var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80188;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","78"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80188","0","כלל ופרט וכלל - דדמי ליה משני צדדים או","06/09/20 23:42","יז אלול","תש"פ","23:42","מתי","נחלקו בכלל ופרט וכלל אם צריך שיהיה דומה לפרט משלוש צדדים או די לו שיהיה דומה משני צדדים.
שניים ושלוש זה מקומי פה, כי יש כאן שלוש צדדים משותפים לכל חלקי הפרט - פרי מפרי, גידולי קרקע וולד ולדות הארץ. אבל במקום שבו יהיו ארבעה דברים משותפים המחלקות תהיה שונה, ארבע ושלוש או ארבע ושניים?","860","","1346","True","True","False","","466","213.151.40.107","0","0","עירובין|כח ע"א",""),new Message("80275","80188","עיין תוספות כאן","08/09/20 09:56","יט אלול","תש"פ","09:56","יום יום ידרשון","לפי מה שהבנתי מדבריו, המחלוקת העקרונית היא האם ללמוד רק מהצדדים החשובים של הפרט או גם מהצדדים ה'גרועים', כלומר שהם פחות מהותיים (וכאן במקרה יש צד אחד מתוך השלושה שהוא פחות מהותי ועליו נחלקו). ודבר זה 'נמסר לחכמים' כלשון תוספות, לדעת מה הצד היותר מהותי ומה פחות.","919","","1344","True","True","False","","95","213.151.36.228","0","80188","עירובין|כח ע"א",""),new Message("80277","80275",">>>","08/09/20 10:07","יט אלול","תש"פ","10:07","אבי גרינבלט","לענ"ד כך העולה מתוס'
למ"ד שעיקר הוא כללא בתרא , די בצד אחד ולמ"ד כללא קמא עיקר , צריך שידמה בכל הצדדים (כך מחולין ובכורות).
לדעת ר"י גם למ"ד כללא בתרא עיקר , כאשר אינם אינם שקולים , צריך שידמה בכל הצדדים.
כמובן חוץ מדברים גרועים מאד בחשיבותם.
הנובע , שאכן כל הסוגיות שהובאו (קידושין,חולין ובכורות) , משמע מהן שצריך לדמות לפרט בכל הצדדים ואפילו למ"ד כללתא בתרא , עיקר.","539","","1344","True","True","False","","76","77.126.151.252","0","80188","עירובין|כח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);