var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80628;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80628","0","בביאור דבררי שמואל לא אמר כלום לביתו","27/09/20 09:48","ט תשרי","תשפ"א","09:48","מתי","משנה: מי שבא בדרך וחשכה לו והיה מכיר אילן או גדר ואמר שביתתי תחתיו לא אמר כלום.
ובגמ': ושמואל אמר לא אמר כלום לביתו אבל לתחתיו של אילן מצי אזיל ונעשה תחתיו של אילן חמר גמל בא למדוד מן הצפון מודדין לו מן הדרום בא למדוד מן הדרום מודדין לו מן הצפון.
האם נכון לומר שכל הסוגיה אליבא דמאן דאמר אין ברירה (ואפי' בדרבנן)?
או שאני מפספס משהו, כי לא ראיתי מישהו שמזכיר את זה.
אולי ברירה שייך רק עם תנאי כמו הסוגיא של מתנה אדם על עירובו (לעיל לו: - לז:).","860","","1315","True","True","False","","482","95.86.108.243","0","0","עירובין|מט ע"ב",""),new Message("80632","80628","אולי סברה","27/09/20 11:17","ט תשרי","תשפ"א","11:17","אבי גרינבלט","בדברי ספר 'אור החמה' שכתב (בהתייחס לדברי רש"י שציין את נוף האילן 30 אמה) :

"דכיוון דלא פירש את מקום קנייתו , נחשב כמפרש בהדיא שאינו קובע מקום מסויים דהרי פשוט שהיה עליו לפרש ואיהו לא פירש ואנן נוקי ונפרש את דבריו שהוא לא רצה לפרש ופשוט דלא".","539","","1315","True","True","False","","60","77.126.151.252","0","80628","עירובין|מט ע"ב",""),new Message("80641","80632","ייש"כ","27/09/20 13:30","ט תשרי","תשפ"א","13:30","מתי","משא"כ כשמתנה או כאן או כאן הוא כן מפרש בהדיא אחד מהם והברירה עוזרת לקבוע איזה מהם.","860","","1315","True","True","False","","62","46.19.86.58","0","80628","עירובין|מט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);