var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8122;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8122","0","שיטת רבא במנחת העומר שלא לשמה","14/03/11 23:34","ח אדר ב","תשע"א","23:34","המכריע","ורבא אמר מנחת העומר שקמצה שלא לשמה כשירה ושייריה נאכלין "ואינה צריכה מנחת העומר אחרת להתירה".

מהלשון היה משמע שצריך להביא עוד מנחת העומר להתיר חדש בישראל, ובא רק לאפוקי מריש לקיש דאמר דמנחה ראשונה זו נקמצת מיד אבל אינה נאכלת עד שתבוא המנחה השניה, קמ"ל רבא דנאכלת מיד.

אבל זה אינו דהרי סברת רבא דמנחת עומר לאו דבר הראוי לעבודה היא, ואין מחשבה פוסלת בה, והמנחה הראשונה היא המכשירה חדש לכל ישראל ואין כלל מנחה אחרת. רק נקט לישנא דריש לקיש א"צ אחרת להתירה, והאמת שא"צ כלל אחרת. אילו היה סובר רבא דמנחה זו אינה עולה להתיר, אכן לא היתה נאכלת.","199","","4796","True","True","False","","1039","95.86.81.145","0","0","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8136","8122","יישר כח, ושאלה","15/03/11 07:51","ט אדר ב","תשע"א","07:51","מתפעל","לשון רש"י לבאר "דבר הראוי לעבודה",

"כגון מנחת חיטין אבל מנחת העומר של שעורים, אינה ראויה אלא לעבודה זו בלבד להתיר ולא משום קרבן אתיא". עכ"ל.

בעצם יש כאן שתי נקודות.
א: אינה ראויה אלא לעבודה זו. אין שימוש בשעורים באופן כללי.
ב: מנחה זו באה להתיר ואין היא נקראת קרבן.

לגבי נקודה א', לא כל כך מובן, מה איכפת לי שאין עוד מנחה משעורים? (רש"י מטפל במנחת קנאות שכן באה משעורים). וכי יש חשיבות לכך שאין עוד מנחות שבאות משעורים? מנחת העומר כן באה משעורים, לכן שלא יהיה בזה פיגול? מה הקשר?

לגבי נקודה ב', ראינו כבר בקרבנות חילוק שכזה בין קרבנות שבאים לכפרה וקרבנות שבאים להתיר, למשל קרבנות נזיר ומצורע ויולדת שלא באים על חטא באופן ישיר אלא להתירם לחזור למצבם הקודם.
ובכל אופן, בקרבנות הללו כן יש פיגול אף שבאים רק להתיר. אז למה במנחה זה שונה?","148","","4795","True","True","False","","210","94.188.248.67","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8141","8136","שאלות חכם המתרצות זו את זו","15/03/11 08:51","ט אדר ב","תשע"א","08:51","המכריע","א. תינח סוטה הורידוה לשעורים משום מעשה בהמה (ותלוי בב' פירושי רש"י אי הוי עבודה רק מגזיה"כ). אבל כאן מדוע שתהא משעורים אם כל המנחות באות חיטין, באה תורה ללמדך שאין זו מנחה ועבודה אלא מעשה הבאת שעורין להתיר את החדש. מובן שזה חידוש גדול, הרי רב ור"ל לפחות לא עלה כזאת על דעתם.

ב. וממילא מיושב נקודה ב'. שהרי שאר המכשירין באים מאותן בהמות שבאין שאר הקרבנות. ושפיר הוי עבודה וקרבן. (ואף רב לא אמר אלא דנפסלין לגמרי בשלא לשמה).

ג. ובדרך אגב. רש"י נוהג בקביעות להשתמש בתיבת "כגון" גם כשזו הדוגמה היחידה. ושימושו בתיבה זו שונה בשימושה בזמנינו.","199","","4795","True","True","False","","186","95.86.81.145","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8142","8141","אכן זה חידוש גדול","15/03/11 09:15","ט אדר ב","תשע"א","09:15","מתפעל","הרי כל הדינים האחרים כן נוהגים במנחה זו.
זה נפסל בטמא וביוצא ובנותר וצריך כהן שיעשה כל העבודות וצריך בגדי כהונה וכו'
אז מכל הבחינות זו עבודה, ורק לענין מחשבת פיגול, זה לא עבודה?","148","","4795","True","True","False","","159","94.188.248.67","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8143","8142","[ללא נושא]","15/03/11 09:30","ט אדר ב","תשע"א","09:30","המכריע","הוא הדין לגבי מזבח שנפגם.","199","","4795","True","True","False","","148","95.86.81.145","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8144","8143","מזבח שנפגם? אכן נקודה מעניינת","15/03/11 10:28","ט אדר ב","תשע"א","10:28","מתפעל","השתא דאתית להכי, רש"י כותב: "ואם פיגל בקומץ בשעת פגימת המזבח לאו פיגול הוא ואם יתקן המזבח באותו היום, יקטירנו".

קודם כל, האם הדין הזה רק במנחת העומר? הרי מהפסוק שהביא רש"י לפני כן, 'וזבחת עליו את עולותיך, בזמן שהוא שלם, כתיב עליו,כולו במשמע".
לכאורה הדין הזה בכל הקרבנות שאם המזבח פגום, לא ניתן לעשות כלום.
לא עיינתי בסוגיא שם בזבחים אבל כזכור לי שאם עשו אחת מהעבודות החשובות שחיטה,קבלה,הולכה וזריקה בזמן שהזמבח פגום, אזי כל הקרבן נפסל.
מה הדין בפיגול בקרבן בשעה שהמזבח פגום?
כי רש"י כאן כותב שאם תיקנו את המזבח, ניתן להקריב עליו את הקומץ.
גם צריך לבדוק למה אין כאן נדחה ונראה.","148","","4795","True","True","False","","204","94.188.248.67","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8145","8144","נפגם","15/03/11 14:59","ט אדר ב","תשע"א","14:59","המכריע","רבא אמר שלשה כללים שונים שבכל אחד מהם אין מחשבה פוסלת. כל כלל נושא את עצמו. בזמן פגימת המזבח אין פסול מחשבה נתפס בכל דבר שסופו להגיע למזבח. אלא שאם המזבח לא יתוקן בלאו הכי ייפסל הקומץ בלינה וע"כ פירשי שיתוקן באותו יום. עכ"פ ודאי שזה בכל המנחות ואף בזבחים.

לגבי הנאמר בסוגיין אין שאלה של נדחה, הרי להיפך פגימת המזבח היא מעליותא שלא מועלת המחשבה. לענין מה שכתבת בשם הסוגיא בזבחים זה משהו שונה לגמרי ויל"ע שם.","199","","4795","True","True","False","","136","95.86.81.145","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8146","8145","למה אין שאלה של נדחה?","15/03/11 15:14","ט אדר ב","תשע"א","15:14","מתפעל","אכן זה גורם שהפיגול לא נתפס אבל מצד שני באותו זמן שהמזבח פגום, לא ניתן לזרוק עליו את הדם ולהקטיר את הקומץ, ואם כן, כל קרבן שכבר נשחט או מנחה שנקמצה, ועכשיו לא ניתן להמשיך את העבודה בגין המזבח הפגום, הרי שהקרבן נדחה.","148","","4795","True","True","False","","146","94.188.248.67","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8151","8146","חילוק בין זבחים למנחות","15/03/11 15:43","ט אדר ב","תשע"א","15:43","המכריע","לגבי זבחים באמת מבואר בזבחים ס. דנפגם לאחר שחיטה יש דיחוי לכו"ע. וכאן אם היתה שאלה של דיחוי, היתה שאלה יותר חמורה, שהמנחה פסולה אם נעשית עבודתה בשעת פגימת המזבח. ועל זה צריך ללמוד היטב את התוס' המובא בש"מ אות ח'. ועי' בס' המפתח פ"ג מפסוהמו"ק הכ"ב.","199","","4795","True","True","False","","165","95.86.81.145","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8168","8151","בוינה, אולי תפסיק לשלוח אותי לעיין?","15/03/11 22:32","ט אדר ב","תשע"א","22:32","מתפעל","פליז, המכריע,
עשה טובה ותן תמצות של הדברים.
קשה לי מאד ללכת ולחפש במקורות שאתה מביא כיד ה' הטובה עליך.","148","","4795","True","True","False","","215","213.151.47.125","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8178","8168","אל המכריע ואל מתפעל, ובעצם לכולם:","16/03/11 09:54","י אדר ב","תשע"א","09:54","איתן","מתפעל:
זה תלוי עד כמה אתה רוצה ללמוד וכמה לעומת זאת אתה רוצה שיאכילו אותך בכפית.
אין ערוך לפתיחת המקורות ועיון בהם בעצמך. אותיות מחכימות. בפרט שכבר נותנים לך את המיקום המדויק היכן לפתוח.
גם אני נוהג הרבה פעמים להפנות לעיין, מאותה סיבה.

המכריע:
אנחנו לא יודעים כמה זמן יש לכל אחד, וגם לא מה גודל הספרייה.
ייתכן שיש מקרים שצריך להוסיף תמצית של הדברים.","123","","4794","True","True","False","","210","95.86.87.75","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8180","8178","אני רוצה שיאכילו אותי בכפית - בהחלט","16/03/11 11:26","י אדר ב","תשע"א","11:26","מתפעל","מה רע בזה?

מודה ומתוודה. אני עצלן גדול.
איך מתגברים על זה?

בכל אופן, לעניינינו, אני לא מבקש להרחיב ולכתוב הכל אלא במשפט אחד מהי התשובה בגדול ואחר כך ניתן לשלוח לעיין בשביל ההרחבה.
למשל כשדיברנו על מנחת העומר בשביעית איך היו שעורים,
לכתוב, אכן לקחו מספיחים. ועיין שם ושם.
כך שיש את התשובה בכמה מילים וזה העיקר. להרחיב באמת צריך לעיין.

כמובן שאין לי שום דרישות מאף אחד, הרי הכל כאן בכיף בהתנדבות וברצון טוב ואף אחד לא מחוייב לענות כלל.
ואני מודה לכל העונים הרבים הידענים תלמידי החכמים שנמצאים כאן שכל כך מסייעים ועונים, אשריהם ואשרי חלקם, עציוני, המכריע דוד כוכב ועוד ועוד השם ישמרם וינצרם.
יישר כח גדול ותזכו למצוות ולהמשיך ללמוד וללמד לשמור ולעשות, אכי"ר.","148","","4794","True","True","False","","203","94.188.248.67","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8183","8180","נשאיר את זה כך","16/03/11 11:51","י אדר ב","תשע"א","11:51","דוד כוכב","מצד אחד כשיש בידי את המקור במאגר אני משתדל (במגבלות הזמן) להעתיק ממנו, עבור אלו שאין להם, או שלא יקדישו זמן לחפש (וזה רובנו ).
מצד שני כשאני יודע שיש על כך באיזה ספר אבל אני לא זוכר בדיוק מה, וכיצד לתמצת, או שאין הספר תחת ידי, אכתוב 'עיין'. (כך לאחרונה בספר תולדת אדם).","125","","4794","True","True","False","","124","213.151.54.140","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8198","8180","גימטריא לפורים","16/03/11 15:54","י אדר ב","תשע"א","15:54","המכריע",""מואכל בכפית" (עם האותיות והכולל) בגימטריא "מתפעל"...","199","","4794","True","True","False","","158","95.86.81.145","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8188","8183","חזק וברוך.","16/03/11 12:44","י אדר ב","תשע"א","12:44","מתפעל","","148","","4794","False","True","False","","145","94.188.248.67","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8201","8198","חחחחחחחחחחחחחחח","16/03/11 16:04","י אדר ב","תשע"א","16:04","מתפעל","חזק!

אגב, יש תופעה מעניינת בגמרא שתלמיד שואל את הרב שאלה והרב עונה לו:
'לכי תשכח'. יענו, לך תעבוד על זה, אני לא מאכיל בכפית.
ואז התלמיד "נפק דק ואשכח".
כך שבהחלט יש גישה שכזו וצריך לדעת מתי להאכיל ומתי לשלוח לחפש.

ואולי המילה נפק, מרמזת על יגיעה. צריך קצת לצאת מהקיבעון שלך ולחשוב בכיוון חדש. אולי.","148","","4794","True","True","False","","187","94.188.248.67","0","8122","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8202","8201","מתי הרב המכריע שמח?","16/03/11 18:00","י אדר ב","תשע"א","18:00","שלמה שטרסברג","כשהוא כמאכיל בכפית מדודה (כמאכיל= מאכיל ולא מאכיל)

המכריע שמח=כמאכיל בכפית מדודה","205","","4794","True","True","False","","258","95.86.99.138","0","8122","מנחות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);