var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80619;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80619","0","הלכה כ...מ...(ליוהכ"פ )","26/09/20 20:41","ח תשרי","תשפ"א","20:41","עלי","הלכה כרבי יוסי מחביריו, כרבי יהודה מרבי מאיר.
האם הכוונה שרק במחלוקת רבי יוסי עם תנאים ששמם נזכר במפורש במחלוקת הלכה כמותו או שבאופן כללי כשרבי יוסי חלוק על חכמים ( רבנן ) ג"כ הלכה כמותו כלומר בכל מקום ? וכן לגבי מחלוקת רבי מאיר ורבי יהודה, האם הלכה כרבי יהודה תמיד או רק במקום שרק הם נחלקו במחלוקת אבל אם רבים סוברים כאחד מהם אזי ההלכה כרבנן ?
( אני שואל כי יש מקומות בגמרא שתחילה מובאת המשנה ודעת תנא קמא בסתם ואח"כ בברייתא מתברר שתנא קמא הוא רבי יהודה והחולק עליו הוא רבי יוסי )
למשל כהגעתי למשנה ביומא נא,ב :"היה מהלך בהיכל עד שמגיע לבין שתי הפרוכת המבדילות בין הקדש ובין קדש הקדשים וביניהן אמה ר' יוסי אומר לא היתה שם אלא פרוכת אחת בלבד שנאמר {שמות כו-לג} והבדילה הפרוכת לכם בין הקדש ובין קדש הקדשים" ובברייתא בגמרא שם מתברר שתנא קמא הוא רבי יהודה וגם רבי מאיר שם סובר כרבי יוסי ואעפי"כ פוסק הרמב"ם כרבי יהודה (הלכות ביה"ב פ"ד ה"ב ), ונראה לי שפוסק כך מפני שבתחילת הגמרא מובא שמחלוקת זו במשנה היא בין רבי יוסי ל'רבנן' ולא רק עם רבי יהודה ורבי מאיר - "שפיר קאמר להו רבי יוסי לרבנן ורבנן אמרי לך..."","209","","1314","True","True","False","","490","77.127.8.12","0","0","עירובין|מו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);