var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76617;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76617","0","האם יש כאן שיבוש ?","24/07/20 00:41","ג אב","תש"פ","00:41","מרדכי דב זינגר","אשמח להסבר","807","jpg","1381","True","True","False","","573","37.60.42.107","0","0","שבת|קמ ע"א","0-jpg"),new Message("76625","76617","אין צורך לגרוס כך מפני ההמשך","24/07/20 05:31","ג אב","תש"פ","05:31","אלף בית רשי","היות והגמרא הולכת לדבר על אמיתה מה הוא? ולמעשה בהחלט יתכן ששינוי הלשון יצר את השאילה בשחליים העירבוב בא לאחר הוספת ה"אמיתה", ובשום לאחר העירבוב מניחים אמיתה עליו ולכאורה ללא עירבוב, ועל כן שאל מה הוא אמיתה, וענו שזה נינייא ולכן אמר שמע מינה שזה מועיל לשחליים כי מערבבים ולא ענה שמע מינה שזה מועיל לשום, וכפי שרש"י מסביר - מעליא לתחלי. לערב עם שחליים:","278","","1381","True","True","False","","136","96.20.220.141","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76627","76617","מעין ציטוט","24/07/20 06:17","ג אב","תש"פ","06:17","אבי גרינבלט","כאשר הגמרא רוצה לדון בציטוט ממשנה , מביאה אותו ולאחריו הדיון.","539","","1381","True","True","False","","73","147.161.9.207","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76654","76617","כעת הבנתי את הטעות שלי","24/07/20 17:28","ג אב","תש"פ","17:28","מרדכי דב זינגר","בעצם מה שכולם הסבירו.

עירבתי את ציטוט הגמ' "וממשיך את אמיתא לתוכן - מאי אמיתא" כאילו זה חלק מציטוט הברייתא.
ולא היא....
זה התחלת דברי הגמ' המצטטת את הברייתא ודנה בדבריה.

יישר כח לכולם.","807","","1381","True","True","False","","69","37.60.42.107","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76638","76625","זו לא סיבה שיעשו לפני כן סלט.","24/07/20 11:49","ג אב","תש"פ","11:49","מרדכי דב זינגר","היו כותבים דבר דבור על אופניו. מסודר
ורק אח"כ להסביר מה זו ה"אמיתה" הזו.
למה לבלבל את המימרא של מר זוטרא.
ואם כ"כ בוער להסביר מה זה האמיתה....
היו צריכים לעשות את זה מיד כשדיברו על שחליים ולא לחכות לשום.

(אגב אין קשר בין נינייא - אין קשר ליניי מהאשכול השכן ) ","807","","1381","True","True","False","","64","37.60.42.107","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76628","76627","כך פירשו בשוטנשטיין","24/07/20 07:21","ג אב","תש"פ","07:21","אלף בית רשי","אך לא נראה כל כך דא"כ למה לא ציטטו בדיוק "וממשיך לתוכן אמיתא" אלא "וממשיך את האמיתה לתוכן" , ולכן נ"ל כפי שכתבתי שזה אכן השינוי בין שום לשחליים, ועל פי זה מובן מה רש"י מוסיף מעליא לתחלי. לערב עם שחליים: הרי זה ברור, אלא שר"ל לומר שהעירבוב הוא המעליא","278","","1381","True","True","False","","128","96.20.220.141","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76634","76627","נראה להוכיח כדבריך","24/07/20 10:13","ג אב","תש"פ","10:13","יום יום ידרשון","מזה שכתוב לתוכן בלשון רבים, ומתייחס לשחליים, ולא מתייחס לשום שנכתב בלשון יחיד 'נותן לתוכו פול וגריסין'.
וכן בתוספתא (יד, יב) זה כתוב רק על השחליים ולא על השום.","919","","1381","True","True","False","","96","212.76.102.184","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76629","76628","לא שראיתי בפנים","24/07/20 07:23","ג אב","תש"פ","07:23","אבי גרינבלט","אלא כך מסתבר (נ.ב , אינני "חסיד" שוטנשטיין...)","539","","1381","True","True","False","","55","77.125.5.89","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76630","76629","גם אני לא ראיתי בפנים","24/07/20 07:37","ג אב","תש"פ","07:37","אלף בית רשי","אלא שלמדתי עם החברותא אמר לי כך
(נ.ב. הוא מסתכל בשוטנשטיין כי אני לא "מתנגד" שוטנשטיין...)","278","","1381","True","True","False","","133","96.20.220.141","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76636","76634","מעין "וכו'"","24/07/20 10:15","ג אב","תש"פ","10:15","אבי גרינבלט","המובא בציטוטים מהמשנה כאשר הדיון נסוב על ה"וכו"...","539","","1381","True","True","False","","50","77.125.5.89","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76640","76634","צ"ל בתוספתא ט"ו י"ג","24/07/20 12:11","ג אב","תש"פ","12:11","מרדכי דב זינגר","מזה שהתוספתא מתחילה עם שחליים ולא עם חרדל.
משמע שהיתה כאן גירסא שונה.

אגב. מה ההבדל בין ישחוק ליטרוף ?

יישר כח","807","","1381","True","True","False","","59","37.60.42.107","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76649","76634","בכל אופן שינה ממה שנכתב בשחליים","24/07/20 14:59","ג אב","תש"פ","14:59","אלף בית רשי","שם כתוב וממשיך לתוכן אמיתה, ואילו בציטוט כפי שאתם מסבירים כתוב וממשיך את האמיתה לתוכן, וזה לכאורה עולה על השום, כי בתחילה יש רק שום ולכן זה "לתוכו" ואח"כ שמצטרפין הפול והגריסים ומערבבן זה "לתוכן",
ובקשר העדפת גירסא של תוספתא על נוסח הגמרא זה טעות, כי את התוספתא לא למדו ובוודאי לא ברצף עד ימינו כפי שלמדו את הברייתות של התוספתא שהובאו בגמרא, וממילא בתוספתא עצמה יש יותר שיבושים שעלו בהם כי לא היה מי שיתקנם במשך השנים וכפי שרואים בתוספתות המודפסות כמה הגהות יש בהם","278","","1381","True","True","False","","117","96.20.220.141","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76642","76640","לטרוף = לערבב","24/07/20 12:47","ג אב","תש"פ","12:47","אבי גרינבלט","ישחוק , פעולה שונה כמובן.
קשור לדוגמא בהכנת טחינה בשבת.","539","","1381","True","True","False","","52","77.125.5.89","0","76617","שבת|קמ ע"א",""),new Message("76659","76654","אני לא מסביר כך בהחלט לא !!","24/07/20 21:39","ג אב","תש"פ","21:39","אלף בית רשי","אכן בהגהות וציונים עוז והדר מביאים בשם מרכבת המשנה ללמוד כך, אבל הם גם מציינים לעיין ברבינו חננאל שאצלו לא כתוב שחליים כלל אלא שום!
בכל אופן אחזור על מה שכתבתי שאם זה ציטוט אז למה סורס,
ועוד יותר מה השמע מינה שזה טוב לשחליים ממתי יש לדקדק כזה ש"מ, ש"מ שחרדל וגריסים ופול וכו' הרי לא אומרים כל פעם כזה ש"מ, ועוד מה רש"י הוצרך להסביר מעליא לתחלייה "לערבב" , אלא מחוור שבגלל שפעם אחד "בשחליים" כתבו את לשים את ה"אמיתה" לפני העירבוב ופעם "בשום" אחרי העירבוב, שמע מינה שיש מעליות באמית לשחליים לערבבה יחד
נ.ב. וכן הלשון ממשיך שפי' נותן ולא כתב ונותן כמו לגבי שמם כי ממשיך זה על כמות קטנב שממשיך באצבעו בשפת הכלי, כי זה היה ככל הנראה תבלין חזק מאוד","278","","1381","True","True","False","","134","96.20.220.141","0","76617","שבת|קמ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);