var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7720;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7720","0","מעשה בבהמי אחד","04/03/11 15:12","כח אדר א","תשע"א","15:12","המכריע","ראה בתוס' ד"ה לא ירד, סיפור יפהפה מבראשית רבה.

זה מזכיר סיפור עממי על הויכוח שנדרשו היהודים לספק מתמודד מול כומר מלומד. התנדב יהודי אחד פשוט מאד. החוקים נקבעו שלכל אחד המתמודדים רובה ביד, ואם הנשאל אמר בפה מלא אני לא יודע, השני יורה בו במקום. עמדו היהודי והכומר זה מול זה, כיבד הכומר את היהודי לפתוח ראשון. שאל אותו היהודי מה פירוש בפרשת ויצא של המילים "ואנכי לא ידעתי", השיב הכומר בשפה המדוברת לעיני כל העם "אני לא יודע".... ירה בו היהודי ללא טענות ומענות. ליהודים היתה אורה.

שאל הרב את היהודי איך עלית על גאונות שכזו? השיב הבהמי, למדתי פרשת ויצא ולא הבנתי פירוש מילים אלו בלשון הקדש. ניגשתי לאיזה אברך בבית כנסת, שאלתיו מה פירוש "ואנכי לא ידעתי", ענני "אני לא יודע", שאלתי את המו"צ ואמר לי באותם מילים. אפילו את הרב שאלתי וענה לי גם כן כנ"ל. אמרתי בליבי מה שהדיין שלנו ואפילו הרב שלנו לא יודעים, יידע איזה כומר בור?...","199","","4805","True","True","False","","1197","95.86.83.233","0","0","זבחים|קיג ע"א",""),new Message("7723","7720","יפה!","04/03/11 15:33","כח אדר א","תשע"א","15:33","student","העלה בי חיוך, תודה.

דרך אגב, הסיפור הנפלא על הבהמי, הזכיר לי סיפור אחר מבראשית רבה על "חד עמא דארעא א"ל לר' הושעיה אין אמרת לך חדא מילתא טבא את אמרת בצבורא מן שמי" -
זכרוני בוגד בי, אבל אני זוכר במעורפל אמרה מהמסכתות האחרונות שמדובר שם על כך שאשרי עם ישראל שאפילו הדיוטות מחדשים בתורה (מסכת שבועות?).","177","","4805","True","True","False","","145","84.228.142.234","0","7720","זבחים|קיג ע"א",""),new Message("7726","7723","המדרש","06/03/11 01:12","ל אדר א","תשע"א","01:12","דוד כוכב","בראשית רבה (דפוס וילנא) פרשת וישלח פרשה עח:
"חד עמא דארעא א"ל לר' הושעיה אין אמרת לך חדא מילתא טבא את אמרת בצבורא מן שמי, א"ל מה היא, א"ל כל אותן הדורונות שנתן אבינו יעקב לעשו עתידין אומות העולם להחזירן למלך המשיח לעתיד לבא, מאי טעמיה (תהלים עב) מלכי תרשיש ואיים מנחה ישיבו, יביאו אין כתיב כאן אלא ישיבו א"ל חייך מלה טבא אמרת ומן שמך אנא אומר לה".


נוסח כת"י, הוצאת תיאודור-אלבק:
"חד עם דארע אמר ליה לר' הושעיא אין אמרית לך חדא מילה טבא את אמ' לה משמי בציבורא, אמר ליה מה היא אמר ליה כל הדוריות שנתן אבינו יעקב לעשו עתידין אומות העולם להחזירן למלך המשיח לעתיד לבוא, מה טעם מלכי תרשיש ואיים מנחה (תהלים עב י) יביאו אין כת' אלא ישיבו (תהלים עב) אמר ליה חייך מילה טבא אמרת, משמך אנא אמ' לה".","125","","4803","True","True","False","","300","95.86.76.72","0","7720","זבחים|קיג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);