var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=81402;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","67"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("81402","0","שלא לשכח תורת עירוב מן התינוקות.","24/10/20 20:44","ו חשון","תשפ"א","20:44","אליצפן","עם סיום פרק "הדר", מתברר:

א. חצר עם יותר מדייר אחד חייבת ערוב.
ב. מבוי עם יותר מחצר אחת חייב שיתוף.

כמו גם אם דיירי החצר/מבוי לא ציריכם מחייבם אותם לבצע את העירוב/שיתוף והטעם הוא :שלא לשכח תורת עירוב מן התינוקות.

מה זה כל כך חשוב?

ערוב/שיתוף זה חיוב או אופציה? רצו עושין - לא רצו לא עושים?","502","","1291","True","True","False","","520","77.127.34.183","0","0","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81403","81402","ראה","24/10/20 20:55","ו חשון","תשפ"א","20:55","אבי גרינבלט","הראי"ה קוק, עין איה שבת א עמ' 45 בענין הקשר העמוק לאהבת ה' ומצוותיו.","539","","1291","True","True","False","","59","77.124.49.18","0","81402","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81405","81402","להוציא מליבם של צדוקים-שו'ת בית מרדכי","24/10/20 21:43","ו חשון","תשפ"א","21:43","זילבר פדואל","ראו הקובץ הרצ"ב
הרב מרדכי פוגלמן- הדוד של הרב י.מ. לאו
עוסק במס' נושאים עליהם נכתב בש"ס "שלא לשכח"
כולל תורת עירוב מהתינוקות

הנה ציטוט עיקרי
סבורני כי מפני עוד טעם מאד חשוב חששו וחרדו כל כך חכמי המשנה והגמרא שהעירובין לא ישתכחו, וכי כל הלכות עירובין לסוגיהם השונים יבוצעו וישתמרו במלואם לדורות, אפילו במקום שהם מיותרים, כגון עירובי חצירות במקום שישנם שתופי מבואות. אחת ההלכות שבתורה שבעל פה שהצדוקין לא הודו בהן היו הלכות עירובין (עירובין סא, ב, במשנה, וסח, ב). כנראה שהצדוקים התנגדו במיוחד לעירובי חצירות, וזה מפני, כפי שראינו למעלה, שלעירובי תחומין יש סיוע ומקור בתורה, בעוד שלעירובי חצירות אין שום סמך בתורה. וכמו שהחכמים תיקנו כמה תקנות כדי להוציא מלבן של הצדוקין, בקצירת העומר עשו פומבי לדבר להוציא מלבן של הצדוקים שפירשו את מה שכתוב בתורה: ממחרת השבת (ויקרא כג, טו): ממחרת יום השבת (מנחות סה, א), בניסוך המים בחג עשו חגיגה גדולה בזמן שהמקדש היה קיים, כדי לעשות פומבי לדבר נגד הצדוקים שלא הודו בניסוך המים בחג (ירושלמי סוכה פ"ד, ה"ו), בפרה אדומה טמאו את הכהן השורף את הפרה, להוציא מלבן של הצדוקים שלא יהו אומרים במעורבי שמש היתה נעשית (פרה פ"ג, מ"ז) ועוד, כמו כן חשבו התנאים והאמוראים לנחוץ להדגיש את דיני עירובין לסוגיהם ולשמור עליהם ולהקפיד שיבוצעו במלואם, כדי להפגין ולהוציא מלבן של צדוקים שלא הודו בעירובין. ועל ידי זה לא תשתכח תורת העירוב מישראל.","504","docx","1291","True","True","False","","112","82.81.31.217","0","81402","עירובין|עא ע"ב","0-docx")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);