var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8021;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8021","0","לכבוד סיום המסכת","10/03/11 19:48","ד אדר ב","תשע"א","19:48","הצטטן","איתא בזוהר הקדוש
האי מאן דירית מסכת חדא ירית עלמא חדא
ומובן לכל כי ירית מסכת לא נקרא כי אם כאשר בקי בה היטב וקנוי לו בנפשו.

(חפץ חיים)","68","","4802","True","True","False","","1492","2.54.166.117","0","0","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8078","8021","ידיעת המסכת - חלק א","13/03/11 16:06","ז אדר ב","תשע"א","16:06","המכריע","מסופר שפעם הגר"א אמר לתלמידיו בעשרת ימי תשובה שראוי שכל אחד יידע מסכת שלימה על בוריה. אחד התלמידים שינן מסכת סוכה, ובחול המועד בשבתם עם רבם אמר שהוא מוכן להיבחן. שאלו הגר"א כמה מחלוקות תנאים יש בסוכה, כמה מחלוקות אמוראים... הלה הבין מיד שמה שנקרא אצלו לדעת מסכת זה עוד לא מה שנקרא אצל הגר"א. אז פתח רבינו את פיו בחכמה והחל מונה את כל הסוכות הכשרות העולות מן המסכת (כנראה כולל גם ירושלמי ותוספתא) ועלו כמנין סוכה (מלא), ואת כל הפסולות ועלו כמנין סכה.

אגב ר' חיים מוולוז'ין העיד על ר' זלמלע אחיו שהוא יודע את כל התורה כולה בעל פה. שאלוהו אם כן מה ההבדל בינו לבין הגר"א. ענה שהגר"א יכול להגיד גם מהסוף להתחלה (מה שאנחנו לא יכולים לעשות אפילו באשרי). הסביר הרב מבריסק, מה הענין בלדעת הפוך. וכי אם ישבחו מישהו שהוא יכול לומר בעמדו על ראשו, יהא בזה איזו מעליותא בידיעת התורה שלו. והסביר שיש דין כתבם על לוח לבך. שאדם יוכל לעצום עיניו ולראות את דברי התורה כאילו הם כתובים לפניו. והגר"א זכה למדה זו, ואכן כשקוראין מן הכתב אפשר לקרוא בקלות מהסוף להתחלה.

ידוע המעשה המובא במנורת המאור על חסיד אחד שהיה כל ימיו משנן מסכת חגיגה ובפטירתו בכתה עליו מרה אשה אחת, ואמרה ששמה חגיגה...

כמו כן ידוע המעשה שישנה מצבה בהר הזיתים שכתוב בה שהנפטר חזר על מסכת אחת (דומני ראש השנה) 4000 פעמים!!!","199","","4799","True","True","False","","329","95.86.81.145","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8079","8078","חלק ב","13/03/11 16:19","ז אדר ב","תשע"א","16:19","המכריע","כשהחילותי למסור שיעור בדף היומי בתחילת המחזור שלפני הנוכחי שמתי לב שאברך יקר אחד נמצא מסכת כן ומסכת לא.כגון לומד אתנו מס' שבת ונעלם בעירובין, נמצא בפסחים נעדר בשקלים וכן על זו הדרך. שאלתיו לפשר הדבר אמר לי שהוא קיבל על עצמו ללמוד כל מהשהוא לומד עד כדי ידיעה על פה. כשלומדים ערובין הוא שינן שבת בעל פה וכן הלאה. הוא סיפר לי שכל אחיו למדו ששה סדרי משנה בעל פה עד גיל 15, ואחר כך עד גיל 17 את ספר שב שמעתתא בעל פה (מדין טו לגמרא).

בתחילת המחזור הנוכחי היו לי שני תלמידים שלמדו מתחילת המחזור, ובכל סוף שבוע היו ערים בליל ששי וחוזרים כמה פעמים על דפי השבוע. כשסיימו מועד, הם לא התחילו יבמות ובמקום זה שיננו את כל ברכות ומועד ונבחנו בארגון "מאן דירית" על 800 דפים בעל פה!!! מדובר על נערים בני 15 בערך.","199","","4799","True","True","False","","182","95.86.81.145","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8139","8078","יש כל כך הרבה סוגי סוכות???","15/03/11 08:00","ט אדר ב","תשע"א","08:00","מתפעל","","148","","4797","False","True","False","","236","94.188.248.67","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8131","8079","אשרי הדור שאלו בניו אשרי הרב שאלו תלמידו","15/03/11 01:02","ט אדר ב","תשע"א","01:02","שלמה שטרסברג","","205","","4797","False","True","False","","275","95.86.88.10","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8163","8139","כתוב בספר "פנינים משולחן הגר"א"","15/03/11 17:15","ט אדר ב","תשע"א","17:15","יאירה","שלושה סוגי סוכות, שמופיעים בהלכה מרומזים באותיות המרכיבות את המילה "סכה":
ס – האות ס' סגורה מארבעת הצדדים, כלומר: זהו הרמז לסוכה בעלת ארבע דפנות.
כ – האות כ' סגורה משלושת הצדדים מרמזת על סוכה בעלת שלוש דפנות.
ה – האות ה' סגורה משני הצדדים, ועוד קו קטן קצר יש לה כדי לרמז על סוכה בעלת שתי דפנות ושלישית טפח, שאף היא כשרה.

מצאתי גם תצוגת סוכות יפה.","192","","4797","True","True","False","","471","95.86.102.138","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8164","8163","ראה גם ספר "סוכה כהלכתה"","15/03/11 17:23","ט אדר ב","תשע"א","17:23","המכריע","","199","","4797","False","True","False","","310","95.86.81.145","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8167","8164","מה אני אראה שם?","15/03/11 22:29","ט אדר ב","תשע"א","22:29","מתפעל","שם מובא הווארט הזה מהגאון?
או ששם אוכל לספור את כל סוגי הסוכות הכשרות והפסולות?

הספר לא תחת ידי ולא אגיע אליו בעתיד הנראה לעין.","148","","4797","True","True","False","","181","213.151.47.125","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8172","8167","לא בשבילך, מתפעל","16/03/11 00:47","י אדר ב","תשע"א","00:47","המכריע","כשמציינים מקור, זה מיועד למי שאולי כן ירצה להסתכל. במקרה הזה התכוונתי ליאירה שנהנתה מתצוגת סוכות. ואכן בספר הנ"ל יש הרבה יותר סוכות מהמספר שמנה הגר"א, והוא ספר יחסית זמין. לצערי עם כל הרצון הטוב אין אפשרות לתמצת אותו... רק לציין שהוא קיים.

גם בהודעה האחרת שלך, התפעלתי שאתה מעדיף שיתמצתו לך תוס' על הדף. בכל אופן אני מתיעץ עמך מה עדיף, אם אין לי כוונה לתמצת (מחוסר זמן או סבלנות או בהירות בחומר), אזי עדיף לא לציין בכלל? בלי נדר אשתדל לעשות כעצתך.","199","","4796","True","True","False","","232","95.86.81.145","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8175","8172","אל תשאל ותענה באותה שורה","16/03/11 01:06","י אדר ב","תשע"א","01:06","שלמה שטרסברג","אני בטוח שגם מתפעל וודאי כל חברי הפורום שמחים לשמוע ולהנות מידיעותיך המרובות

כשמתאים לך להרחיב זה מתאים ליותר חברים, אבל גם כשאין זמן או סבלנות לכך רבים רבים ישמחו לדעת אפילו רק את המקור וכ'

המשך לידע ולהחכים אותנו ככל האפשר
בהערכה רבה
שלמה","205","","4796","True","True","False","","242","95.86.99.138","0","8021","זבחים|קכ ע"ב",""),new Message("8181","8172","תרגיע המכריע","16/03/11 11:35","י אדר ב","תשע"א","11:35","מתפעל","כלל לא ביקשתי כאן לתמצת 176 סוגי סוכות.
רק שאלתי אם אכן יש כל כך הרבה.
אתה אומר שיש אפילו יותר, מה שאומר שבעצם קשה על הגאון שלא מצא את המקרים הנוספים.
בכל מקרה, חס וחלילה מלבקר אותך על תשובותיך היפות המעניינות הפוריות והחשובות שאני מאד נהנה לקרוא. להיפך, אני מעריך מאד את מה שאתה כותב.
וכבר ביארתי בשרשור אחר דעתי בענין ה"עיין".
ובקשת סליחה ומחילה אם כתבתי דבר מה העלול לפגוע חלילה וחס.

תהיה בריא, והמשך להוסיף כאן את הערותיך המחכימות כיד ה' הטובה עליך.
פורים שמח וכט"ס.","148","","4796","True","True","False","","255","94.188.248.67","0","8021","זבחים|קכ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);