var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8234;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8234","0","קורבן חטאת על איסור שאין דינו כרת","18/03/11 01:12","יב אדר ב","תשע"א","01:12","גיא","שלום עליכם.

בבבא מציעא ג' ב'

מה לפיו שכן מחייבו קרבן

מוסבר בשוטנשטיין שקורבן חטאת הוא קורבן שמביאים אותו במידה ואדם עובר עבירה שדינה כרת,אך הוא עבר את העבירה בשוגג.

מוסבר גם שם שישנן ארבע עבירות מסויימות שאף על פי שאין דינן כרת,עדיין מתחייב בהן בקורבן חטאת.מובא שם ויקרא פרק ה' פסוקים א-י.

פתחתי את החומש אך לא הצלחתי להבין בדיוק על אלו ארבע עבירות מדובר,אם מישהו יוכל להסביר לי?

חג פורים שמח,שנרבה בשמחה כל הזמן!","174","","4791","True","True","False","","1077","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("8235","8234","לגיא","18/03/11 01:41","יב אדר ב","תשע"א","01:41","המכריע","שלום עליך גיא היקר.

העיקרון הוא שעבירה שדינה כרת במזיד, בשוגג מביא עליה חטאת קבועה, כלומר כשבה או שעירה (אין אפשרות לדל להביא תורים או לדל מאד להביא מנחה).

בחומש ויקרא מדובר על חטאת "עולה ויורד" לדל שתי תורים או שני בני יונה, ולדל מאד מספיקה מנחה. חטאת זו באה על שלש עבירות שאינן בכרת.

א. טומאת מקדש וקדשיו. טמא הנכנס למקדש או טמא האוכל קדשים.
ב. שמיעת הקול. עד היודע עדות ונשבע לשקר שאינו יודע.
ג. שבועת ביטוי. אדם שנשבע לעשות פעולה מסויימת ועבר על שבועתו.

יתכן שהם החשיבו זאת לארבע, כי מנו את מקדש לחוד וקדשים לחוד.","199","","4791","True","True","False","","144","213.151.50.77","0","8234","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("8237","8235","תודה רבה!שבת שלום","18/03/11 09:49","יב אדר ב","תשע"א","09:49","גיא","","174","","4791","False","True","False","","89","84.108.221.200","0","8234","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("8354","8235","אכן זו הסיבה למנות ארבע","25/03/11 00:24","יט אדר ב","תשע"א","00:24","איתן","ע' בפיהמ"ש של הרמב"ם, בהקדמה למסכת מנחות, שמנה ארבעה חייבים במנחת חוטא, וכתב הרב קפאח (הערה 24) שזו הסיבה.
(במהדורת מוסד הרב קוק זה עמ' סו טור שמאלי.)","123","","4784","True","True","False","","218","212.76.115.249","0","8234","בבא מציעא|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);