var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=82802;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("82802","0",""מנין לבעל חוב שקונה משכון"","17/11/20 09:00","א כסלו","תשפ"א","09:00","כפשוטו",""מנין לבעל חוב שקונה משכון"
בעל החוב (הלווה) נותן משכון ללווה (שהרי המשכון הנו ערבון להחזרת הכסף), לכן מדוע הוא צריך לקנות את המשכון? באיזה מצב מדובר ולמה? מתי?

ואולי הכוונה היא כזו: כאשר המלווה נותן כסף ללווה כהלוואה הוא מקבל גם לעיתים משכון שהינו חפץ בשיעור של ההלוואה. רבי יצחק סובר שעצם זה שמלווה קיבל את המשכון הוא בעצם קיבל תמורה להלוואה שלו ולמעשה יש לו בעלות מוחלטת על הפיקדון כאילו קנה אותו, ולכן בזמן הפירעון שהלווה מחזיר למלווה את ההלוואה מוחזר ללווה הפיקדון מדין צדקה שהרי כאמור הפקדון הנו למעשה בבעלות המלווה.

בברכת התורה
כפשוטו","750","","1265","True","True","False","","388","87.68.138.210","0","0","גיטין|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);