var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=78260;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("78260","0","סודות שלא כדאי לגלות...","07/08/20 02:02","יז אב","תש"פ","02:02","מרדכי דב זינגר","סוד מס' 1
- שבת יב - לא יקרא לאור הנר שמא יטה אמר ר' ישמעאל בן אלישע אני אקרא ולא אטה פעם א' קרא ובקש להטות אמר כמה גדולים דברי חכמים שהיו אומרים לא יקרא לאור הנר (ולא הוסיפו את הסיבה - שמא יטה)
סוד מס' 2
- אמר רבי יצחק עוד אחרת היתה ולא רצו חכמים לגלותה
....מוליכו פחות פחות מד' אמות !
אמאי לא רצו חכמים לגלותה ? (דילמא אתי לאתויי ד' אמות ברה''ר )
משום {משלי כה-ב} כבוד אלהים הסתר דבר

מי יכול לעזור למצא עוד סודות כאלה ?","807","","1361","True","True","False","","449","95.86.120.23","0","0","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78264","78260","הראשון אינו סוד","07/08/20 08:33","יז אב","תש"פ","08:33","איתיאל","לא כתוב שהסתירו אותו. רבי ישמעאל הכיר את החשש, אלא שסבר שהוא לא יכשל: "אני אקרא ולא אטה".

יש במסכת ע"ז בדין גבינות עכו"ם עניין של סוד. עיי"ש שהרב מסבב את התחמיד ששואל ומשיאו לעניין אחר כדי לא לענות לו.","842","","1361","True","True","False","","110","","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78267","78260","יש סוגיה במסכת קידושין","07/08/20 08:39","יז אב","תש"פ","08:39","ישראל קלר","קידושין ע"א עא:
"אבל משפחה שנטמעה נטמעה תאנא עוד אחרת היתה ולא רצו חכמים לגלותה אבל חכמים מוסרים אותו לבניהם ולתלמידיהן פעם אחת בשבוע ואמרי לה פעמים בשבוע" וע"ש שמביאים עוד מקרים.

והרשב"ם במסכת בבא בתרא קכג: מביא שמועה שהייתה יקרה כ"כ שלא רצו לגלותה:
"מרגלית טובה. טעם יקר בעיני כמרגלית שלא הייתי רוצה לגלות ומעיקרא לחדודי הוא דבעי: לאבדה ממני. כלומר לגלותה לאחרים ולחבב הטעם היה אומר כן:"","881","","1361","True","True","False","","47","2.55.25.180","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78284","78264","אז איך אתה מסביר משפט זה....","07/08/20 13:40","יז אב","תש"פ","13:40","מרדכי דב זינגר","כמה גדולים דברי חכמים שהיו אומרים "לא יקרא לאור הנר"
מה גדול בדברי חכמים אלו יותר מכל גזרותיהם ?","807","","1361","True","True","False","","62","95.86.120.23","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78271","78267","ועשיתי חיפוש בש"ס","07/08/20 08:45","יז אב","תש"פ","08:45","ישראל קלר","פה בפורטל של המילה "לגלותה" ומצאתי רק את זה, אבל ייתכן שיש עוד בצורות אחרות.","881","","1361","True","True","False","","50","2.55.25.180","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78285","78267","יישכ. והזכרתני כעת את המשנה בסוף עדויות","07/08/20 13:53","יז אב","תש"פ","13:53","מרדכי דב זינגר","הֲלָכָה לְמֹשֶׁה מִסִּינַי. שֶׁהֶרְאָה לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְמֹשֶׁה בְּסִינַי דּוֹר דּוֹר וְדוֹרְשָׁיו, וְהֶרְאָהוּ שֶׁאֵין אֵלִיָּהוּ בָּא לְטַמֵּא וּלְטַהֵר, לְרַחֵק וּלְקָרֵב, לְבָרֵר סְפֵק מִשְׁפָּחוֹת הַמְטֻמָּעוֹת מִי נִטְמָע וּמִי לֹא נִטְמָע, אֶלָּא יַנִּיחֵם וְהֵם כְּשֵׁרִים לֶעָתִיד לָבֹא, דַּהֲלָכָה הִיא מִשְׁפָּחָה שֶׁנִּטְמְעָה נִטְמְעָה: אֶלָּא לְרַחֵק הַמְקֹרָבִים בִּזְרוֹעַ. שֶׁהַכֹּל מַחֲזִיקִים אוֹתָן בִּפְסוּלִים, אֶלָּא שֶׁנִּתְקָרְבוּ בִּזְרוֹעַ. אֲבָל מִשְׁפָּחָה שֶׁנִּטְמְעָה מֵחֲמַת שֶׁלֹּא נוֹדַע פְּסוּלָהּ, יַנִּיחֶנָּה בְּכַשְׁרוּתָהּ:","807","","1361","True","True","False","","82","95.86.120.23","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78273","78271","ויש פעמים שיש טעם שלא רצו לגלות את הסיבה","07/08/20 09:07","יז אב","תש"פ","09:07","ישראל קלר","עבודה זרה לה ע"א
"אמר עולא כי גזרי גזירתא במערבא לא מגלו טעמא עד תריסר ירח"","881","","1361","True","True","False","","39","2.55.25.180","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78287","78284","ההבנה בפסיכולוגיה האנושית","07/08/20 14:34","יז אב","תש"פ","14:34","איתיאל","אדם ודאי לא מתכוון להטות בשבת.

אלא שחכמים הכירו את נפש האדם, שכאשר הוא שקוע בקריאה הוא בהיסח הדעת בא להטות.

רוב הגזירות הן הרחקת הדומה. שאם נתיר זה עלול לדמות ולהתיר דבר אחר וכו'. ואז באמת אומר הת"ח: אני רחוק מזה ואין חשש אצלי. אבל כאן הגזירה הוא משום חשש מוחשי, שקיים גם בת"ח.

וזהו "כמה גדולים דברי חכמים".","842","","1361","True","True","False","","109","","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78292","78284","ראה גר"א (וגם עין אי"ה)","07/08/20 16:15","יז אב","תש"פ","16:15","אבי גרינבלט","מספר קול אליהו דברים פרק יז פסוק יז:

"בפסוק (שם יז. יז) ולא ירבה לו נשים ולא יסור לבבו וגו', איתא בגמרא במס' סנהדרין (דף כ"א ע"ב) אר"י מפני מה לא נתגלו טעמי תורה שהרי שתי מקראות נתגלו טעמן נכשל בהן גדול העולם, כתיב לא ירבה לו נשים אמר שלמה אני ארבה ולא אסור, וכתיב (מלכים א' יא. ד) ויהי לעת זקנת שלמה נשיו הטו את לבבו וגו' ע"ש, לפי"ז יש לפרש מה דאיתא במס' שבת (דף י"ב ע"ב) לא יקרא לאור הנר שמא יטה א"ר ישמעאל בן אלישע אני אקרא ולא אטה פעם אחד קרא והטה (כפי עדותו של ר' נתן שם) אמר כמה גדולים דברי חכמים שהיו אומרים לא יקרא לאור הנר וכו' ע"ש, יש לפרש דה"ק דהנה שם (דף י"א ע"א) בהמשנה נאמר סתם לא יקרא לאור הנר, בלי נתינת טעם וסבה על איסור הקריאה לאור הנר, ואולם בברייתא מפורש הטעם דמפני זה לא יקרא לאור הנר שמא יטה, והנה ר' ישמעאל בראותו סבת האיסור חישב בדעתו אני אקרא ולא אטה, כדרך שאמר שלמה המלך ע"ה אני ארבה ולא אסור, כנז"ל, ולכן לבסוף אחר שנכשל רבי ישמעאל, אז אמר כמה גדולים דברי חכמים ר"ל דברי חז"ל במשנתנו שאמרו לא יקרא לאור הנר, ולא נתנו הטעם על האיסור כי ע"י הנתינת הטעם הי' הפתח והמבוא לטעות ולהכשל, אבל בלא זה הי' גזרת חכמים".

עין אי"ה

שבת שלום ומבורך","539","","1361","True","True","False","","142","77.125.5.89","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78294","78287","אכן. כל גזירות חז"ל מבוססות על הבנת הנפש","07/08/20 16:39","יז אב","תש"פ","16:39","מרדכי דב זינגר","","807","","1361","False","True","False","","53","95.86.120.23","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78293","78292","איפה לוחצים על "תודה רבה גדולה" ?","07/08/20 16:37","יז אב","תש"פ","16:37","מרדכי דב זינגר","תבורך עם כל החברים היקרים משבת מקור הברכות.
...שימחת אותי.","807","","1361","True","True","False","","61","95.86.120.23","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78295","78293","חיברתי לך הכל יחד.....","07/08/20 17:09","יז אב","תש"פ","17:09","אבי גרינבלט","הַבִּיטוּ אֶל אַבְרָהָם אֲבִיכֶם וְאֶל שָׂרָה תְּחוֹלֶלְכֶם כִּי אֶחָד קְרָאתִיו וַאֲבָרְכֵהוּ וְאַרְבֵּהוּ.
כִּי נִחַם ה' צִיּוֹן נִחַם כָּל חָרְבֹתֶיהָ וַיָּשֶׂם מִדְבָּרָהּ כְּעֵדֶן וְעַרְבָתָהּ כְּגַן ה'
שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יִמָּצֵא בָהּ תּוֹדָה וְקוֹל זִמְרָה.

ושוב , שבת שלום ומבורך","539","","1361","True","True","False","","84","77.125.5.89","0","78260","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("78296","78295","וזו המילה שתפסה את עייני...","07/08/20 17:54","יז אב","תש"פ","17:54","מרדכי דב זינגר","כִּי נִחַם ה' צִיּוֹן נִחַם כָּל חָרְבֹתֶיהָ
וַיָּשֶׂם מִדְבָּרָהּ כְּעֵדֶן וְעַרְבָתָהּ כְּגַן ה'","807","","1361","True","True","False","","61","95.86.120.23","0","78260","שבת|קנג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);