var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8182;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8182","0","תרוצו של רב - מנחת העומר","16/03/11 11:43","י אדר ב","תשע"א","11:43","מתפעל",""אמר רב משום דאיכא למימר מנחת העומר תוכיח שאסורה להדיוט ומותרת לגבוה".

שאלו אצלינו בשיעור שאלה נכונה,

למה מנחת העומר נקראת: "מותרת לגבוה"?
הרי המנחה הזו ניתרת רק לאחר שמקטירים את הקומץ, ובשעה זו כבר ניתר החדש במדינה גם כן אז מה ההבדל בין מנחת העומר שבמקדש ולבין החדש שבמדינה לענין זה?

האם הכוונה שבשניה שמקטירים את העומר זה עדיין חדש ורק שניה לאחר מכן זה ניתר?
יש כאן בעצם הקטרתו והיתרו באין כאחת כזה.","148","","4797","True","True","False","","1110","94.188.248.67","0","0","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8192","8182","[ללא נושא]","16/03/11 13:34","י אדר ב","תשע"א","13:34","שלמה שטרסברג","המצווה להקטיר את מנחת העומר לגבוה ורק אח"כ מותר החדש במדינה","205","","4797","True","True","False","","213","95.86.99.138","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8194","8192","מתי זה אחר כך?","16/03/11 14:24","י אדר ב","תשע"א","14:24","מתפעל","צריך שהקומץ יתעכל?

אולי בשניה שהכהן הניח את הקומץ על המזבח, מיד הותרו במדינה?","148","","4797","True","True","False","","140","94.188.248.67","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8195","8194","[ללא נושא]","16/03/11 15:20","י אדר ב","תשע"א","15:20","שלמה שטרסברג","יתכן בכל מקרה זה יותר מאוחר","205","","4797","True","True","False","","213","95.86.99.138","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8197","8195","ההבאה לגבוה מתחילה מהקמיצה","16/03/11 15:49","י אדר ב","תשע"א","15:49","המכריע","כשאנו פוסלים טריפה לגבוה, הרי האיסור מתחיל כבר משחיטתו, לא רק בזריקת דמו, כן במנחה הבאתה לגבוה מתחילה החל בקמיצתה, ואז ודאי עדיין אסור להדיוט ומותר לגבוה.

ואגב מוכח מרב דלא ס"ל האיר המזרח מתיר. ואין לומר דכוונתו מצד עשה, ע"פ מש"כ רש"י ותוס' לעיל דאין זה עשה אלא רק מצוה בעלמא.","199","","4797","True","True","False","","146","95.86.81.145","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8200","8195","שלמה, למה זה יותר מאוחר?","16/03/11 16:02","י אדר ב","תשע"א","16:02","מתפעל","זה בדיוק באותה שניה.
בשניה שהכהן שם את הקומץ על האש, באותה שניה ממש הותרו כל עם ישראל לאכול את החדש.
ובאותה שניה ממש הותר המזבח ל"אכול" את הקומץ.","148","","4797","True","True","False","","148","94.188.248.67","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8199","8197","נשמע לי חידוש גדול","16/03/11 16:00","י אדר ב","תשע"א","16:00","מתפעל","כיצד ניתן לשוות פעולת קמיצה לפעולת אכילה בחולין?
רק פעולת אכילת אדם או מזבח ניתנת להשוואה.
וכי אסור לו לאדם לקחת קמח של חדש חולין ולעשות עיסה ולקמוץ ולשים בכלי במדינה?
רק לאכול אסור לו.
אז אין שום היתר במקדש מעבר למדינה.","148","","4797","True","True","False","","171","94.188.248.67","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8203","8200","זה אכן באים כאחת","17/03/11 00:43","יא אדר ב","תשע"א","00:43","לומד","כן כתב בפירוש המיוחס לרשב"א שמטעם זה שהקטרת הקומץ והתירו באים בבת אחת, אין בזה חסרון של ממשקה ישראל למנחה. אבל כל זה לגבי ההקטרה אבל הקמיצה וההולכה אף שנעשים קודם שניתר החדש, אין בהם חסרון משום ממשקה ישראל למנחה. וכל זה לגבי דין 'ממשקה ישראל' אבל לגבי הנידון בסוגיא כאן בדף ה' אם מצאנו מותר להדיוט ואסור לגבוה, אכן יש להוכיח מכך שהקמיצה וקידוש הקומץ וההולכה נעשוות בשעה שעדיין החדש אסור, ומוכח שמותר לעשות עבודות בדבר האסור להדיוט. כ"כ במנחת אברהם לגר"א גרבוז שליט"א, בבאור הסוגיא.","193","","4796","True","True","False","","92","109.226.6.217","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8208","8203","יישר כח אבל זה קשה מאד","17/03/11 10:46","יא אדר ב","תשע"א","10:46","מתפעל","איזה בעיה יש לעשות קמיצה ממאכל אסור?
הרי קח למשל את עבודת הדם, קבלת הדם והולכה וזריקה, וכי הדם כשר לאכילה?
הרי הוא באיסור חמור לענין אכילה אבל מה מקום יש לדבר על כשרות כשמדברים על קבלת הדם בכוס?
ודכוותיה במדינה בחולין, וכי אסור לעשות פעולות אלו בחדש במדינה?
אז איפה פה רואים שמה שבקודש מותר, בחולין אסור?","148","","4796","True","True","False","","141","94.188.248.67","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8217","8208","תוספת הסבר","17/03/11 15:40","יא אדר ב","תשע"א","15:40","לומד","מה שדם מותר בזריקה על גבי המזבח זה כמו חלבים שמותרים בהקטרה וכמו שהסיקה הגמרא שמצוותו בכך.
ומה שתמהתם מקמיצה במדינה מחדש, ודאי שהדבר מותר, אלא מכיון שהחדש אסור באכילה, היה מקום לומר שאין זה ראוי לעבוד בו עבודה, ואין משווים בדווקא אכילת מזבח כנגד אכילת אדם, אלא עצם הענין שהוא עושה עבודת קרבן בדבר שאין בו היתר אכילה לישראל היה מקום לומר שדבר פסול הוא, ובזה מצאנו דבר שאין ישראל יכול לאכלו ואע"פ כן רשאי לעבוד בו עבודות.
בתקוה שהצלחתי להסביר קצת יותר טוב","193","","4796","True","True","False","","75","109.226.14.246","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8220","8217","הבעיה לא בהסברה שלך","17/03/11 16:12","יא אדר ב","תשע"א","16:12","מתפעל","אתה מסביר מצויין.
אבל אני חלוק על דבריך.
אני לא חושב שהיתה איזו הוא אמינא שלא ניתן לעשות עבודה שאיננה אכילה במשהו שאסור באכילה.
כמו בקבלת הדם. אסור לאכול את הדם וחייבים לקבל בכוס. ואין שום בעיה בזה ושום חידוש.

אם תתבונן בכל המקרים שהגמרא הביאה שבהם במקדש מותר ובמדינה אסור, תראה שזה באותה פעולה.
דם וחלב, אסור לאכול, המזבח אוכלם.
עוף מלוק, המזבח וכן הכהנים בחטאת אוכלים ובמדינה זה נבילה.
איסור שבת, במקדש מבערים אש ומקטירים ושוחטים ובמדינה כל זה אסור.
כלאים באבנט הכה"ג במקדש מותר בלבישה ובמדינה אסור.","148","","4796","True","True","False","","153","94.188.248.67","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8223","8220","אנסה לתפעל את מתפעל","17/03/11 17:04","יא אדר ב","תשע"א","17:04","המכריע","אולי אנסה שוב. כשרצינו ללמוד איסור טריפה לגבוה מקל וחומר מהדיוט, הרי רצינו לאסור גם את שחיטתו לגבוה וגם את קבלת דמו וגם את הולכת דמו. למרות שלהדיוט מותר לשחוט טריפה ולקבל ולהוליך את דמו. על כגון זה נאמר מידי איריא הא כדאיתא והא כדאיתא. הנידון הוא לאסור לגבוה מה שאסור להדיוט. בהדיוט אין מושג של הקרבה, לכן כשאסור משהו להדיוט, האיסור הוא תמיד האכילה. אצל גבוה, האכלת המזבח כביכול, מתחילה מהבאה לגבוה שמתחילה בפעולות אחרות. אם נלמד בק"ו מהדיוט על דבר מסויים שהוא אסור לגבוה, נכון שלהדיוט הוא אסור רק באכילה, אבל כשהוא "אסור לגבוה" זה כולל את כל מערכת ההקרבה לגבוה.

יש כמה הפניות מועילות להבהרת הנושא, אבל זה נאסר עלי ואני כורע ומשתחוה.","199","","4796","True","True","False","","164","213.151.50.77","0","8182","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8224","8223","מתחיל להתחמם...","17/03/11 19:09","יא אדר ב","תשע"א","19:09","מתפעל","אבל עדיין איני מסכים איתך.
אתה אומר שכשרצינו לאסור טריפה, רצינו לאסור כבר את השחיטה. זה נכון אבל זה לא מלמד כלום כי אין דבר כזה לשחוט ולקבל את הדם ולעצור שם. ברור לנו שהקרבת קרבן זה תהליך של כמה שלבים. אם לא נוכל לבצע את השלב העיקרי של זריקת הדם ואכילת המזבח, איזה טעם יש לנו לשחוט ולקבל את הדם? אלו רק שלבים מקדימים שלא ניתן להגיע לעיקר בלעדיהם.
ולכן באמת יאסר לשחוט טריפה כקרבן בגלל שלא נוכל אחר כך לזרוק את הדם.
אם כן ניתן לזרוק את הדם, ממילא אין שום בעיה לשחוט ולהמשיך.
כך גם במנחת העומר, העיקר זה ההקרבה של הקומץ על גבי המזבח, זהו תורף הקרבן וזוהי הכפרה והמתיר. אם ההקטרה של הקומץ על המזבח מותרת וזה כבר לא נקרא חדש, ממילא אוטומטית גם הקמיצה וההולכה מותרים ואין בהם שום בעיה ושום חידוש.
זאת הטענה שלי.

לגבי ההפניות, אודה לך מאד אם תפנה אותי למי שמדבר בענין זה, ואם גם תתמצת מה כתוב באותם הפניות (במשפט אחד), אזי תוכפל תודתי ותשולש. כדאי לך!

ואם "אסרתי" עליך, אז הפה שאסר...","148","","4796","True","True","False","","158","95.86.119.71","0","8182","מנחות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);