var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76738;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76738","0","טלטול עומרים ע"י כף - מה ההגיון?","26/07/20 21:22","ה אב","תש"פ","21:22","אבצן","לא זכיתי להבין את ההגיון שעומד מאחרי סברת אביי להתיר טלטול עומרים ע"י כף.

ואדרבה, נלע"ד דלכאורה רק מקלקל בזה שטלטל ע"י כף ותרווד.

שהרי העומרים מצד עצמם מותרים בטלטול, ואם היה מטלטלם כך - מה היו עמי הארץ לומדים? שעומרים אפשר לטלטל בשבת. וזה נכון.

כעת - שמטלטל ע"י כף - מה למדו ע"ה? שמותר לטלטל מוקצה על ידי שיניח עליו כף...

האם אין בזה קלקול יותר??

אשמח ואודה למי שיאיר עיני.","785","","1379","True","True","False","","430","109.226.59.2","0","0","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76739","76738","מדוע עומרים מותרים מצד עצמם ?","26/07/20 21:42","ה אב","תש"פ","21:42","אבי גרינבלט","","539","","1379","False","True","False","","49","77.125.5.89","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76758","76738","אביי וכן רבא עשו מה שעשו מפני...","26/07/20 23:21","ה אב","תש"פ","23:21","מתי","אביי וכן רבא עשו מה שעשו מפני חשיבותם. ושלא ילמדו מהם להקל בדברים האסורים. - רש"י: חשוב אנא. ואנא מחמיר על עצמי שלא ילמדו ממני להקל באיסורין.
גם רב יוסף ידע את כוונתם, אך אמר להם שלא הרוויחו כלום, כי הרואה ילמד מהם להתיר טלטול על ידי דבר אחר, לא רק במקום שיכחה אלא גם במקום הינוח.
ע"פ שבת של מי.","860","","1379","True","True","False","","85","95.86.77.81","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76740","76739","רצוי לקרוא רש"י","26/07/20 21:50","ה אב","תש"פ","21:50","אבצן","רש"י מסכת שבת דף קמב עמוד ב
אמר אביי - אנא שפיר מטלטלנא כיפי, ואפילו בלא תרווד.
אי לאו דאדם חשוב אנא - ואנא מחמיר על עצמי שלא ילמדו ממני להקל באסורין.
כפא אכיפי למה לי - בלאו כפא נמי שרי לטלטלינהו, דהא חזו למיזגא עלייהו. ","785","","1379","True","True","False","","73","109.226.59.2","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76741","76740","אילולא חשיבותם היו אוסרים לגמרי","26/07/20 21:57","ה אב","תש"פ","21:57","אבי גרינבלט","כדעת רב אשי וכך נהוג.","539","","1379","True","True","False","","79","77.125.5.89","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76742","76741","רק לחשובים 'חזי למיזגא עלייהו'??","26/07/20 22:01","ה אב","תש"פ","22:01","אבצן","אחה"מ, ודאי שהנך טועה בפשט. תקרא שוב רש"י.
"אני מחמיר על עצמי"!!

אגב, גם ברבא הבנת כך?","785","","1379","True","True","False","","90","109.226.59.2","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76743","76742","ראה ר"ן","26/07/20 22:02","ה אב","תש"פ","22:02","אבי גרינבלט","ראיתי את רש"י. פשוט שאינני חסין מטעויות.
יש כאן 2 שלבים.","539","","1379","True","True","False","","87","77.125.5.89","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76744","76743","אשמח שתצטט","26/07/20 22:04","ה אב","תש"פ","22:04","אבצן","","785","","1379","False","True","False","","62","109.226.59.2","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76745","76744","מצ"ב + קישור","26/07/20 22:08","ה אב","תש"פ","22:08","אבי גרינבלט","חידושי הר"ן","539","jpg","1379","True","True","False","","143","77.125.5.89","0","76738","שבת|קמב ע"ב","0-jpg"),new Message("76746","76745","אבל זה לא רש"י, ולא מיישב את רש"י!","26/07/20 22:16","ה אב","תש"פ","22:16","אבצן","שאלתי הייתה להבין את רש"י!

אגב, גם ר"ת בתוס' הבין כרש"י, עי' קמג. תוד"ה שמואל מטלטל.
ואצטט:
תוספות מסכת שבת דף קמג עמוד א
שמואל מטלטל להו אגב ריפתא - אף על גב דכר"ש סבירא ליה דשרי לקמן בפרק בתרא (דף קנו:) נבלה שנתנבלה בשבת מיהו מחמיר היה משום דהוה אדם חשוב כאביי ורבא דלעיל, ר"ת.","785","","1379","True","True","False","","70","109.226.59.2","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76748","76746","רש"י מתייחס להו"א של אביי ורבא","26/07/20 22:20","ה אב","תש"פ","22:20","אבי גרינבלט","והר"ן מסביר את המסקנה שלהם.","539","","1379","True","True","False","","68","77.125.5.89","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76750","76748","איפה ראית באביי ורבא הו"א ומסקנה?","26/07/20 22:23","ה אב","תש"פ","22:23","אבצן","ועי' במה שהוספתי בהערה הקודמת את דברי התוס'.","785","","1379","True","True","False","","67","109.226.59.2","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76757","76750","באיזה מקרה "חזי למיזגא"","26/07/20 22:53","ה אב","תש"פ","22:53","אבי גרינבלט","במדה וחשב עליהם לפני שבת ומי יודע שכך חשב ?
העומרים הם מוקצה אם לא שחשב עליהם לפני שבת ואינם מותרים באופן גורף.
רב יוסף 'הקפיד עליהם' שהרי הפיתרון שלהם אינו יעיל במדה ולא היתה כאן שכחה.
ברגע שהניח כף על העומר שחשב ממילא לשבת עליו , למעשה זו פעולה מיותרת אלא שחש למה שיטעו עמי הארצות.
גם רב יוסף שאמר את דברו , ידע כי למעשה העומר אינו מוקצה (היות וחשבו עליו לישיבה) אלא שאמר שכל הסיבה שהניחו על העומר דבר היתר נועד כדי למנוע מע"ה שיחשבו שהם מוקצה וכעת שמניחים עליו דבר היתר , יבואו לטעות שמותר גם בלא ששכח והרי זה אינו כך ואכן בכך שמנעו טעות אחת , גורמים לטעות אחרת.","539","","1379","True","True","False","","94","77.125.5.89","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76761","76758","תודה למתי, ברוך שכיוונתי","27/07/20 00:33","ו אב","תש"פ","00:33","אבצן","אכן נפלא שהשבת של מי מבאר שזו הייתה סברת רב יוסף בתוכחתו.

רק שעדיין נותר להבין מדוע לא חשו לזה הם בעצמם?","785","","1378","True","True","False","","81","109.226.59.2","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76773","76761","אז אין מחלוקת בינך לבין אבי גרינבלט...","27/07/20 14:44","ו אב","תש"פ","14:44","מתי","כי הוא בעצם כתב לפני בדיוק את מה שאומר ה"שבת של מי". אלא שלא שמתי לב לכך בשעתו.","860","","1378","True","True","False","","64","91.195.162.2","0","76738","שבת|קמב ע"ב",""),new Message("76776","76773","אני לא כך הבנתי אותו","27/07/20 15:25","ו אב","תש"פ","15:25","אבצן","הוא לא כתב כך, וז"ל:
שכל הסיבה שהניחו על העומר דבר היתר נועד כדי למנוע מע"ה שיחשבו שהם מוקצה וכעת שמניחים עליו דבר היתר , יבואו לטעות שמותר גם בלא ששכח

א. הנחת הכף לא נועדה למנוע מע"ה לחשוב שזה מוקצה. ע"ה עדיין חושב שזה מוקצה, רק שהותר טלטולו משום הכף.
ב. ע"ה לא יבואו לטעות שמותר גם בלא שכח, אלא לדעת ה'שבת של מי' - ע"ה יטעו שמותר לטלטל מוקצה ע"י כף.","785","","1378","True","True","False","","73","109.226.59.2","0","76738","שבת|קמב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);