var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8262;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8262","0","הערה קצרה על שיעורים","21/03/11 10:09","טו אדר ב","תשע"א","10:09","עציוני",""הקומץ את המנחה... להקטיר קומצה בחוץ או כזית מקומצה בחוץ או להקטיר לבונתה בחוץ פסול ואין בו כרת ... להקטיר קומצה למחר או כזית מקומצה למחר ..."
המשנה עוסקת במי שחושב להקטיר כזית מן הקומץ שלא כדין. אגב אורחא משמע שבקומץ יש יותר מאשר כזית. יבחן כל אחד את כף ידו הקמוצה, ישווה לכמות המצה שבכוונתו לאכול בעוד כחודש, ויאמר האם השיעורים הנהוגים כיום הם אותם שהיו נהוגים בעבר...","159","","4793","True","True","False","","1213","132.70.40.183","0","0","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8263","8262","יפה","21/03/11 10:24","טו אדר ב","תשע"א","10:24","משיב מאורות דף היומי","אבל הצל"ח החת"ס והחזו"א ענו על זה שהתקטנו הזיתים וגם התקטנו בני אדם....

אבל לגופו של עניין, הערתך מצויינת, בדקתי, ונכנס שם קצת יותר מנפח של זית בינוני של היום כלומר זית סורי.","142","","4793","True","True","False","","345","85.130.130.141","0","8262","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8281","8262","המצה אוורירית","22/03/11 06:44","טז אדר ב","תשע"א","06:44","מתפעל","כך מבארים למה משערים את הכזית מצה בחצי מצת מכונה או שלושת רבעי מצת יד.

הקומץ שמורכב משמן וקמח הרבה יותר דחוס.","148","","4792","True","True","False","","177","94.188.248.67","0","8262","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8264","8263","טענת הצל"ח","21/03/11 10:32","טו אדר ב","תשע"א","10:32","עציוני","הצל"ח (עליו מבוססת השיטה הנודעת כיום כשיטת החזו"א) הבין שחייבים לטעון אחד משניים - או שקטנו הידיים או שגדלו הזיתים, ולכן שעור זית דהיום לא נכנס ביד. הוא בחר באפשרות הראשונה (שקטנו הידיים) משום שענין "ירידת הדורות" הוא מפורסם... אפשר לדון על ההרחבה המופלאה של העקרון (הרוחני!) הזה, ולמותר לציין כי אין כל תימוכין מן הידע ההסטורי ו/או הארכיאולוגי לתופעה של הקטנה פיסית של בני האדם (בודאי לא בשיעור הנדרש), ואכמ"ל.
(גילוי נאות: מזה שנים רבות שאני מאמין ששעור הגר"ח נאה מבוסס יותר להלכה משיעור חזו"א, כך שאני לא בא לנושא בעיניים אוביקטיביות).","159","","4793","True","True","False","","225","132.70.40.183","0","8262","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8265","8264","נכון","21/03/11 10:37","טו אדר ב","תשע"א","10:37","משיב מאורות דף היומי","לכן חשבתי שלפי הצל"ח אין הוכחה מהקמיצה","142","","4793","True","True","False","","294","85.130.130.141","0","8262","מנחות|יא ע"ב",""),new Message("8287","8281","שתי תשובות בדבר","22/03/11 08:34","טז אדר ב","תשע"א","08:34","עציוני","א. גם זו המצאה מודרנית. שיעור כזית הוא שיעור נפח, וכאשר צריך לקחת כזית מצה אז צריך מצה בנפח מסויים, ולא חומר גלם של מצה באותו הנפח. מצה, מעצם הגדרתה כדבר אפוי כוללת גם את החללים שבתוכה, ואינני רואה סיבה שלא להחשיבם כחלק מן הכזית. ממילא, שאלת הצפיפות לא מעלה ולא מורידה.

ב. גם אם נתעלם ממצה, ניתן להתייחס לשיעור הנפח של כזית. שיטת החזו"א היא ששיעור כזית הוא 49.8 סמ"ק, כלומר יותר מאשר תיבה של 4x4x3 ס"מ. האם אתה מכיר אדם שנפח כזה נכנס בקומצו?","159","","4792","True","True","False","","198","132.70.40.183","0","8262","מנחות|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);