var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80109;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","29"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","20")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80109","0","עד כמה אפשר להחשיב תל המתלקט?","02/09/20 12:10","יג אלול","תש"פ","12:10","איתיאל","מהגמרא עולה שתיאורטית היה אפשר להחשיב את כל העולם כרה"י בגלל האוקיינוס המקיף, אלא שלא עושים זאת, שהרי אי אפשר שכל המדינה / העולם יהיו רה"י. מאידך, ודאי במקום פרטי מחשיבים תל המתלקט.

שאלתי, שאלת רבי ירמיה...
מה הגבול? עד כמה אנו מוכנים להשתמש בתל המתלקט? רק חצר פרטית? רק עיר אחת? חבל ארץ שלם (נניח, את יו"ש - גדר ההפרדה מחד, הירדן מאידך. צריך לסגור כמה פרצות ומצפון ודרום והכול מסודר)?","842","","1352","True","True","False","","512","","0","0","עירובין|כב ע"ב",""),new Message("80111","80109","השאלה היא אם רבים בוקעים בה או לא","02/09/20 12:17","יג אלול","תש"פ","12:17","יום יום ידרשון","ראה תוס' ד"ה דילמא, שגם רבנן מודים במחיצה שעשויה בידי שמים שבקיעת הרבים מבטלת אותה.","919","","1352","True","True","False","","78","213.151.41.221","0","80109","עירובין|כב ע"ב",""),new Message("80122","80111","מה הסברה לחלק בין מחיצה בידי אדם למחיצה בידי שמים?","02/09/20 18:40","יג אלול","תש"פ","18:40","איתיאל","חשבתי לומר:

המחיצה צריכה להראות שיש כאן הפסק. בקיעת הרבים מבטלת את מהות המחיצה. אם המחיצה בידי אדם - הרי שבני אדם התכוונו להפסיק כאן. ואע"פ שהם בוקעים - זה נגד מהות המקום ולא מבטל את המחיצה.

אבל במחיצה בידי שמים, אין כאן כוונה להפסיק, שהרי לא היה אדם שעשאה. וא"כ כשגם רבים בוקעים נמצא שגם אין כוונה להפסיק, וגם בפועל אין הפסק.

זה גם מסביר את סברת חלוקת יהושע את הארץ. שאם ייחדו את המקום בהדיא לרה"י (אע"פ שמצד תנאי השטח זה ראוי לרה"ר, שהרי אותו מעלה ומורד בחו"ל יחשב רה"ר) - כל בקיעת הרבים כאן ארעית, ולא משנה את מהות המקום.","842","","1352","True","True","False","","89","","0","80109","עירובין|כב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);