var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7749;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7749","0","בסוגיא דקרבו עולות ולא שלמים","06/03/11 23:25","ל אדר א","תשע"א","23:25","המכריע","א.הגמ' שואלת מהפסוק שלמים לה' פרים, נראה שהגמ' בתחילה עונה אימא גם שלמים ושוב דוחה מברייתא מפורשת ששלמים לא ומשיבה כמ"ד לא שלמים. לכאורה לא ברור מה התשובה אם כן על הפסוק שלמים לה' פרים.

ב. מאי טעמיה דמ"ד קרבו שלמים, מהבל, מחלביהן, שלמים הקרב אימוריו ולא כולו. לכ' צריך ביאור הרי עד המבול היו אסורין באכילת בשר, ולמה לא יקריב כל הבשר. וייתכן שאף שהבשר לא נאכל מ"מ אין להקריבו בשלמים. ועוד י"ל ע"פ תירוץ אחד של תוס' בסנהדרין שהיה אדם הראשון אסור להרוג בהמה בשביל לאכול אבל בהמה שמתה היה שרי לאכול בשרה. לפי זה שפיר גם אם שחט לקרבן שזה הותר לו, שוב היה רשאי לאכול הבשר.

ג. מה שמועה שמע יתרו ובא, י"א מתן תורה וי"א מלחמת עמלק וי"א קריעת ים סוף. אומרים בעלי המוסר הרי כל העולם שמע, כמתואר בגמ' לפחות את קריעת י"ס ומתן תורה. אלא יש שלמוע ויש לשמוע. (כי שומע יוסף), עיש ברש"י). הם שמעו והלכו הלאה, הוא שמע היטב בקשב פנימי והסיק מסקנות. הם נשארו גויים מרוחקים, והוא זכה שבני בניו ישבו בלשכת הגזית.

ד. אגב אם בניו לא נולדו אחר גיורו אלא גיירם עמו כמובא ברש"י על התרה פ' בהעלתך, א"כ אינן מתייחסים אחריו ומדוע זה נקרא שבני בניו (רק ביולוגית) ישבו בלשכת הגזית (ששם מייחסים!).

- את הדרוש בנושא הזה, ראה בקטע נפרד -","199","","4803","True","True","False","","940","95.86.81.133","0","0","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7754","7749","לגבי הערה ד.","06/03/11 23:34","ל אדר א","תשע"א","23:34","משיב מאורות דף היומי","לעניין שהם פוטרים אותו מפו"ר","142","","4803","True","True","False","","252","85.130.130.141","0","7749","זבחים|קטז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);