var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8276;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8276","0","ובלבד שיקריב המתיר כמצוותו, מעשה בנערה","22/03/11 00:44","טז אדר ב","תשע"א","00:44","המכריע","דין זה נראה מוזר. נניח הכהן קמץ במחשבת חוץ לזמנו. המנחה כבר מפוגלת בכל מקרה, עכשיו הוא ממשיך ומוליך באיזו מחשבה פסולה נוספת , הקרבן כבר פסול בלאו הכי, ובכל זאת הפיגול יחול בו לחייב כרת, רק אם יסיים הכל בכשרות.

נניח שבמחשבה השניה נוצר איזה ספק הלכתי אם זו מחשבה הפוסלת, יצטרכו לשאול את הרב, אם יענה שהיא פוסלת, יאנחו לרווחה, אין כרת, אם הרב יפסוק שהמחשבה השניה כשרה, אוי ואבוי...

וזה הזכיר לי (בכל זאת הדף של פורים דמוקפין), מעשה באותה נערה שחלתה לא עלינו ולא עליכם, והורה הרופא שעליה לאכול בשר חזיר. נו, פקוח נפש דוחה. אמרה אותה ריבה, מסכימה אני לאכול מה שנגזר עלי, ובלבד שיישחט החזיר ככל הלכות שחיטה ויבדקו איבריו מן הטריפות... לא די שעלי לאכול חזיר, עוד אוכלנו בלתי שחוט ובדוק כהלכתו? נשחט החזיר על ידי השוחט שבדק את הסכין, והנה סירכא בריאה!

וישאלו את הנערה, ותאמר תילקח הריאה אל המורה הוראה שיורה כדת מה לעשות. הובאה הריאה אל הרב, שואל הרב מה זו הריאה המוזרה הזו?, מספרין לו את הסיפור המוזר. נאנח הרב, בדק, ו...שתק. מה הפסק, שואלים? משיב הרב איך אומר זאת? כשר?? אילו היה זה בקר וצאן היה זה כשר...","199","","4793","True","True","False","","1230","95.86.67.39","0","0","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8290","8276","מה באמת אמורים לעשות?","22/03/11 08:47","טז אדר ב","תשע"א","08:47","עציוני","כל הדיונים בגמרא הם לאחר מעשה - העבודות התבצעו כולם בליווי מחשבות אלה ואחרות ועכשיו דנים מה דין הבשר. אבל האם באמת צריך להמשיך בתהליך ההקרבה? אם בשעת השחיטה/קמיצה היתה מחשבה פוסלת - האם יש טעם להמשיך בשאר העבודות? מסברא הייתי אומר שהבשר ישרף ולא ימשיכו, אבל לא זכור לי שום מקור לכך. הגמ' דנה רק במחשבה שלא לשמה שצריך להמשיך ולהקריב לשמה, אבל זה מדבר על מחשבה שלא פוסלת. האם גם לאחר שהיתה מחשבה פוסלת ממשיכים בתהליך?","159","","4793","True","True","False","","217","132.70.40.183","0","8276","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8304","8276","מה מצחיק פה ?","22/03/11 17:07","טז אדר ב","תשע"א","17:07","הודו_כי_טוב","","207","","4793","False","True","False","","164","217.132.118.148","0","8276","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8315","8290","מסברא פשוט שלא ממשיכים","23/03/11 07:40","יז אדר ב","תשע"א","07:40","מתפעל","איזה ענין יש להפוך את הקרבן לפיגול?
לא מספיק שהוא פסול?
אין לכהנים מה לעשות בזמן הזה?
זה נראה לי יותר פשוט מפשוט.

השאלה היא אם כהן שפיגל בשחיטה וממשיך לעבוד כרגיל, האם עובר איסור ומה הוא האיסור שעובר.","148","","4792","True","True","False","","156","94.188.248.67","0","8276","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8316","8315","סליחה ממתפעל","23/03/11 09:28","יז אדר ב","תשע"א","09:28","המכריע","בלי נדר אחפש בהזדמנות קרובה. אבל כרגע אני לא זוכר מי, אני רק זוכר שהאחרונים כותבים שפשוט שאין להמשיך, מסברא, דהרי הקרבן פסול כבר (או מפוגל), והם גם מתפלאים איך זה שדין כזה לא נתפרש להדיא בשום מקום בגמרא וברמב"ם, אבל מצאו רמב"ן על התורה שכותב להדיא לא להמשיך, מכח איזה לאו, אולי לא תזבח לה' א' כל דבר רע, או משהו כזה.

בגלל שלא זכרתי בדיוק מי (ר' ירוחם פערלא או מקדש דוד, וכדומה), לכן לא רשמתי כלום, אבל אני רואה שהנושא מענין את הציבור, אז אני רושם את הרשום בזכרוני, אם אינו בכזיב.","199","","4792","True","True","False","","192","95.86.67.39","0","8276","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8317","8316","יישר כח","23/03/11 09:44","יז אדר ב","תשע"א","09:44","מתפעל","בהחלט מעניין לראות את הרמב"ן הזה.","148","","4792","True","True","False","","147","94.188.248.67","0","8276","מנחות|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);