var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7719;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7719","0","חצירות היו בירושלים","04/03/11 15:06","כח אדר א","תשע"א","15:06","המכריע","ידוע מה שמביא רש"י שהוא מפני שהיו מטמאין את הכהן השורף, ולא רצו שייגרם זלזול וזהו מעלה עשו בפרה.

מענין להוסיף שבפירוש המשנה להרמב"ם פ"ג דפרה מ"ג מביא תוספתא שבתחילה כך עשו עולי גולה מפני שלא היה להם איש טהור. וכך נעשה כשייבנה בית המקדש וכולנו טמאי מתים, אזי כל המתעסקים יוצרכו להיות טהורים באופן זה וזה מאבטח שלא תיבטל מצות אפר פרה. אבל כשיש לנו דרך לטהר כותב הרמב"ם שעדיף אדם טמא שטבל והוזה מאשר מי שבחזקת שלא נטמא! שהתורה מעידה עליו שהוא טהור. (מה שנקרא בלשון העם אדם שהיה מאושפז בחולי הנפש ונתרפא יש לו תעודה שהוא בריא מה שאין לסתם אדם...).

לא ברור שם לגמרי אם הרמב"ם סובר שכשהיה אפר פרה באמת לא עשו זאת רק עולי גולה, או שתמיד עושים זאת אלא שרק לגבי הממלאים לצורך ההזיה על השורף ולא לשאר המתעסקים.","199","","4806","True","True","False","","1011","95.86.83.233","0","0","זבחים|קיג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);