var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=79955;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("79955","0","בעניין פרצה של מחיצה","27/08/20 23:39","ז אלול","תש"פ","23:39","יאיר לבני","שלום! במקרה שעומד מרובה על הפרוץ אבל הפרוץ יותר מ10 אמות. האם יהיה כשר כי עומד מרובה או לא כי זה יותר מגדר פתח?
אני הבנתי שאין זו מחיצה טובה
מהגמרא עירובין בדף יט לגבי דיומדין אם מקיף בית סאתיים ומאריך בדיומדין אז זו מחיצה כשרה ולא מדין פסים כי עומד מרובה על הפרוץ. אף שהפרוץ שם יותר מ10 אמות.","1170","","1359","True","True","False","","442","213.151.58.5","0","0","עירובין|יט ע"א",""),new Message("79958","79955","מסקנת הגמ'","28/08/20 00:36","ח אלול","תש"פ","00:36","מתי","זו תורת מחיצה עליה ופרצותיה מעשר. אלו תורת פסין עליהן ופרצותיהן בשלוש עשרה ושליש. וזה אם אנחנו אומרים שמוסיף על הדיומד ולא מוסיף פסים.","860","","1358","True","True","False","","69","213.151.50.38","0","79955","עירובין|יט ע"א",""),new Message("79959","79955","אבל באמת צריך להבין...","28/08/20 00:58","ח אלול","תש"פ","00:58","מתי","מה מגדיר מחיצה ומה מגדיר פסין.
הרי פסי ביראות הלמ"מ כמו שכבר הארכנו פה. אז מתי זה יוצא מגדר פסין ונכנס לגדר מחיצה?
תלוי בשימוש שברשות? שימוש של דיר, סהר, מוקצה וחצר שונה משיימוש של בור. אבל במה זה מתבטא?","860","","1358","True","True","False","","76","213.151.50.38","0","79955","עירובין|יט ע"א",""),new Message("79963","79955","להלן","28/08/20 06:22","ח אלול","תש"פ","06:22","אבי גרינבלט","בבארות - פרוץ עד 13.3 לר"י ולר"מ עד 10.
מעבר לזה חובה להוסיף "פשוט".
בחצרות - היה הפרוץ מרובה על העומד המחיצה פסולה מדאורייתא, כלומר, גם מדאורייתא השטח אינו רשות היחיד. וחכמים הוסיפו וגזרו, שגם אם העומד מרובה על הפרוץ, אם יש שם פרצה של עשר אמות הריהי פוסלת את המחיצה.

צורת הפתח - לרוב הפוסקים אין הגבלה על אורכו של הפתח, שבכל מרחק, ואפילו הוא אלף אמה, ‘צורת הפתח’ הבסיסית נשארת. ולדעת הרמב”ם, כאשר רוב היקף העיר ב’צורות הפתח’, עליהם להיות עד אורך של עשר אמות ולא יותר","539","","1358","True","True","False","","77","77.126.151.252","0","79955","עירובין|יט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);