var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76737;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76737","0","רבי זכריה בן אבקולס בתוספתא !","26/07/20 20:07","ה אב","תש"פ","20:07","אבי גרינבלט","אצלנו כמובן דעתו מסיימת את הפרק.

"ב"ה אומרים מגביהין מעל השולחן עצמות וקליפין ב"ש אומרים מסלק את הטבלא כולה ומנערה זכריה בן אבקילוס לא היה נוהג לא כדברי ב"ש ולא כדברי ב"ה אלא נוטל ומשליך לאחר המטה אמר רבי יוסי ענוותנותו של ר' זכריה בן אבקילוס שרפה את ההיכל".

מה הקשר (אם יש קשר) בין דברי רבי יוסי להלכה הרלבנטית ?
ממש סמוך ונראה !!","539","","1372","True","True","False","","557","77.125.5.89","0","0","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76749","76737","לספר לך מה קרה ....","26/07/20 22:22","ה אב","תש"פ","22:22","מרדכי דב זינגר","כשאשתו מצאה את הגרעינים מאחרי המיטה ?
אני לא יודע....
אני רק יכול לספר לך שאני מכיר זוג שנחרב ביתם לאחר שהאשה גילתה שהוא מאפר את הסיגריות מאחרי המיטה....","807","","1372","True","True","False","","109","95.86.117.62","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76752","76737","חוסר יכולת הכרעה","26/07/20 22:37","ה אב","תש"פ","22:37","איתיאל","הגמרא בגיטין מספרת שכשהגיע בר קמצא עם קרבן הקיסר שהוטל בו מום, אמרו שיקריבו מפני שלום מלכות. והוא התנגד, שמא יאמרו מום כשר בקדשים.
והציעו עוד שפשוט יחסלו את בר קמצא, כדי שלא יוודע העניין. והוא התנגד שמא יאמרו מטיל מום בקדשים חייב מיתה.

רואים שהוא היה חושש להכריע. גם כאן, במקום להכריע כאחת השיטות, הוא ברח מהמחלוקת.

לכאורה זו ענווה. אך הברייתא מלמדת שעל פוסק מוטלת האחריות להכריע, וזו לא ענווה, אלא סתם פחדנות.

כאן לכאורה זה דין שולי, אך מתגלה בו שורש העניין, שבבוא הכרעה מהותית שבה שלומו של עם ישראל כולו מונח על כף המאזניים - ענוותנות פסולה זו גרמה לחורבן הבית.","842","","1372","True","True","False","","175","","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76755","76737","ראה בחת"ס בגיטין נו","26/07/20 22:49","ה אב","תש"פ","22:49","מתי","","860","jpg","1372","False","True","False","","142","95.86.77.81","0","76737","שבת|קמג ע"א","0-jpg"),new Message("76835","76737","תוספת חשובה מאיכה רבה","28/07/20 19:13","ז אב","תש"פ","19:13","אבי גרינבלט",""מעשה שהיה באדם אחד בירושלים שעשה סעודה אמר לבן ביתו: לך והבא לי קמצא. רחמי אזל ואייתי ליה בר קמצא שנאיה. עאל וישב בין האורחים. עאל אשכחיה ביני אריסטייא. אמר לו: את שנאי ואת יתיב בגו ביתאי? קום פוק לך מיגו ביתאי! אמר לו: אל תביישני! ואנא יהיב לך דמי דסעודתא. אמר לו: לית את מסובה! אמר לו: אל תביישני! ואנא יתיב ולית אנא אכיל ושתי. אמר לו: לית את מסובה! אמר ליה: אנא יהיב דמי כל הדין סעודתא! אמר ליה: קום לך! והיה שם ר' זכריה בן אבקולס, והיתה ספק בידו למחות ולא מיחה. מיד נפיק ליה. אמר בנפשיה: אילין מסביין יתבין בשלוותהון, אנא איכול קרצהון מה עבד הלך אצל השלטון. אמר לו: אילין קורבנייא דאת משלח ליהודאי, למקרבינהו אינון אכלין להון, ומקרבין אוחרנים בחילופייהו. נזף ביה, אזל לגביה תוב. אמר ליה: כל אילין קורבניא דאת משלח ליהודאי, למקרבינהו אינון אכלין להון, ומקרבין אוחרין בחילופייהו. ואם לא תאמין לי, שלח עמי חד איפרכו וקורבנייא, ואת ידע מיד שאיני שקרן. עד דאתייא באורחא, דמך איפרכו, קם הוא בליליא ועשאן כולן בעלי מומין בסתר. כיון שראה אותן הכהן, הקריב אוחרנין תחתיהון. אמר ההוא שליחא דמלכא: למה לית את מקריב אילין קורבניא? אמר ליה: למחר. אתא יום תליתאה ולא קרבהון. שלח ואמר למלכא: ההוא מילתא דיהודאה קאמר - קושטא קאמר. מיד סליק למקדשה והחריבו. הדא דבריאתא אמרין: בין קמצא ובין בן קמצא חרב מקדשא. אמר ר' יוסי: ענותנותו של ר' זכריה בן אבקולס, שרפה את ההיכל. דבר אחר: מה היתה יקרותן? לא היה אחד מהן מוליד חסר ובעל מום".

כעת מובן מדוע המקרה מתחיל בכך שעל קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים ומסתיים בענוותנותו של זכריה בן אבקולס.","539","","1370","True","True","False","","86","77.125.5.89","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76935","76737","עוד קשר אפשרי ללא ניתוח אישיות","29/07/20 19:42","ח אב","תש"פ","19:42","אלף בית רשי","כי עכשיו שאין בית המקדש שולחנו של אדם מכפר עליו (מנחות פז) ורמז בהשלכה לאחורי המטה כהשלכת הזו:
וְהֵסִיר אֶת־מֻרְאָתוֹ בְּנֹצָתָהּ וְהִשְׁלִיךְ אֹתָהּ אֵצֶל הַמִּזְבֵּחַ קֵדְמָה אֶל־מְקוֹם הַדָּשֶׁן:
וברש"י והסיר את מוראתו [בנוצתה] - מקום הראי , זה הזפק (ראה תו"כ ויקרא נדבה פרשתא ז , ט). בנוצתה - עם בני מעיה. ו'נוצה' - לשון דבר המאוס , כמו "כי נצו גם נעו" (איכה ד , טו); וזהו שתרגם אונקלוס: "באוכליה" , וזהו מדרשו של אבא יוסי בן חנן , שאמר (ראה תו"כ ויקרא נדבה פרשתא ז , ט): נוטל את הקורקבנין עמה. ורבותינו אמרו (ראה זבחים סה , א): קודר סביב הזפק [בסכין] כעין ארובה , ונוטלו עם הנוצה שעל העור. בעולת בהמה , שאינה אוכלת אלא על אבוס בעליה (ע"פ יש' א , ג) , נאמר "והקרב והכרעים ירחץ [במים וגו'] , והקטיר" (לעיל , יג) , ובעוף , שניזון מן הגזל , נאמר והשליך - את המעים שאכלו את הגזל (ראה ויק"ר ג , ד). אצל המזבח קדמה - במזרחו של כבש (ראה תו"כ ויקרא נדבה פרשתא ז פרק ט , ג). אל מקום הדשן - מקום שנותנין שם תרומת הדשן בכל בקר ודישון מזבח הפנימי והמנורה; וכולם נבלעים שם במקומם (ראה שם).

(ומעניין שרש"י מביא מ"מ מאיכה)","278","","1369","True","True","False","","141","96.20.220.141","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76767","76749","אוי ויי","27/07/20 12:25","ו אב","תש"פ","12:25","שמואל מנחם כהן","אני רץ מהר לנקות מאחרי המטה... אם לזרוק אחרי המטה זה ענוה אז מה נקרא ברבריות?","1126","","1371","True","True","False","","88","185.32.176.181","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76768","76749","אוי ויי","27/07/20 12:25","ו אב","תש"פ","12:25","שמואל מנחם כהן","אני רץ מהר לנקות מאחרי המטה... אם לזרוק אחרי המטה זה ענוה אז מה נקרא ברבריות?","1126","","1371","True","True","False","","69","185.32.176.181","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76763","76752","וכך כתב המהרי"ץ חיות","27/07/20 09:20","ו אב","תש"פ","09:20","דוד כוכב","כמובא בקישור זה.","125","","1371","True","True","False","","211","95.86.75.132","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76772","76752","לפי דברי החת"ס שהובאו למטה...","27/07/20 14:42","ו אב","תש"פ","14:42","מתי","מתברר שאין כאן חוסר יכולת הכרעה, אלא הכרעה ברורה של מניעת חילול שם שמיים.
וכמו שאומר רש"י שם לא מדובר בענווה אלא בסבלנות כלפי אותו רשע שבאה לידי ביטוי באותו זמן. והייתה באה לידי ביטוי מבחינתו אם היה באותה סעודה.
לסיכום, החת"ס נותן כאן הבנה חדשה בכל הסיפור של בר קמצא.
והדברים משמחים.","860","","1371","True","True","False","","91","91.195.162.2","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76786","76752","כן באר ב"תוספתא-כפשוטה"","27/07/20 18:32","ו אב","תש"פ","18:32","יוסי 1959","","1128","jpg","1371","False","True","False","","72","212.76.111.208","0","76737","שבת|קמג ע"א","0-jpg"),new Message("76756","76755","המשך","26/07/20 22:52","ה אב","תש"פ","22:52","מתי","","860","jpg","1372","False","True","False","","160","95.86.77.81","0","76737","שבת|קמג ע"א","0-jpg"),new Message("76778","76756","לא הבנתי דבריו כלל","27/07/20 15:29","ו אב","תש"פ","15:29","אור חדש","במה נחלק לדבריו רזב"א על חכמי דורו? האם סבר שהיו צריכים לסעוד עם רשע, הרי זה הפך הנהגת חכמי ירושלים ואם זה הנהגתם מה שייך בזה חילול ה'? וגם איך בדיוק ימנע את דיבור המזרות בלבנה ע"י ענותו?!?
ובביאור השלכת הגרעינים- ממ"נ אם מאוסים לפניו שיפנה מדין גרף ואם סובלם שישאיר עד מוצ"ש? אלא שכמובן מאוסים היו גם בעיניו ורק חשש לא לעשות גרף לכתחילה או שחשב שאם יכול להשליך מראש כך ראוי לעשות","458","","1371","True","True","False","","101","77.139.145.160","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76771","76768",""סבלנות" לא "ענווה"....","27/07/20 14:39","ו אב","תש"פ","14:39","מתי","רש"י בגיטין נו.
כשהאופציה האחרת היא להשאיר על השולחן בלי יכולת לפנות - כי זה לא נחשב גרף של רעי לגבי רבי זכריה בן אבקולס, זה כבר לא ברבריות, אלא התחשבות.","860","","1371","True","True","False","","94","91.195.162.2","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76782","76771","שלום בית","27/07/20 17:56","ו אב","תש"פ","17:56","שמואל מנחם כהן","אפשר לבוא אליך כ'שלום בית מאכער'? בטח תמצא גם לימוד זכות על זה שזרק אפר אחורי המטה ואשתו התגרשה איתו משום כך!","1126","","1371","True","True","False","","78","37.142.174.127","0","76737","שבת|קמג ע"א",""),new Message("76870","76835","נכון. ומדרש זה מצטט המהר"ם שיף בגיטין שם","29/07/20 08:55","ח אב","תש"פ","08:55","זילבר פדואל","וזה אכן מסביר את הביקורת כלפיו","504","","1369","True","True","False","","105","176.12.157.66","0","76737","שבת|קמג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);