var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=81400;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("81400","0","5 נשים, עבדים, חבורות וכו'","24/10/20 20:33","ו חשון","תשפ"א","20:33","אליצפן","תלמוד בבלי מסכת עירובין דף עג עמוד א
תנו רבנן: מי שיש לו חמש נשים מקבלות פרס מבעליהן, וחמשה עבדים מקבלין פרס מרביהן,

תלמוד בבלי מסכת עירובין דף עב עמוד ב
דתניא: חמשה שגבו את עירובן כשמוליכין את עירובן למקום אחר עירוב אחד לכולן,

תלמוד בבלי מסכת עירובין דף עב עמוד א
חמשה חבורות ששבתו בטרקלין אחד,

למה חז"ל בחרו דווא את המספר 5","502","","1288","True","True","False","","588","77.127.34.183","0","0","עירובין|עג ע"א",""),new Message("81425","81400","חמסה...","25/10/20 21:50","ז חשון","תשפ"א","21:50","איתיאל","יש גם מי שקידש אחת מחמש נשים ואינו יודע מי מהן.

ויש מי שגזל מאחד מחמש אנשים.

כנראה כשרוצים לתת מספר בינוני נוקטים חמש, מלוא אצבעות יד.","842","","1287","True","True","False","","110","","0","81400","עירובין|עג ע"א",""),new Message("81431","81425","אני מחפש תשובות עם הוכחות לא סברות!","26/10/20 07:25","ח חשון","תשפ"א","07:25","אליצפן","","502","","1286","False","True","False","","110","77.125.62.17","0","81400","עירובין|עג ע"א",""),new Message("82454","81431","לא ראיה, אבל סיוע","27/10/20 00:05","ט חשון","תשפ"א","00:05","איתיאל","במניין מפקדי ישראל בספר במדבר מגיעים תמיד למספרים שלמים. ויפלא הדבר, שבשנים עשר שבטים הכול עגול.
לכן מסתבר שהתורה לא חשה לפרט הקטן, אלא עיגלה למספר שלם (דומני שראיתי כן באחד מהמפרשים במקראות גדולות, ועתה אינו תחת ידי).

ואם נדייק נראה שכולם מאות שלמות, או חמישים. נמצא שחמש הוא מספר חשוב לעגל אליו חשבון (היינו במניין גדול כזה - עשרות של חמש = חמישים). ומכאן לעניינים שהבאנו, שנצרך בהם חשבון קטן, שראוי לעגל לחמש.

ומסתבר לומר כנ"ל, משום שדרך המונה למנות על אצבעות היד, ובמניין שהוא מלוא יד יש שלמות.

אגב, יש מחקר שמראה שרוב בני האדם ידעו לזהות בסקירה מניין חפצים של עד חמישה. מכאן ואילך יצטרכו למנות בהפעלת כוח ריכוז ולא מאליו.","842","","1285","True","True","False","","98","","0","81400","עירובין|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);