var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=81373;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("81373","0","מה הסברה לחלק בין רגל האסורה למותרת?","22/10/20 16:49","ד חשון","תשפ"א","16:49","אבצן","האם מובא היכן שהוא [אם אפשר ציטוט] סברה לחלק -
מדוע לרבנן רגל האסורה במקומה - אוסרת על החיצונה,
ואילו רגל המותרת במקומה - אינה אוסרת על החיצונה?","785","","1285","True","True","False","","528","109.226.59.2","0","0","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81374","81373","ראה חזו"א","22/10/20 16:59","ד חשון","תשפ"א","16:59","אבי גרינבלט",""דרגל האסורה במקומה אוסרת דחשבינן ב' החצירות כחצר אחת גדולה משותפת לשניהן... והא דרגל המותרת אינה אוסרת הוא משום דהותר הפנימי שאין ראוי למחשב את הפנימית כמשותפת כיון שאין לחיצונה בה כלום, וכיון דחשבינן לפנימית כרשות לעצמה לענין טלטול בתוכה, שוב היא נשארת חלוקה מחצר החיצונה ואין בני הפנימית נחשבין כמשותפין בחיצונה".","539","","1285","True","True","False","","72","77.124.49.18","0","81373","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81381","81374","ראיתי שברש"י יש ביאור אחר","22/10/20 21:18","ד חשון","תשפ"א","21:18","אבצן","תודה ע"ד החזו"א, אכן ראיתי שמביאים זאת גם משם הריטב"א.
אך ברש"י יש ביאור אחר:
רש"י מסכת עירובין דף נט עמוד ב
דפנימית אחדא דשא ומשתמשא - דכיון דמותרת במקומה, כגון זו כופין על מדת סדום שלא יהא לה היום דריסת הרגל על החיצונה, אלא תסגור דלת שביניהן ותשמש במקומה. עכ"ל.
לעומת זו שאינה מותרת במקומה של"ש לומר תיחוד דשא כו'.

אגב רק נזכיר שיש מחלוקת האם אחיזת הדשא היא כפשוטו ויאסרו לצאת או לא, ועתו"ס שם.","785","","1285","True","True","False","","52","109.226.59.2","0","81373","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81383","81381","יש"כ","22/10/20 21:25","ד חשון","תשפ"א","21:25","אבי גרינבלט","","539","","1285","False","True","False","","50","77.124.49.18","0","81373","עירובין|עד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);