var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7755;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7755","0","מלחמת עמלק","06/03/11 23:40","ל אדר א","תשע"א","23:40","המכריע","מלחמת עמלק שמע. מלחמה לה' בעמלק - מחר וגו'. אמרו דורשי רשומות מלחמה לה' בעמלק הנקרא "מחר". אומר הפתגם מה הוא היום הכי עמוס בשבוע? מחר... הדחיינות בעבודת ה' היא העמלק המקרר ומכלה כל חלקה טובה. אל תאמר לכשאפנה אשנה שמא (ודאי) לא תיפנה. וכל מעשיהם של צדיקים במהירות כמאמר הלוצאטו.

זו הקריאה של פורים, ועוד מעט פרשת זכור. ולכן לא עוולה לדון בענין.

רומזי רמזים אמרו על כך. עמל"ק ראשי תיבות; עוד לא, מחר, לא עכשיו, קשה לי...

ומצד שני לעולם לא מאוחר מדי. שהרי לשם מה סיפרו כאן חז"ל על רחב הזונה שמ' שנים זינתה ולא הניחה שר ונגיד וכולי. ללמדך שככל שאדם נפל והיה שקוע בחטא יכול הוא לצאת מזה ולתקן הכל. נישאה ליהושע ועמדו מזרעה גדולי עולם כדאיתא בחז"ל. אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן!","199","","4801","True","True","False","","1116","95.86.81.133","0","0","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7759","7755","צא הלחם בעמלק מחר","07/03/11 00:39","א אדר ב","תשע"א","00:39","שלמה שטרסברג","רש"י פירש "מחר בעת המלחמה" וכפי שמבאר המשכיל לדוד שהיה קשה לרש"י לשון ניצב שהיא לשוןו הוה ולחא לשון עתיד ולכן ביאר את המילח מחר לבזמן המלחמה

ומה נפלאים דברי הנציב במקום לאורך כל הפסוקים שיש להתנהג בדרך הטבע ולהתכונן כפי שבני אדם מתכוננין ולכן פירש כאן " מחר - שהיה נדרש הכנה למלחמה לפקוד אנשים וכדומה (הצורך להתכונן) ע"כ ראה להעביר המלחמה על מחר" וכן המשך ביאורו לפסוקים על זה הדרך עיין שם

ונראה שכיוון שפסוק זה אין לו הכרע (יומא נב:) היינו שלא ברור האם המילה מחר דבוקה לפניה או לאחריה יבאר הנציב שמשה ניצב כבר עכשיו בתפילה וכ' וליהושע שזקוק להתארגנות פיסית לקראת המלחמה משה נותן זמן עד מחר כדי שיוכל להתכונן כמו שצריך לקרב","205","","4800","True","True","False","","307","95.86.96.79","0","7755","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7769","7755","עוד בעניין "ואם לא עכשיו אימתי"","07/03/11 07:50","א אדר ב","תשע"א","07:50","דוד כוכב","מסכת שבת דף קנג ע"א:
"תנן התם (אבות ב, י), רבי אליעזר אומר: שוב יום אחד לפני מיתתך.
שאלו תלמידיו את רבי אליעזר: וכי אדם יודע איזהו יום ימות? - אמר להן: וכל שכן, ישוב היום שמא ימות למחר, ונמצא כל ימיו בתשובה. ואף שלמה אמר בחכמתו: (קהלת ט) בכל עת יהיו בגדיך לבנים ושמן על ראשך אל יחסר.
אמר רבן יוחנן בן זכאי: משל למלך שזימן את עבדיו לסעודה, ולא קבע להם זמן. פיקחין שבהן קישטו את עצמן וישבו על פתח בית המלך, אמרו: כלום חסר לבית המלך? טיפשין שבהן הלכו למלאכתן, אמרו: כלום יש סעודה בלא טורח? בפתאום ביקש המלך את עבדיו. פיקחין שבהן נכנסו לפניו כשהן מקושטין, והטיפשים נכנסו לפניו כשהן מלוכלכין. שמח המלך לקראת פיקחים, וכעס לקראת טיפשים. אמר: הללו שקישטו את עצמן לסעודה - ישבו ויאכלו וישתו, הללו שלא קישטו עצמן לסעודה - יעמדו ויראו".

רות פרק ג, יח:
וַתֹּאמֶר שְׁבִי בִתִּי עַד אֲשֶׁר תֵּדְעִין אֵיךְ יִפֹּל דָּבָר כִּי לֹא יִשְׁקֹט הָאִישׁ כִּי אִם כִּלָּה הַדָּבָר הַיּוֹם.
מדרש זוטא רות פרשה ד, ילקוט שמעוני רות רמז תרח:
"ויקח בועז את רות. אמרו אותו הלילה שבא עליה מת".

פסחים דף ט ע"א, עבודה זרה מא ע"א, נדה טו ע"ב:
"תניא: חבר שמת והניח מגורה מליאה פירות, ואפילו הן בני יומן - הרי הן בחזקת מתוקנין... כדרבי חנינא חוזאה. דאמר רבי חנינא חוזאה: חזקה על חבר שאין מוציא מתחת ידו דבר שאינו מתוקן".

סנהדרין צה ע"א:
"מאי (ישעיהו י') עוד היום בנב לעמד? - אמר רב הונא: אותו היום נשתייר מעונה של נוב. אמרי ליה כלדאי: אי אזלת האידנא - יכלת לה, ואי לא - לא יכלת לה. אורחא דבעא לסגויי בעשרה יומא סגא בחד יומא, כי מטו לירושלם שדי ליה ביסתרקי עד דסליק ויתיב מעילוי שורה, עד דחזיוה לכולה ירושלם. כי חזייה איזוטר בעיניה, אמר: הלא דא היא קרתא דירושלם דעלה ארגישית כל משיריתי, ועלה כבשית כל מדינתא? הלא היא זעירא וחלשא מכל כרכי עממיא דכבשית בתקוף ידי, עלה וקם ומניד ברישיה, מוביל ומייתי בידיה על טור בית מקדשא דבציון, ועל עזרתא דבירושלם. - אמרי: נישדי ביה ידא האידנא! - אמר להו! תמהיתו, למחר אייתי לי כל חד וחד מינייכו גולמו הרג מיניה. מיד (מלכים ב' י"ט) ויהי בלילה ההוא ויצא מלאך ה' ויך במחנה אשור מאה שמונים וחמשה אלף וישכימו בבקר והנה כלם פגרים מתים. אמר רב פפא: היינו דאמרי אינשי בת דינא - בטל דינא".","125","","4800","True","True","False","","236","212.76.107.54","0","7755","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7772","7769","תיקון הטבל","07/03/11 08:57","א אדר ב","תשע"א","08:57","המכריע","הן אמנם הסוגיא בשבת ועובדא דבועז הן ממש מענייננו, ואפשר כמובן להוסיף עוד הרבה בשבח הזריזות המלוקטים בכל ספרי המוסר בעניינו. אבל חזקה על חבר הוא נושא אחר, שם עניינו מפני שלא להכשיל את בני ביתו. (מצד מצוה זה נידון בפוסקים, יו"ד סי' א', יתכן שכל זמן שאינו רוצה לאכול אין חלות למצוה. עי גם רש"י סו"פ השולח בחילוק בין מעשר לביכורים). וגם עניינא דסנהדרין הוא קצת נושא אחר, זה יותר ענין של חלון הזדמנויות שצריך לתפוס אותו.","199","","4800","True","True","False","","132","95.86.81.133","0","7755","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7782","7772","המכנה המשותף "מחר"","07/03/11 11:14","א אדר ב","תשע"א","11:14","דוד כוכב","הדגשתי בעניין חבר "ואפילו הן בני יומן", וכדאמרי אינשי אל תדחה למחר וכו'.
וכן בסנהדרין מכשולו בא לו על שדחה דוקא למחר.

קרוב לזה שמילה [בזמנה] זמנה לכתחילה כל היום למרות שמשהה ערל, רק ראוי מדין זריזין.","125","","4800","True","True","False","","125","212.76.107.54","0","7755","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7819","7782","קדירא דבי שותפי","07/03/11 15:53","א אדר ב","תשע"א","15:53","המכריע","גם בני יומן הטעם משום לא להכשיל, ואין זה קשור לנושא הזריזות. וכן סנחריב זו היתה הזדמנות מסויימת. תיאורטית היה יכול להיות שדוקא מחר יהא הזמן ובאותו יום היה נכשל. יש גם מהלך כזה של הדוחק את השעה.
(טעמי שעדיף מכנה משותף צר אבל משמר את הניחוח המדויק, מאשר מכנה משותף רחב ומקיף המדלל את המסר).","199","","4800","True","True","False","","196","95.86.81.133","0","7755","זבחים|קטז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);