var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=783;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("783","0","בקשה להסבר קטע גמרא","01/09/09 09:55","יב אלול","תשס"ט","09:55","smiz","אני זקוק להסבר הגמרא בדברי שמואל הבאים:
"דשמואל הכי איתמר: אמר שמואל והוא שנדור ובא מאותו היום ואילך..."
- כלומר, איך בדיוק סתרה הגמ' את ההוכחה שהובאה לפני לזה שאפשר להתפיס בעיקרו של דבר?

בתודה מראש","97","","5361","True","True","False","","1022","85.250.251.100","0","0","נדרים|יב ע"א",""),new Message("784","783","בשמחה","01/09/09 10:27","יב אלול","תשס"ט","10:27","הראל","ראשית כל חשוב לדעת לפי איזה פירוש למדת את הקושיה והסוגיה שלפני כן. (ראה לדוגמא ברש"י שמביא 2 פירושים, וכן יש את הר"ן והרא"ש).

בכל אופן - שים לב שהקושיה היתה האם מתפיס בהיתרא או מתפיס במעיקרא. ולא כפי שהשתמע מדבריךָ האם "אפשר להתפיס בעיקרו של דבר".

באופן כללי - המהלך הוא כזה:
הגמרא מתלבטת האם כשיש משהו שבהתחלה (מעיקרא) היה אסור, אבל אח"כ בהמשך יש לו שלבי "היתרא" - האם כעת שאני מתפיס, אם אני מתפיס במעיקרא (ואסור) או בהיתרא.

בשלב של המיתיבי הגמרא הבינה שיש בברייתא מציאות של "מעיקרא" ושל "היתרא", והנה לנו הוכחה (ע"פ דברי שמואל כמובן) שמתפיס ב"מעיקרא".

התירוץ של הגמרא זה שאין במקרה המדובר (וכך יש לגרוס את שמואל) - אין את השלב של "היתרא", אלא במקרה המדובר יש רק שלב של איסור (כך היה "מעיקרא" וכך היה לאורך כל הדרך - תמיד זה היה אסור), ולכן ממקרה זה אין להוכיח מה עושים כאשר יש את 2 האפשרויות ("מעיקרא" ו"היתרא").","46","","5361","True","True","False","","210","84.228.12.52","0","783","נדרים|יב ע"א",""),new Message("803","783","ברוך הבא לחבר ה-50 בפורום ","02/09/09 08:23","יג אלול","תשס"ט","08:23","מנהל הפורום","כן ירבו !

ועוד:
לפי נתוני הסטטיסטיקה של האתר -

** אנחנו עומדים על ממוצע של 1,079 כניסות ליום מתחילת מסכת בבא בתרא.

** הכניסות עד כה בוצעו מ-36 מדינות ברחבי העולם [לפי הדירוג הבא: 1. ישראל (בפער ניכר מכל האחרים) 2. ארה"ב (בפער ניכר מהבאים אחריה ברשימה) 3. קנדה 4. אנגליה 5. צרפת 6. גרמניה 7. בלגיה 8. הולנד 9. רוסיה 10. שודיה ... 35. פולין 36. ספרד.]

** העמודים הנצפים ביותר [חוץ מהדפים/מאמרים המותקנים בדף הבית]: 1. דף הבית 2. הפורום 3. שיעורים ברחבי הארץ 4. לוח חודשי ללימוד.","49","","5360","True","True","False","","127","84.229.79.199","0","783","נדרים|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);