var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7948;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7948","0","מנחת חביתין היא קרבן ציבור?","09/03/11 02:03","ג אדר ב","תשע"א","02:03","המכריע","דומני שזה חידוש גדול. הגמרא דנה לדעת ר' שמעון מדוע לא מנה גם מנחה, שישנה בנדר ונדבה בבמת יחיד ונימא שישנה בציבור בבמה גדולה לפי שהיא חובה הקבוע לה זמן. לכאורה זו מנחת יחיד של הכהן גדול ומביתו היה מביאה. ולכ' אין יכול להביאה בבמה גדולה מלבד לדעת ר' יהודה. ומשמע קצת דמוגדרת כמנחת ציבור (יש לבדוק אם דוחה שבת. אולי אין בעשייתה שום חילול שבת). או דהיה בה דין הקרבה במשכן דוקא אף אם נחשבת לקרבן יחיד. ויל"ע (לאחר שיחוו הלומדים את דעתם).","199","","4804","True","True","False","","1099","212.76.98.50","0","0","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("7968","7948","כעין זה","09/03/11 15:17","ג אדר ב","תשע"א","15:17","דוד כוכב","רמב"ם הלכות מעשה הקרבנות פרק א, ו
"איל העולה ופר החטאת שמקריב כהן גדול משלו ביום הכפורים הרי הן קרבן יחיד".
ואעפ"כ דוחה את השבת.","125","","4804","True","True","False","","98","95.86.88.179","0","7948","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("7975","7968","לענ"ד קרב","09/03/11 15:47","ג אדר ב","תשע"א","15:47","איתן","מנחת חביתין היא מנחת יחיד (מעשה הקרבנות פי"ב ה"ד) ואעפ"כ דוחה את השבת ואת הטומאה, גם לישתה ואפייתה, ככל הקרבנות שקבוע להם זמן (תמידין ומוספין פ"ג הי"ח).
אם כך במה לר' שמעון - אני מניח שהיא כמו פסח, חובה שקבוע לה זמן, וקרבה.
אמנם בברייתא ר"ש אמר "אף ציבור לא הקריבו אלא פסח וחובות הקבוע להם זמן", אבל לענ"ד הוא בא לאפוקי מר' יהודה, ולמעט קרבנות שלא קבוע להם זמן, אבל קרבנות שקבוע להם זמן - קרבים, ואין חילוק בין יחיד לציבור.

המקור הוא הרי פסח, שהוא בעצם קרבן יחיד, ורק מתייחסים אליו כאל קרבן ציבור היות ו"אתי בכינופיא", והעיקר הוא שקבוע לו זמן, ממילא אותו הדבר גם מנחת חביתין.","123","","4804","True","True","False","","183","212.76.119.138","0","7948","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("7982","7975","ראה רשי ותוס'","09/03/11 20:47","ג אדר ב","תשע"א","20:47","המכריע","דומני שמדברי רבותינו מתפרש היטב דלר"ש קרבו בבמה גדולה (מלבד פסחים) רק דברים שישנם בנידר ונידב בבמה קטנה, ועל כן אפילו חטאות הרגלים ור"ח לא קרבו, למרות שקבוע להם זמן. וגם מנחה דס"ל לא קרבה בבמה קטנה, נמצא דאין נידר כוותה בקטנה, אין חובה כוותה באה בגדולה, אף אי הוי ממש קרבן ציבור. עי' היטב ברשי ותוס' כאן.
ואני רק נתעוררתי על משמעות הלשון דנקרא קרבן ציבור, וזו רק משמעות קלה שאפשר להתגבר עליה. אבל לא באתי לדון אם קרב בבמה גדולה לר"ש. (ועי' בעמ' הקודם תוס' שלם על מנחה בבמה לר"ש שנראה שם שלא גרסו כאן כמו אצלינו. אבל לפנינו כן הביאו הגירסה כלפנינו).","199","","4804","True","True","False","","124","95.86.76.203","0","7948","זבחים|קיח ע"א",""),new Message("7995","7982","כן אתה צודק","10/03/11 01:10","ד אדר ב","תשע"א","01:10","איתן","מה שכתבתי היה לפי ההבנה הראשונה בר' שמעון, בברייתא, ע' רש"י שם שלפי ר"ש דוקא פר העלם דבר של ציבור, ופר ושעיר של ע"ז - הם אלו שלא קרבו בבמה דולה, לפי ר' שמעון,
ואילו אתה כתבת לפי מסקנת הגמרא, לפי רב אדא בר מתנה.
(אולי זה גם יסביר את ההבדל שציינת בתוס').","123","","4803","True","True","False","","193","212.76.119.138","0","7948","זבחים|קיח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);