מנחות כיצד? אדם מביא מנחה מתוך ביתו בקלתות של כסף ושל זהב, ונותנה לתוך כלי שרת ומקדשה בכלי שרת, ונותן עליה שמנה ולבונתה ומוליכה אצל כהן, וכהן מוליכה אצל מזבח ומגישה בקרן דרומית מערבית כנגד חודה של קרן ודיו, הדגש|ומסלק את הלבונה לצד אחד וקומץ ממקום שנתרבה שמנה, ונותנו לתוך כלי שרת ומקדשו בכלי שרת, ומלקט את לבונתה ונותנה על גביו (ומעלה אותו לגבי מזבח), ומעלהו ומקטירו בכלי שרת|סדגש|, ומולחו ונותנו על גבי האישים". אמנם בגמרא כאן פירש רש"י ליקוט לבונה - דלאחר הקטרת הקומץ היה מלקט הלבונה מעל הסלת ומקטירו. וראה מל"מ שהקשה עליו מהגמרא בסוטה ובעולת שלמה ביאר שהסוגיות חלוקות. והסוגיא כאן כרבי שמעון שמעלה את הקומץ בידו ולכן בהכרח שאינו נותן את הלבונה עליו, אלא מלקטה לאחר הקטרת הקומץ.

ב.קמיצה יש רק בסולת המנחה ולא בלבונה, בלבונה יש ליקוט ואין היא חלק מהקמיצה אלא חלק מההולכה כמבואר בדף יג:

ג. אכן בהקטרה יש שני חלקים הקומץ חצי מתיר והלבונה חצי מתיר, ולכן נחלקו בזה ר"מ וחכמים להלן יז.","193","","4790","True","True","False","","138","109.226.14.102","0","8310","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8314","8311","יישר כח גדול, לפי זה","23/03/11 07:36","יז אדר ב","תשע"א","07:36","מתפעל","אם ליקוט הלבונה נחשב כעבודת הולכה, (עוד לא הגעתי לדף י"ג), יוצא אם כן שאם חשב בשעת ליקוט לבונה לאכול שיריים לאחר זמנו שמפגל את הקרבן?","148","","4789","True","True","False","","212","94.188.248.67","0","8310","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8319","8311","הנה לשון המשנה למלך","23/03/11 10:06","יז אדר ב","תשע"א","10:06","מתפעל",""ומלקט את כל לבונתה וכו'. דין זה הוא פשוט בגמרא פ"ב דסוטה (דף י"ד) דבתחלה נותן הלבונה ע"ג הקומץ שבכלי ואח"כ מקטיר שניהם יחד. וראיתי לרש"י בריש הקומץ זוטא שכתב עלה דההיא דלקט לבונה בזר פסולה דלאחר הקטרת הקומץ היה מלקט הלבונה מעל הסלת ומקטירו ע"כ. נראה דס"ל שלא היתה ההקטרה בבת אחת אלא בזה אחר זה והוא תימה בעיני ובפ' צו כתב רש"י שמלקט הלבונה לאחר קמיצה ומקטירו הרי שהליקוט הוא לאחר קמיצה לא לאחר הקטרה וצ"ע":

אגב, הגמרא נמצאת בי"ד ע"ב.","148","","4789","True","True","False","","182","94.188.248.67","0","8310","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8320","8314","[ללא נושא]","23/03/11 13:04","יז אדר ב","תשע"א","13:04","לומד","נכון עד כמה שזו הולכה נראה ברור שגם מחשבת פיגול תפסול בה, [אף שהגמרא שם לא מדברת על מחשבת פיגול אלא על פסול זר]","193","","4789","True","True","False","","96","109.226.6.166","0","8310","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8400","8319","לגבי הקטרת הקומץ והלבונה","27/03/11 12:13","כא אדר ב","תשע"א","12:13","איתן","סדר הקרבת המנחה לכתחילה הוא כמו שניהם ביחד, בברייתא במסכת סוטה, (אגב היא מהתוספתא במסכתנו פ"א מ"י, וכך פסק הרמב"ם במעשה הקרבנות פי"ג הי"ב). אבל פרקנו בא לומר שזה אינו מעכב, וגם אם יקטיר כל אחד בפני עצמו יצא, וגם הסדר אינו מעכב, (כמו שרואים מדברי ריש לקיש בתחילת הפרק, ומתשובת רבא לרב אחא בר רב הונא בדף ט"ז ע"א), ואפשר שגם יעשו בשני כהנים, (שם). הרמב"ם כמדומני אינו כותב זאת בפירוש, אבל לענ"ד אפשר להבין זאת מדבריו בפסולי המוקדשין בהלכות הנוגעות לפרקנו. (פי"א ה"א וה"ו לא הזכיר כלל לבונה, פט"ז ה"ח, וכדומה).

הקטרת הקומץ היא כזריקת הדם, ממילא מתחדד הדיון בפרטים שונים, ואלך מהסוף להתחלה:
- מה מעמד הקטרת הלבונה. רש"י במשנה בתחילת הפרק השווה אותה להקטרת האימורים, וכן ברמב"ם בפיהמ"ש שם ובפרק א' מ"ג שהקומץ והלבונה כמו הדם והאימורים. ולענ"ד כוונתם לעניין המחשבות הפוסלות, חוץ לזמנו או חוץ למקומו או שלא לשמו, (שאם חשב בעבודות שלפניה להקטירה חוץ לזמנו, או אם חשב בהקטרת הלבונה על אכילת השיריים חוץ לזמנו), אך הקטרת האימורים אינה מעכבת באכילת הבשר ואילו הקטרת הלבונה מעכבת.
- מה מעמד הולכת הלבונה, האם ניתן לפגל בה בפני עצמה או לא (מחלוקת ר' יוחנן וריש לקיש, ט"ז ע"ב).
- הדיון על ליקוט הלבונה, האם הוא כקבלה או כהולכה, (דף י"ג ע"ב), יכול להתקיים גם כאשר עובדים "לפי הספר", לענ"ד רש"י כתב שליקט את הלבונה לאחר הקטרת הקומץ - רש"י רצה להדגיש שהדיון נשאר בתקפו גם כאשר כבר הקטירו את הקומץ. ומיישב לכאורה את שאלת המשנה למלך.","123","","4785","True","True","False","","213","95.86.87.24","0","8310","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8409","8400","וע"ע בתוס' הרעק"א,","27/03/11 16:16","כא אדר ב","תשע"א","16:16","איתן","שדן גם הוא על הקטרת הקומץ והלבונה, ומה הסדר,
על המשנה זבחים פ"ד מ"ג.","123","","4785","True","True","False","","293","95.86.87.24","0","8310","מנחות|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);