var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80328;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","42"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","22"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","13")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80328","0",""ויסף" הכסף וקם לו - כצ"ל לענ"ד","10/09/20 00:46","כא אלול","תש"פ","00:46","מרדכי דב זינגר","אז ראשית...
אני מקוה שמוסכם על כולם
שונתן הכסף וקם לו
אין כזה פסוק.
נקודה סוף פסוק.

אז מנין לומדים
שאין מחללים הקדש על קרקע ?

אומר תוס' אצלנו בקיצור "כלל ופרט וכלל"
ובשבת קכח. ד"ה ונתן מרחיב
שלומדים את זה מהפסוק וְאִם גָּאֹל יִגְאַל אֶת הַשָּׂדֶה הַמַּקְדִּישׁ אֹתוֹ
וְיָסַף חֲמִשִׁית כֶּסֶף עֶרְכְּךָ עָלָיו וְקָם לוֹ. (ויקרא כז יט)
ונתן - כלל
כסף - פרט
וקם לו - חזר וכלל כו'

מסביר תוס'
ודרך הש''ס לקצר ולומר בלשון אחר קצר

עכ"פ אין כאן ונתן, אלא ויסף.

ולכן נלע"ד דצ"ל
"ויסף" הכסף וקם לו

נ.ב.
מעניין אותי למה הגמ'/תוס' לא לומדים את זה משני פסוקים לפני כן
וְאִם הַמַּקְדִּישׁ יִגְאַל אֶת בֵּיתוֹ
וְיָסַף חֲמִישִׁית כֶּסֶף עֶרְכְּךָ עָלָיו וְהָיָה לוֹ:","807","","1343","True","True","False","","724","212.76.119.136","0","0","עירובין|לא ע"ב",""),new Message("80332","80328","ראה בקובץ לפני שאתה ממהר להגיה","10/09/20 07:52","כא אלול","תש"פ","07:52","אלף בית רשי","מתוך שברי לוחות לרמ"ע מפאנו באדיבות אוצה"ח
ובעוד הרבה ספרים מיישבים הגירסא המתבססת באופן כללי על תירוץ תוספות של קיצור מקראות וחיבורם","278","png","1343","True","True","False","","189","96.20.220.141","0","80328","עירובין|לא ע"ב","0-png"),new Message("80345","80328","נמצאה הדוגמא השלישית","11/09/20 01:21","כב אלול","תש"פ","01:21","מרדכי דב זינגר","והתורה אמרה אל תשת רשע עד (ד' פעמים בש"ס)
שזה מתוך הפסוק
לֹא תִשָּׂא שֵׁמַע שָׁוְא אַל תָּשֶׁת יָֽדְךָ עִם רָשָׁע לִֽהְיֹת עֵד חָמָֽס:(שמות כג א)

א"כ יש לנו דרך... ג"פ

יברכו המשתתפים בחיזוק דברי התוס'
בברכת ברוך אֲשֶׁר יָקִים אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָֽה הַזֹּאת","807","","1342","True","True","False","","88","37.60.43.186","0","80328","עירובין|לא ע"ב",""),new Message("80334","80332","אם תוס' לא הגיה...קטונתי.","10/09/20 14:38","כא אלול","תש"פ","14:38","מרדכי דב זינגר","בפרט ש"הפסוק" הזה מופיע 12 פעמים בש"ס...
ולא תוקן עד היום...אז אני לא הולך להמציא את הגלגל.

אבל...
השאלה צריכה להישאל.
ולא אתפלא אם מישהו מהראשונים יכתוב הסבר אחר מתוס' ל"פסוק" הזה.
ממידה אחרת שהתורה נדרשת בה....

במיוחד אם כתוס', יש לברר אם כך אמורה להראות מידה זו של "פרט וכלל ופרט". הרי יש כללים לכל מידה.
וגם במידה זו במקרים דלהלן, אין דנים אותם בכו"ו...
1. כלל בעשה ופרט בלא תעשה
2. כלל ופרט המרוחקין זה מזה
3. כלל שאינו מלא
4. כלל הצריך לפרט

אגב.
אשמח לדוגמת "פסוק" כזה בש"ס.
(קיצור מקראות וחיבורם)

יישר כח !","807","","1343","True","True","False","","97","212.76.119.136","0","80328","עירובין|לא ע"ב",""),new Message("80337","80334","דוגמה נוספת","10/09/20 17:47","כא אלול","תש"פ","17:47","יום יום ידרשון","מגילה דף ג -
"ויהי בהיות יהושע ביריחו וישא עיניו וירא והנה איש עומד לנגדו....
מיד - וילן יהושע בלילה ההוא בתוך העמק"
ובתוס' שם: "לא כתיב בהאי קרא כן אלא כשצר על יריחו כתיב וילן בלילה ההוא בתוך העם וכשצר על העי כתיב וילך בלילה ההוא בתוך העמק ודרך הש''ס הוא לקצר הפסוקים ולערבם יחד כמו ונתן הכסף וקם לו".","919","","1343","True","True","False","","138","213.151.41.221","0","80328","עירובין|לא ע"ב",""),new Message("80339","80337","כמה פעמים, צריך כדי שיקרא "דרך" ?","10/09/20 19:11","כא אלול","תש"פ","19:11","מרדכי דב זינגר","ועכ"פ יישר כח !","807","","1343","True","True","False","","103","212.76.119.136","0","80328","עירובין|לא ע"ב",""),new Message("80346","80337","סליחה אבל לא מדויק","11/09/20 05:59","כב אלול","תש"פ","05:59","עלי","שני הפסוקים הם ט ו-יג בפרק ח ביהושע ושניהם בפרשת כיבוש העי, ולא כדברי בעלי התוספות בכיבוש ומצור יריחו, אולם הגמרא רואה בפרשת העי המשך ישיר לכיבוש יריחו ועניין אחד, אבל כאמור שניהם עוסקים בכיבוש העי.
וַיִּשְׁלָחֵם יְהוֹשֻׁעַ וַיֵּלְכוּ אֶל-הַמַּאְרָב וַיֵּשְׁבוּ בֵּין בֵּית-אֵל וּבֵין הָעַי מִיָּם לָעָי וַיָּלֶן יְהוֹשֻׁעַ בַּלַּיְלָה הַהוּא בְּתוֹךְ הָעָם.
וַיָּשִׂימוּ הָעָם אֶת-כָּל-הַמַּחֲנֶה אֲשֶׁר מִצְּפוֹן לָעִיר וְאֶת-עֲקֵבוֹ מִיָּם לָעִיר וַיֵּלֶךְ יְהוֹשֻׁעַ בַּלַּיְלָה הַהוּא בְּתוֹךְ הָעֵמֶק.
מי שבאמת רוצה להסביר מדוע חיברו חז"ל בדרשתם את שני חלקי הפסוקים בשל דמיון המלה העם-העמק שהוא כמו שם משמעון והשימוש פעמיים במלים בלילה ההוא, צריך להסביר את כפל המארבים בסיפור והשינויים ביניהם. אכמ"ל, אולם מבקרי המקרא עשו מהעניין ממש 'צימס' ולי יש הסבר משלי, אבל אינני מעוניין לכותבו כאן כי אינני כדאי ואינני נחשב...","209","","1342","True","True","False","","122","87.71.37.203","0","80328","עירובין|לא ע"ב",""),new Message("80347","80345","והנה עוד אחת:","11/09/20 08:18","כב אלול","תש"פ","08:18","יום יום ידרשון","עירובין סה.
"כל שאין דעתו מיושבת עליו אל יתפלל משום שנאמר בצר אל יורה"

ובתוס' שם:
"פירש בקונטרס בדקתי אחר מקרא זה ואינו בכל הכתובים ושמא בספר בן סירא הוא...
ור"ת מפרש דמהאי קרא קדריש היערוך שועך לא בצר (איוב לו) כלומר בשעת צרה אל תערוך תפלתך כשיש טירוד ובכמה מקומות רגיל הש"ס לקצר המקרא כגון ונתן הכסף וקם לו"","919","","1342","True","True","False","","114","213.151.36.228","0","80328","עירובין|לא ע"ב",""),new Message("80348","80347","ובברכת תוספת שבת תבורך.","11/09/20 11:38","כב אלול","תש"פ","11:38","מרדכי דב זינגר","","807","","1342","False","True","False","","69","37.60.43.186","0","80328","עירובין|לא ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);