var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76954;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76954","0","גלות עשרת השבטים ובין הזמנים","30/07/20 23:34","ט אב","תש"פ","23:34","מרדכי דב זינגר","לפני שאנו יוצאים לבין הזמנים....
הזכרנו היום בקינות ...את גלות עשרת השבטים...

אז הגמרא מספרת לנו היום
א. את הסיבה למה הם גלו
ב. ממה אנו צריכים להיזהר בבין הזמנים

עשרת השבטים גלו בגלל ש....
היו נהנתנים בדיומסת ובטלו תורה ויצאו לתרבות רעה - רש"י.
תופעה דומה מצאנו אצל רבי אליעזר בן ערך
שיצא לבין הזמנים לדיומסת...נמשך/התמכר לנופש....ושכח תלמודו.

אז....
שנזכה להנות מעולמו של הבורא
וקויי ה' יחליפו כח
שבת שלום","807","","1373","True","True","False","","502","95.86.117.62","0","0","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76955","76954","ראב"ע לא יצא לבין הזמנים, אלא לגור שם","30/07/20 23:43","ט אב","תש"פ","23:43","איתיאל","ואכן יש אומרים שהוא רבי נהוראי האומר בפרקי אבות "הוי גולה למקום תורה, ואל תאמר שהיא תבוא אחריך, שחבריך יקיימוה בידיך, ואל בינתך אל תשען".

וזה תואם אחד לאחד לכל המעשה, איך אמר בתחילה שחבריו יבואו אחריו (כלשון אשתו: מי הולך אחרי מי, העכברים אחרי הפת או הפת אחרי העכברים).

ואיך שכח תלמודו וקרא "החרש היה לבם" במקום "החדש הזה לכם".

ואגב, הפשט ודאי שזה טעות באותיות הדומות.

אך לא לחינם יצא פסוק זה.

ר"א בן ערך היה בשיטת שהעיקר הלב. לב טוב הוא הדרך שבה ידבק האדם, ויתרחק מלב רע. ובזה השתבח בו רבו "רואה אני דברי ראב"ע מדבריכם, שבכלל דבריו דבריכם".

לכן הוא כמוכיח את חבריו שלא באו אחריו, אל הלב, "החרש היה לבם?!".

מה גם שהוא כמעיין המתגבר, היה בעל עיון וחידוש. לכן היה בפסוק "החדש הזה לכם" שעניינו החידוש, שניתן הכוח בידי ישראל לחדש (חודשים, ואפילו נגד המולד).

ומעניין שלמרות שרבו שיבחו שהעיקר הלב, המסקנה מהמעשה היא ש"שכן טוב" (בעיר המגורים, יבנה לעומת דיומסת / אמאוס) ו"חבר טוב" (לילך אחרי חבריו) עיקר.","842","","1373","True","True","False","","117","","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76971","76954","והנה, השנה, הרבה אדמו"רים מחמירים שלא","31/07/20 09:17","י אב","תש"פ","09:17","Almuaddib","לצאת ולנפוש בשווייץ ובאוסטריה כמנהגם משנים שנימה...","107","","1372","True","True","False","","127","87.68.129.191","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76976","76954","והמדהים שאין בכל הש"ס מימרה משמו!!","31/07/20 10:12","י אב","תש"פ","10:12","אבצן","חוץ מן המימרה של הוי גולה למקום תורה, למ"ד דהוא ר"א.

נ.ב.
זה לא מדויק, בהמשך האשכול ביארתי.","785","","1372","True","True","False","","58","109.226.59.2","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76960","76955","איקלע להתם - זמני","31/07/20 01:09","י אב","תש"פ","01:09","מרדכי דב זינגר","ואח"כ....אימשיך בתרייהו.
אבל מטרתו היתה זמנית...עיירת נופש.
הרבה מגדולי ישראל יצאו ויוצאים לנופש להחליף כח.","807","","1372","True","True","False","","72","95.86.117.62","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76961","76955","יש"כ. והדברים מאירים","31/07/20 01:11","י אב","תש"פ","01:11","מתי","ובמיוחד ההבנה במשנה באבות.
ולעניין בין הזמנים, אף שכדבריך היה שם עניין של מגורים ולא חופשה. אבל עדיין יש ללמוד לאן הולכים ומה עושים וגם לתקופה קצרה של בין הזמנים.","860","","1372","True","True","False","","80","95.86.116.144","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76974","76955","החרש היה לבם נאמר כתוכחה לו","31/07/20 10:09","י אב","תש"פ","10:09","אבצן","כתבת:
ר"א בן ערך היה בשיטת שהעיקר הלב. לב טוב הוא הדרך שבה ידבק האדם, ויתרחק מלב רע. ובזה השתבח בו רבו "רואה אני דברי ראב"ע מדבריכם, שבכלל דבריו דבריכם".

לכן הוא כמוכיח את חבריו שלא באו אחריו, אל הלב, "החרש היה לבם?!".

אכן הרעיון יפה, אך יותר מסתבר שהיה זה כתוכחה לו, כפשט הגמ', כיצד אתה ר"א שהנך רואה עיקר בלב, נהיה ליבך חרש??","785","","1372","True","True","False","","53","109.226.59.2","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76987","76955","ויחדו יהיו תמים עם דברי המדרש שהביא מתי","31/07/20 12:07","י אב","תש"פ","12:07","מרדכי דב זינגר","יישר כח","807","","1372","True","True","False","","51","95.86.117.62","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76962","76960","בגמ', אכן...","31/07/20 01:14","י אב","תש"פ","01:14","מתי","דבריו מכוונים על דברי המדרש רבה קהלת ז' טו
חמישה תלמידים היו לו לרבי יוחנן בן זכאי, כל זמן שהיה קיים היו יושבין לפניו. כשנפטר הלכו ליבנה, והלך ר' אלעזר בן ערך אצל אשתו לאמאוס, מקום מים יפים ונוה יפה, המתין להם [ר' אלעזר לחבריו] שיבואו אצלו, ולא באו! כיון שלא באו ביקש לילך אצלם, ולא הניחתו אשתו, אמרה: מי צריך למי? אמר לה: הן צריכין לי. אמרה לו: חמת העכברים - מי דרכו לילך אצל מי, העכברים אצל החמת או החמת אצל העכברים? שמע לה וישב לו עד ששכח תלמודו. מאחר זמן באו אצלו שאלו אותו: פת חיטין או פת שעורים - מי טוב אוכלה בלפתן? [=האם טוב לאוכלה בלפתן?] ולא ידע להשיבן!","860","","1372","True","True","False","","109","95.86.116.144","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76963","76960","וראה בבן יוידע באריכות על זה.","31/07/20 01:15","י אב","תש"פ","01:15","מתי","","860","","1372","False","True","False","","61","95.86.116.144","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76973","76960","ממדרש קוהלת רואים שזה לא היה לנופש","31/07/20 10:07","י אב","תש"פ","10:07","אבצן","אלא הלך אצל אשתו, שהיה זה מקום מגורי אשתו [כנראה הוריה] והלך לשם ונמשך שם.","785","","1372","True","True","False","","53","109.226.59.2","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("78004","76962","דחיית המשל","02/08/20 00:39","יב אב","תש"פ","00:39","איתיאל","לכאורה המשל נכון.

ויש לבאר שהמשל מתייחס לתלמידים כאל עכברים (כינוי מעליב בפני עצמו), שהם צריכים את הרב. והאמת שלא פחות ממה שהתלמידים צריכים את הרב - הרב צריך את התלמידים.

וכפי שלימד רבן יוחנן בן זכאי, רבם: "אם למדת תורה הרבה - אל תחזיק טובה לעצמך - כי לכך נוצרת".","842","","1370","True","True","False","","93","213.151.52.35","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("78021","76973","אמאוס-לטרון היתה עיר נופש","02/08/20 10:54","יב אב","תש"פ","10:54","מרדכי דב זינגר","ככה משמע מהארכיולוגיה שם
(צומת לטרון)","807","","1370","True","True","False","","46","31.44.131.231","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76983","76976","יש עוד מימרות","31/07/20 11:06","י אב","תש"פ","11:06","אבי גרינבלט","של רבי נהוראי","539","","1372","True","True","False","","58","77.125.5.89","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76985","76983","ור' נחמיה...","31/07/20 11:59","י אב","תש"פ","11:59","מרדכי דב זינגר","מעניין אם הם לפני או אחרי...
ואם בכלל יש נ"מ.","807","","1372","True","True","False","","55","95.86.117.62","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76991","76985","תוכל להסביר כוונתך ?","31/07/20 12:46","י אב","תש"פ","12:46","אבי גרינבלט",".","539","","1372","True","True","False","","42","77.125.5.89","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76994","76991","בבקשה","31/07/20 14:04","י אב","תש"פ","14:04","מרדכי דב זינגר","אבצן אמר שאין עוד מימרא בשמו בש"ס.
(דוקא מופיע 3 פעמים בחגיגה ואחד בחולין)
ואז הזכרת שמופיע ע"ש נהוראי
וע"כ הזכרתי שמופיע גם ע"ש נחמיה.

תנא לא ר''מ שמו אלא רבי נהוראי שמו ולמה נקרא שמו ר''מ שהוא מאיר עיני חכמים בהלכה ולא נהוראי שמו אלא רבי נחמיה שמו ואמרי לה רבי אלעזר בן ערך שמו ולמה נקרא שמו נהוראי שמנהיר עיני חכמים בהלכה
(ערובין יג)","807","","1372","True","True","False","","82","95.86.117.62","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76995","76994","אדייק - אין לנו שום הלכה בשמו בש"ס","31/07/20 14:39","י אב","תש"פ","14:39","אבצן","מה שהוא אמר תלמוד בבלי מסכת חולין דף קו עמוד א
וידיו לא שטף במים, אמר ר"א בן ערך: מכאן סמכו חכמים לנטילת ידים מן התורה.

זה לא הלכה, אלא דרשה מפסוק.","785","","1372","True","True","False","","66","109.226.59.2","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("76996","76995","ראה היימן על רבי אלעזר בן ערך","31/07/20 14:57","י אב","תש"פ","14:57","אבי גרינבלט","אכן הלכה כפשוטה , ככה"נ שלא (מציין את ה'מאמר' אך אינה להלכה כמדומני).
כמה מידות טובות - לב טוב , בודאי.","539","pdf","1372","True","True","False","","67","77.125.5.89","0","76954","שבת|קמז ע"ב","0-pdf"),new Message("77002","76996","ולכן לא נשאר לנו מתורתו "אך" הלכות אחדות","31/07/20 16:40","י אב","תש"פ","16:40","מרדכי דב זינגר","כנראה זה מה שהתכוונת
שזה הנוסח שכתב היימן (שהביא הרב גרינבט)
וכי נט"י זו לא הלכה ?","807","","1372","True","True","False","","58","95.86.117.62","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("77004","77002","נט"י - שלמה המלך ע"ה","31/07/20 17:28","י אב","תש"פ","17:28","אבי גרינבלט","לא ראב"ע
"בני אם חכם ליבך , ישמח ליבי גם אני" (עירובין כא)","539","","1372","True","True","False","","62","77.125.5.89","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("77999","77002","ציינתי, זו לא חידוש הלכה, אלא דרשה ומקור","01/08/20 21:13","יא אב","תש"פ","21:13","אבצן","","785","","1371","False","True","False","","52","109.226.59.2","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("78002","77999","שלא בתלמוד הבבלי, אכן מציינים הלכות בשמו","01/08/20 22:17","יא אב","תש"פ","22:17","אבצן","ע"פ מה שהביאו לעיל ראיתי שאכן מוזכרות הלכות בודדות בשמו מחוץ לבבלי, בירושלמי ובתוספתא.","785","","1371","True","True","False","","73","109.226.59.2","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("78022","78021","מעניין החיבור","02/08/20 11:14","יב אב","תש"פ","11:14","אבי גרינבלט",""ורבי אלעזר בן ערך מעין המתגבר" ואעפ"כ כשהלך למקום המעיינות , הכל התהפך ואולי על זה שייך לומר באמת "ואל בינתך אל תישען" היינו שחשב שתמיד תעמוד לו הזכות להיות "כמעיין המתגבר" ודווקא במקום בו המעיינות מתגברים והמים שופעים ומלכויות נמשחות , שם שכח את כל תלמודו.","539","","1370","True","True","False","","69","77.125.5.89","0","76954","שבת|קמז ע"ב",""),new Message("78030","78022","קישור מעניין.","02/08/20 16:09","יב אב","תש"פ","16:09","מרדכי דב זינגר","כביכול ...אין ביטוח...","807","","1370","True","True","False","","45","95.86.91.73","0","76954","שבת|קמז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);