var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76685;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76685","0","סינון ביצה לחרדל","25/07/20 23:49","ד אב","תש"פ","23:49","שמואל מנחם כהן","נותנין ביצה במסננת. תני יעקב קרחה: לפי שאין עושין אותה אלא לגוון. (קלט,ב קמ,א) וכתב רש"י: לפי שאין עושין אלא לגוון - למראה, שהחלמון יפה לגוון ולא החלבון, הלכך אידי ואידי אוכל הוא, ואין כאן ברירת פסולת מאוכל.
בגמרא לעיל עד ובהלכות בורר נפסק שאסור לברור שני מיני אוכלים, מה שהוצא צריך עכשיו נקרא אוכל והשני פסולת, ומדוע כאן מתירים ברירת שני מיני אוכלין?
שוב ראיתי שרש"י לעיל קלד,א כתב טעם אחר: לא מיחזי כבורר - שכולה יוצאה דרך המסננת, ואין משתייר שם פסולת.
וכדבריו כתב פסקי הרי"ד כאן, וצריך ביאור בסתירת דברי רש"י ובביאור טעמו כאן.","1126","","1379","True","True","False","","377","80.246.130.190","0","0","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76686","76685","על רש"י לא קשה","26/07/20 00:13","ה אב","תש"פ","00:13","איתיאל","רש"י בדף עד. כותב "היו לפניו מיני אוכלין" גרסינן. ולא גרסינן "שני".

ואחלו תוס' גורסים שני ומחדשים שגם דבר שהוא אוכל, אלא שאינו חפץ בו עכשיו - מיקרי פסולת ויש בורר.

ומשמע בזה שרש"י מדייק לפסול את גירסת "שני" שבא לאפוקי מדעתם, ולדעתו יש בורר רק של אוכל מפסולת גמורה (אובייקטיבית, ולא סובייקטיבית. או במונחי למדנים: חפצא של פסולת, לא מצד הגברא).

וא"כ על רש"י לא קשה מידי, לשיטתו.

אלא תוס' (וכך אנו להלכה) נהיה חייבים להסביר אחרת. ואה"נ שצ"ע (וכבר הקשיתי כאן כן בהודעה אחרת). שתוס' כתבו לפני כמה דפים בחרדל (לעניין ברירתו, לא לעניין הביצה) שהטעם שאין בורר הוא מפני שגם הסובין שנשארו במסננת ראויים לאכילה ואינן פסולת, וזה סותר לשיטתם לעיל.","842","","1378","True","True","False","","125","","0","76685","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76692","76686","יפה","26/07/20 08:37","ה אב","תש"פ","08:37","שמואל מנחם כהן","נפלא מאוד, מה שכתבת לפני כמה ימים לא הספקתי לראות כי הייתי מנותק בזמן האחרון.","1126","","1378","True","True","False","","37","37.142.174.195","0","76685","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76866","76686","ראה ירושלמי","29/07/20 08:24","ח אב","תש"פ","08:24","אבי גרינבלט","שתוס' בדף עד. מפנה אליו.","539","","1375","True","True","False","","46","77.125.5.89","0","76685","שבת|קמ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);